Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: قهرمانی از جنس سیاهی | نقدی بر Batman: Arkham City
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
سخن نویسندگان:
همان‍‌طور که اطلاع دارید مدت بسیاری از عرضه یکی از محبوب‍ترین سری batman یعنی Arkham City میگذرد؛عنوانی که نه تنها مورد تحسین منتقدان قرار گرفت بلکه توانست جوایز بزرگی نیز دریافت کند؛حال تصمیم گرفته ایم که نقدی بر این بازی داشته باشیم؛عنوانی که در آن تاریکی و پلیدی به شکل متفاوتی شرح داده شده است؛همه چیز در بازی در دستان شماست؛شما کسی هستید که باید آینده ی شهر گاتهام رو رقم بزنید پس اگر هنوزم در خرید این عنوان شک دارید شما را به ادامه ی نقد میسپاریم.
مقدمه
از گذشته های دور تا به امروز، همیشه ابر قهرمان هایی بوده اند که یک شهر و یا منطقه ای را که توسط نیرو های شیطانی و پلید مورد احاطه قرار گرفته اند را نجات میدهند حال ما در این سری از بازی که روایت شهری به نام گاتهام سیتی را دنبال خواهیم کرد؛شهری که درش جرم و جنایت بیداد می کند؛کنترل دیگر از دست پلیس ها خارج شده است و مردم مجبور به ترک آن‍جا هستند،حال چه کسی می تواند این آشوب را از بین ببرد؟ایا یک فرد معمولی توانایی انجام چنین کاری را دارد؟در این هنگام که همه نا امید شده اند بتمن ظهور می کند،بتمن که خودش یکی از قربانیان این بی نظمی نیز هست او که اوایل فردی ساده و معمولی نیز بوده است در کنار پدر و مادر خود درحال قدم زدن بوده اند که پدر و مادرش توسط یکی از همین جنایت کاران کشته می شود حال او قسم خورده است که تا اخرین قطره ی خون از شهری که در آن زندگی می کند؛محافظت کند و در نهایت برای از بین بردن این جنایت‍ها کار خودرا شروع میکند.

[تصویر:  rbe_batman-arkham-city-20110629080216859-000.jpg]
عنوان : BATMAN ARKHAM CITY
تاریخ انتشار
 : Oct 19 2011
پلتفرم : PS3،XBOX 360،PC‍
موتور استفاده شده  : Unreal Engine 3
سبک : Action-adventure
شرکت های توسعه دهنده : Rocksteady studios،DC Comics
گیم پلی/منحصر به فرد
همان طور که اطلاع دارید،یکی از اصلی ترین نقاط هر بازی در کنار بخش داستانی و گرافیک؛گیم پلی آن است که به حد زیادی می تواند به لذت بخش تر کردن تجربه ی این عنوان تاثیر بگذارد؛این سبک از گیم پلی که برای اولین بار در عنوان بتمن Arkham Asylum دیده شده است به بلوغ نسبی رسیده است بطوری که قابلیت های بی شمار و فراوانی همچنین سرعت تکنیک حرکات تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است؛برای مثال در این عنوان دشمنان میتوانند به ضد شما از اشیائ اطراف استفاده کنند وبتمن در این حالت نیز عکس العمل نشان داده و آن ها را به سمت خودشان پرتاب خواهد کرد و یا همچنین سیستم مبارزات بازی نیز دست خوش تغییراتی شده است برای مثال چند حرکت رزمی جدید به بازی افزوده شده است که هر کدام نیز انیمیشن های منعطف و زیبایی دارند؛در ادامه نیز شما می توانید از قابلیت ژل انفجاری استفاده کنید که باعث بی هوشی دشمن و یا همچنین تخریب دیوار نیز هست؛در کل هر چقدر هم از این بخش برایتان سخن بگوییم؛کم است زیرا بتمن در کنار اینها از گجت های زیادی برخوردار است و این مهم باعث می شود این عنوان برای کم حوصله ترین افراد هم جذابیت داشته باشد و هیچ گاه تکراری نخواهد شد،در کنار این ها همان طور که پیش تر هم ذکر شد سیستم مبارزات بازی نسبت به نسخه ی پیش انقلابی نبوده است و فقط در حد یه بروز رسانیست اما با این حال به بهترین نحو ممکن در گیم پلی پیاده سازی شده است؛متاسفانه یکی از نقاط ضعف گیم پلی وجود باس های بینهایت ساده است به طوری که به گیمر به هیچ وجه حس وجود چالش انتقال پیدا نمیکند! اما صرف نظر از این مورد از بقیه جهات با یک گیم پلی غنی و بی نقص رو به رو هستیم.
[تصویر:  m7yv_3acea7e7af310f56d151c5d8c5a20ea97ce3c4c9.jpg]
گرافیک/بی نظیر و چشم نواز
در یک کلام ستودنی و چشم نواز! باتوجه به این که این عنوان در سال 2011 میلادی منتشر شد این میزان از جزییات و سطح نور پردازی واقعا مثال زدنی است و راک استدی توانست با استفاده از نسخه سوم موتور آنریل به این سطح کیفی دست پیدا کند.
به لطف تکنولوژی فیزیک انویدیا تخریب پذیری اجسام در سطح کیفی مطلوبی قرار دارد همینطور سیستم گلاید بتمن نسبت به نسخه پیشین پبشرفته تر شده است و وزش باد و عوامل خارجی روی سرعت آن تاثیر میگذارند پس این بازی علاوه بر جلوه های خوب بصری نوید یک فیزیک قابل قبول را میدهد اما یک مشکل وجود دارد ! مشکلی که اکثر بازیسازانی که با آنریل 3 کار میکنند گریبانگیر آنهاست و آن چیزی نیست جز لود شدن دیر هنگام تکسچر ها ! البته این مشکل به هیچ عنوان بزرگ نیست و بافت ها در بدترین حالت 2 الی 3 ثانیه تاخیر دارند و البته در ابتدای عرضه نیز کمی باگ در بازی مشاهده می شد که خوشبختانه با پشتیبانی مطلوب راک استدی این مشکلات برطرف شد در کل باید بگویم راک استدی سعی کرده پرواز بر فراز گاتهام را برای شما بیش از پیش لذت بخش نماید.


[تصویر:  imx7_arkham_city.jpg]
داستان/روایتی زیبا
همانند نسخه های پیشین این نسخه نیز در دل بازیکن هیجان خاصی ایجاد میکند هر چند کمی داستان نسبت به نسخه ی پیشین پیچیده تر شده است اما به همان اندازه زیبا و یا اندکی بهتر است داستان بازی از انجایی شروع می شود که بروس وین(همان بتمن خودمان)مخالفتش را با اقداماتی که قرار است برای تیمارستان ارکام رخ بدهد اعلام میکند زیرا در غیر این صورت شهر گاتهام به بدترین حد خود از نظر امنیت خواهد رسید در همین هین نیرو های ناشناسی به او حمله میکنند و او را به مکانی ناشناس میفرسند وقتی او به هوش میاید با شخص پروفسور رو به رو میشود او کسی است که میداند بروس وین همان بتمن است....(بدلیل اسپویل از ادامه دادن معذوریم)همان طور که مطمئنن مشاهده کردین بازی اغازی طوفانی دارد و این در واقع شما هستید که سرنوشت گاتهام را رقم خواهید زد در کنار این ها بتمن دشمنانی هم دارد برای مثال مرد دوچهره،پنگوئن،مرد یخیmr.feeze اشاره کرد؛ولی همان طور که حتما حدس زده اید اصلی ترین دشمن بتمن کسی جز جوکر نخواهد بود؛این فرد که با افکار شیطانی و پلیدی که دارد رویای کشتن بتمن را در سر می پروراند.


[تصویر:  7rc3_batman-arkham-city-4e9d8554bc09c.jpg]
صداگذاری و موسیقی
صدا گذاری در نوع خودش کم نظیر است این بار برای صدا پیشگی بتمن آقای kevin conroy انتخاب شده است که سابقه ی زیادی در صداپیشگی شخصیت بتمن دارد استفاده از وی به جذبه بتمن افزوده است همچنین در کنار او از صدا پیشگانی چون Tara Strong استفاده شده است که او نیز توانسته به خوبی از عهده نقش هارلی کویین بر آید در ادامه شمار دیگری از گویندگان متبحر یک تیم صدا پیشگی عالی تشکیل داده است که مخاطب را با ایفای نقش خوب خود بیش از قبل در داستان غرق می کند.
موسیقی بازی بسیار حماسی نواخته شده است که خود در گیرایی محیط بسیار موثر است برای نواختن قطعه های بازی از آقای nick arundel استفاده شده که او هم مانند تیم گویندگی کار خود را به بهترین شکل انجام داده و نقطه ی قوتی به نقاط قوت دیگر افزوده است.
[تصویر:  7jq8_batman-arkham_city_batman-harley.jpg]
سخن پایانی
Batman: Arkham City جواهری در دنیای ابر قهرمانی است که توانست در قلب بازی سازان و یا بازیکندگان جا بگیرد به شکلی که مدت ها در ذهن همگان به یاد خواهد ماند عنوانی که در آن شاهد روایت عالی داستانی،گرافیکی چشم نواز،صداگذاری که به حد زیادی یاد آوری فیلم های هیجان انگیر سینمایی خواهد انداخت،گیم پلی بی نقص...هستیم و تمام این ها را باید مدیون کمپانی خوش نام راکستدی باشیم که در ساخت این عنوان از تمام انچه در دست داشته است استفاده کرده است البته هر بازی در کنار نقاط قوت نقاط ضعفی هم دارد برای مثال میتوان به باس فایت های آسان و لود شدن دیر هنگام بافت ها اشاره کرد البته لازم به ذکر است این نکات منفی در برابر سیلی از نکات مثبت آنقدر بزرگ نیستند؛پس در نهایت کسانی که به هر دلیلی نتوانستند این عنوان بزرگ را تجربه کنند قطعا پیشنهاد می شود نگاهی به این بازی بیندازند.

(نکات مثبت)
طراحی مراحل جذاب
داستانی گیرا و پیچیده
شخصیت پردازی عالی
گیم پلی منحصر به فرد
(نکات منفی)
دیر تکثیر شدن بافت ها
باس فایت های آسان

به پایان نقد این عنوان می رسیم؛امیدوارم راضی بوده باشید اگر جایی مشکلی مشاهده کردید گزارش دهید!
نویسندگان:Unreal engine و ALI-UNCHARTED 4

[url=https://forum.gamefa.com/User-Unreal-engine][/url]
یکی از بازی هایی بود که تونستم به راحتی تمومش کنم.
عاشق بازی بودم بعضی از معما ها خیلی خوب بودن.
داستان عالی بود. گرافیک انچنان خوب نبود بافت ها زیاد از دور جالب نبودن برام ولی در کل بازی خوبی بود.
خسته نباشی علی و پدرام جان ;)
(10-28-2015, 05:30 PM)Be the story نوشته است: [ -> ]یکی از بازی هایی بود که تونستم به راحتی تمومش کنم.
عاشق بازی بودم بعضی از معما ها خیلی خوب بودن.
داستان عالی بود. گرافیک انچنان خوب نبود بافت ها زیاد از دور جالب نبودن برام ولی در کل بازی خوبی بود.
خسته نباشی علی جان ;)
خیلی ممنون عزیزم
البته توجه کنید که نویسنده ی این نقد فقط من نبوده ام و پدرام جان واقعا کمک خیلی زیادی کرده است!
یکی از بهترین بازی ها بوده  واقعا من هم لذت بردم
دوستان و اساتید محترم من فقط کارم گرفتن غلط املایی بوده که اونم به خوبی انجام ندادم کار خاصی نکردم  :D
سلام و خسته نباشید خدمت نویسنده
نقد خوبی بود ولی کمی کوتاه بود برای این بازی چون این بازی جا برای اینکه بیشتر در موردش نوشته بشه داشت. یکسری مکشلات داشت که با اجازه ی بقیه دوستان که در این زمینه حرفه ای هستند می خواستمم بهتون بگم.
توی مقدمه داستان بازی رو بازگو نکن چون مفدمه مهم ترین قسمت هر نقد برای ترقیب خواننده به خوندم ادامه ی نقد هست. مقدمه نه باید خیلی طولانی و حوصله سربر باشه و نه خیلی کوتاه جزئی. توی مقدمه باید به صورت غیر مستقیم به خواننده منتقل کنی که چه چیزی می خوای بگی.
ترتیب بندی برای قسمت ها مثل بقیه نقد ها نبود که البته این رو من مشکل نمی دونم و از لحاظی هم شاید خوب باشه ولی چون همه توی همه ی نقد ها ترتیب به این صورت بود که ااول داستان بازی بازگو بشه اینجا توی نقد شما کمی گیج کننده میشه چون یکی از مهم ترین قسمت های بازی داستان  هست اگه اول از همه نوشته بشه خیلی بهتر میشه و خواننده متوجه میشه که با چی طرفه
غلط املائی داشتی و توی قسمتی از نقد حین رو هین نوشتی. البته این رو بگم که هر دو مورد درسته و در زبان فارسی هر دو وجود داره ولی در جمله ی شما باید حین می نوشتی چون از نظر معنایی برای جمله ی شما درسته
وقتی داری از علائم نگارشی استفاده می کنی بعد اینکه مثلا کاما گذاشتی باید فاصله بدی و کلمه ی بعدی رو بنویسی.
توی نقذت از کلمات محاوره ای و عامیانه استفاده نکن. یکسری جاها جمله بندیت درست نبود.
وقتی داری داستان بازی رو نقد می کنی باید داستان رو تحلیل کنی نه اینکه بیایی فیلم هایی که توی مرحله ی اول نشون داده شده اینجا بنویسی.
حتما تاپیکی که کاربر ماندگار کوروش سیامکی در مورد علائم نگارشی درست کرده رو بخون چون بعضی کلمه ها رو که باید برای اون ها ا نیم فاصله استفاده می کردی رو استفاده نکردی.
امیدوارم که پیشترفت کنی و درآینده م نقد های بیشتری بخونبم و لذت ببریم.
پیروز و سربلند باشید. S0 (74)
خیلی ممنون از نویسنده عزیز بابت نقد
البته 100% نویسنده ناراحت می‌شه با توجه به یادداشتاش تو پروفایلم که جنبه انتقاد رو نداره
ولی باید مشکلاتش رو اصلاح کنه دیگه مگه نه؟ S0 (2) هر چه‌قدر خواست بیاد تو پ.خ فوش بده  :cool:
خواستم چند تا از مشکلاتی که تو نقدت بود که زیادم هستن البته  Eee رو بگم
این مشکلاتی که خیلی رو اعصابه اینه که نیم‌فاصله رو درست استفاده نمی‌کنی.
بزار واست نشون بدم
همان طور: همان‌طور
محبوب ترین:محبوب‌ترین
انجا: اینجا هم آ رو نوشتی ا هم باید این‌جوری می‌نوشتی: این‌جا
گرفته ایم: گرفته‌‌ایم
جنایت ها: جنایت‌ها
میکند: می‌کند
 قهرمان های: قهرمان‌های

حالا نیم‌فاصله رو ولش که اینا تو همین 5-6 خط اول نقدت بودن، بخوام کلش رو بگم که باید تا شب وقت بزارم   S0 (2)
بریم سر مشکلات دیگه
ویرگول رو درست استفاده نمی‌کنی و اصلا فاصله نمی‌دی بین کلمه‌ها
مثلا:
به فاصله کلمه بعد ویرگول دقت کن
نقل‌قول: از گذشته های دور تا به امروز،همیشه
از گذشته‌های دور تا به امروز، همیشه

نقل‌قول:  که اوایل فردی ساده و معمولی نیز بوده است؛در کنار پدر
این‌جا بهتر بود از ویرگول استفاده می‌کردی؛ چون کلمه بعدی که (در) هستش اصلا برای ؛ مناسب نیست و (؛) فقط برای کلمه‌هایی که بعد است مثلا: اگر، زیرا، همچنین، اگرچه و.... میاد
از این‌جور مشکلاتت تو کل مقالت هستش و بیخیال بقیه می‌شیم :D  و اینا فقط مثال هستن که تو بقیه هم رعایت بشن بهتره

در کل مقاله خوبی بود و من بیشتر به مشکلات نگارشی پرداختم و یک خسته نباشید به نویسنده عزیز می‌گم S0 (2)
ممنون از نقدتون 
این بازی یکی از بازی های خوبی هست که بازی کردم مخصوصا داستانش خیلی تو ذهنم مونده
ممنون از نقد خوبت خسته نباشی 
اگه نقدت یکم بیشتر بود بهتر بود چون با کل نقدت حال کردم.
از بازی های بت من  خیلی خوشم دلیل داستان و گرافیگ بی نظیرش.
نقد خیلی خوب ممنون  بهترین نسخهی سری بتمن  همین arkham city بود که بهترین داستان با گیملی رو داشت ببینیم  راکستدی چی میخواد در اینده بسازه
بسیار عالی :) خسته نباشی.
فقط ای کاش یه کم بیشتر بود.
صفحه‌ها: 1 2