Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: دردنامه ای که تاخیر داشت...
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
[تصویر:  wq513ei0mcp72qxyd5wx.jpg]

مدت هاست در سکوت به سر برده ام. مدت هاست که حقایق و باورها و اعتقادات ذهن آشفته ام را در خودم مخفی نگه می دارم و با تمام وجود سعی میکنم تا آن ها را نمایان نکنم. اما همین چند روز پیش بود که چیزهای بدی دیدم و با خود گفتم، دیگر کافیست! بس است سکوت هایی که برای جلب توجه نکردن میان عوام مردم اختیار می شوند. با خود گفتم: می خواهم صحبت کنم!

من را «جوگیر» صدا بزنید، به من بگویید چرا انقدر «غر» میزنی، چرا انقدر «بهانه و ایراد» میگیری، چرا دائماً به دنبال «اصلاح» هستی و چرا همیشه تقلا میکنی تا «حقایق» حاضر و قابل رویت یا ندیده و خاموش را به میان بیاوری و «ذهن» ها را آشفته کنی؟ این حرف ها را کنار بزنید، بیایید یک بار با هم فکر کنیم. بیایید «فکر» کنیم و ببینیم چی درست است و چی غلط. خواهشمندم این متن را تا آخر دنبال کنید.

آن اوایل وقتی می دیدم گیمرها بر سر انحصاری ها و کنسول هایشان بحث های تعصبانه می کنند، تعجب می کردم و افسوس می خوردم و ناراحت می شدم… مدتی گذشت، دیدم در سایت های انگلیسی و جامعه های گیمری دیگر هم این بحث ها وجود دارد، پس گفتم یک مسئله طبیعیست و حتی جذاب. هر وقت هم صحبت از این گونه بحث ها و جنجال ها می شد، از آن ها دفاع می کردم و می گفتم کار خوب و مفیدی است. اما به تازگی به باور دیگری رسیده ام. به تازگی جرئت پیدا کرده ام که بگویم «آن ها هم اشتباه می کنند». باز هم در فکر فرو رفتم و دیدم نه! آن ها اشتباه می کنند، ولی نه همیشه و نه همه شان و این بحث هایشان با تمسخر و توهین و… همراه نیست. «وای! چه جنایت بزرگی می کنند که کنسول رقیب را خریده اند! چه کفر و گناه و معصیتی که سلایقشان با ما متفاوت است… باید آن ها را بکوبیم، باید تحقیرشان کنیم، باید خفه شان کنیم، باید مسخره شوند، نباید نظر بدهند… آثار ما شاهکار هستند و آثار آن ها “خز”. بازی های ما فوق العاده اند، گرافیک بازی های ما بی نظیر است… دستگاه ما قدرت خیلی بیشتری دارد و این یعنی اصالت! این یعنی پیروزی! این یعنی ادعا…» و تازگی ها «او بچه است، سنش به این چیزها نمی رسد… او شعور ندارد که بخواهد این بازی ها و فلان شرکت را درک کند، او اطلاعاتش کم است، او از صنعت گیم چیزی نمی فهمد…»
مانده بودم، متعجب بودم، سوال می پرسیدم… چرا به سلایق و نظرات هم احترام نمی گذاریم؟ غیر از این است که عقاید هرفرد نسبت به آثار و «کنسول» مورد علاقه اش ناشی از تجربیات و علایق و افکار شخصی اش هستند؟ آری، ناراحت می شوم! می خواهید بدانید چرا انقدر این موضوع ناراحتم می کند و برایم مهم است؟ می گویم…

من یگ گیمرم… با زدن یک دکمه دری را به روی ماجراهای باورنکردنی و بزرگ و خارق العاده، پر از دوستی ها، محبت ها، خوبی ها، خوشی ها و زیبایی های زندگی باز می کنم. من درک بالایی دارم. من دنیاهایی را نجات داده ام که شخصیت های آن نمای شخصیت ها و انسان های زندگی واقعی هستند. من دنیاهایی را نجات داده ام و قهرمان بازی هایی داشته ام که فقط در رویا می توان آن ها را پیدا کرد. آن هایی که گیمر نیستند نمی توانند این همه زیبایی و قشنگی و اتفاقات خارق العاده را درک کنند، آن ها درک نمی کنند، اما من درک خیلی بالایی دارم. من یاد گرفتم که فقط به خودم فکر نکنم، دید من بزرگتر شد. شخصیت، شعور، صبر، تصمیم گیری، فداکاری و در نهایت خوبی را از بازی ها و قهرمانانم در ماجراهای حماسی و بزرگ یاد گرفتم. چه تعامل و چه تجربه ای! آن ها من بودم و من آن ها. و عظمت تمامی این ماجراها و قصه ها و داستان ها، این گونه مشاجره ها را برایم آزاردهنده می کنند، ارزش این بازی ها را برایم کم می کنند و برای همین است که ناراحتم. برای همین است که «گیر» می دهم. چه چیزی از این ها یاد گرفتیم؟ آیا هنوز هم مشاجره های ما ارزش ناراحت کردن هم نوعمان را دارند؟! آیا احترام گذاشتن و ارزشِ رفتارهای تعاملی را نیاموختیم؟

حال بخاطر ۱۶۰ پیکسل بیشتر بر روی صفحه، هم نوع خود و مهم تر، یک گیمرِ هم تجربه با خودمان را ناراحت می کنیم، آزرده خاطرش می کنیم، او را مورد تمسخر قرار می دهیم و به او سرکوفت می زنیم. چه کنفرانس زیبایی بود و چه نمایش های قشنگی! چه داستان ها، دنیاها و شخصیت های زیبا و فوق العاده ای… اما ارزش این ها با بحث های توهین آمیز و حقیر ما پایین آمدند و در نهایت، بجای تاثیرگذار بودن و به تفکر فرو بردن، افرادی را ناراحت کردند و عامل دعوا و مشاجره پستِ ما شدند. در آخر از شما می پرسم، آیا ارزش تمامی این زیبایی ها و تجربه های قشنگی که از این بازی ها بدست می آورید با این ها کم و کوچک نمی شوند؟
چند روز پیش، ناراحتی و رفتار زشت افرادی را دیدم که خود دائما از «فن بازی» فاصله می گرفتند و چه درک و فهم و شعور بالایی از بازی های ویدئویی داشتند… اما کجا رفت؟ «نمره فلان بازیِ انحصاریِ فلان کنسولِ فلان شرکت ۹۶ است و بالاترین نمره شما نود و چند! چه شرم و چه چیز مسخره ایست واقعا! آری، ما برتریم…» بحث های بر سر بازی ها و بخصوص داستان و… آن ها بسیار جذاب هستند، حتی شاید جذاب تر از خودِ بازی ای که انجام می دهیم، اما همه موافق این هستید که در آن، افراد دیگر و افرادی که هم نظر دیگران نیستند نباید مورد تحقیر، اهانت و تمسخر قرار بگیرند؟

ما نویسنده ها، بازی ها را نقد می کنیم و نظر شخصی مان را بر اساس تجربه ای که بدست آورده ایم (که خودِ این تجربه ممکن است با عوامل زیادی همچون محیط و زمان تجربه بازی و دید نویسنده متغیر باشند) می گوییم: «اینجا اگر اینطوری بود، بهتر می شد و ای کاش اینجا را اینگونه می ساختند و غیره…» کاربرها هم در همه سایت ها و رسانه ها (تحلیل ها، صفحات متاکریتیک بازی ها و…) نظرات خود را می گویند و تنها تفاوتشان با ما نحوه استفاده از لغات و نگارش است (+ تعداد عناوینی که تجربه کرده اند و مقدار آشنایی آن ها با استانداردهای تولید یک اثر). پس بنابراین هرکسی آزاد است نظر شخصی اش را بگوید و همه موظف هستند به آن احترام بگذارند که این چیزی بدیهی است. چیز عجیب دیگری دیدم… در جواب ها، «فن بازی» صورت می گرفت و عده ای می گفتند «چرا مدیریت توجهی به اوضاع ندارد؟» اعتقاد دارم که این مسئله ای نیست که به مدیریت احتیاج داشته باشد… فقط کافی بود این ارزش ها را بیاد بیاوریم…

بیایید این بی احترامی ها و ارزش های از دست رفته و بی ملاحظگی ها و تمسخرها و ادعاهای توخالی را کنار بگذاریم و جوّی صمیمی، حتی دوستانه تر و برادرانه تر از قبل را در رسانه و جامعه گیمینگ خود ایجاد کنیم… هرچه نباشد، اینجا از معدود جاهایی است که بازیکنان درک می شوند و افکار خود را با یک دیگر از بهترین بازی ها و شاهکارهایشان به اشتراک می گذارند.

با تشکر از وقتی که برای مطالعه این نوشته ی بنده حقیر گذاشتید، عرفان استادی
آقای استادی قبلش باید یه تشکر کنم ازتون بابت مقاله S0 (74)
متاسفانه این روزا ها برخی از افراد به اصطلاح فن بوی میان و فقط همدیگرو میکوبن،بدون اینکه اصلا به واقعیت ها نگاه کنن.
سر این ماجرا هم قربانی های زیادی داده شده؛نمونه بارزش آقا شهروز،کاربر فعال همین سایت که بخاطر بی منطقی برخی از آن دسته از دوستان متاسفانه از جمع ما جدا شدن.این اولین قربانی نبود و با این وضع هم آخرینش نبود. بقول معروف تو هر جماعت یه عده خوبن و یه عده بد! متاسفانه گیم هم از این قائده مستثنی نیست! البته بنظر میاد گاهی اوقات هم مدیران سایت بی توجهی میکنن یا شاید هم این ماجرا رو بقول معروف شُل میگیرن. در همون سایت های معتبر خارجی هم مثل گیم اسپات نظارت خیلی موج میزنه و بنظر میاد شاید واقعا بهتر باشه برای تنبیه برخی ها هم شده کمی قانون مدار تر بشید و بیرحمی به خرج بدید! متاسفانه گیمفا خیلی وقت بود از دست امثال این جور آدم ها خلاص شده بود اما دوباره موج جدیدی از این افراد اومدن و تو سایت و بساط درگیری و اسپم هم داغ شده! همونطور که گفتم با رفتن افرادی مثل امثال آقا شهروز که اطلاعات زیادی دارن،خیلی ها مثل من سوختن از این ماجرا!
باور کنید این کنسول ها و پلتفرم ها سهم پدر ما نیست و تنها کسی که الان اون وسط نشستن و مثل چی به ما میخندن خود سونی و مایکروسافتن،اگه یکم همین آقای اسپنسر و آقای یوشیدا سرمشق خودتون قرار بدید میبینید که احترام حرف اولو توش میزنه و هیچوقت اونا بهم بی احترامی نمیکنن!
کاش ما گیمرا بشیم مثل یه انجمن برادری بدون هیچ افراطی! ما همه از یک خانواده هستیم. بیاین به سلایق هم احترام بزاریم!
ببخشید که یکم جدی تر شدم ولی حرفی بود که باید میزدم!
فوق العاده تاثیرگذار!
واقعا بهت حق میدم که از این بحثای بی مورد ناراحت بشی...
چون واقعا اعصاب خورد کنه که یه همچین چیزهایی هست...
حداقل اگه مخالف طرف هستی بروز نده یکم احترام بد نیست...
سلیقه همه مردم که یکسان نیست...
بهرحال از خوندن این مقاله لذت بردم :heart:
خیلی ممنون از آقای استادی عزیز!
مقاله زیبایی بود.
راستش این چند وقته خودمم خیلی چیزای مسخره‌ای رو تو گیمفا دیدم. مثلا همین چند روز پیش یک کاربری که نام نمی‌برم، رفته بود تو یکی از پست‌ها راجبه دو کنسول یک نظری داده بود و کلا هر جور که می‌تونست کنسول مایکروسافت رو کوبید. بعدش مثلا اینکه آقای صحرایی نظر ایشون رو پاک می‌کنه و اون آقا هم همینجوری بازم نظر ارسال می‌کنه و مثل اینکه خیلی از فن‌های سونی بهش مثبت می‌دن و نظر محبوب می‌شه و اینم با آقای صحرایی بحثش می‌شه که چرا نظرات رو پاک کردی. می‌گفت آقای صحرایی من دیگه تو پست‌هایی شما نمیام و اگه خواستین بنم کنین. خوب آخه یکی نیست بگه گیمفا این همه بازدید داره، تو یک نفر اگه نیای داخل پست یک نفر که چیزی نمی‌شه. تازه فردا میاد می‌گه منو تو گیمفا بن کردن و اگه به‌خاطر قضیه صحرایی باشه دیگه نمیام گیمفا S0 (43)
یک مثال دیگه هم یک فن سونی اومد تو یکی از خبرهای گیمفا، نوشته بود که برای خبرنگارا و مسولین گیمفا واقعا متاسفم. حالا فکر می‌کنید چرا؟ می‌گفت که من دیروز تو IGN خبری رو دیدم که نوشته بود مایکروسافت راجبه Halo به ما دروغ گفته و مسولین اینجا فن بازی درآوردن و اون خبر رو نزاشتن و دیگه گیمفا ارزش نظر گذاشتن رو نداره. هر چی فکر کردم خدایی کدوم خبر رو می‌گه که رفتم IGN رو گشتم دیدم رو تیتر زده 
OPINION: HALO 5’S ADS LIED TO YOU S0 (43) والا مثه اینکه ایشون معنی تیتر رو نفهمیده که زده نظر و بیشتر چشش ادامه تیتر رو گرفته بود  S0 (2) واقعا دیگه مونده بودم به این بشر چی بگم که به‌خاطر اشتباه خودش هرچی دلش خواسته اومده راجبه مسولین گیمفا گفته S0 (43)
در کل این بچه بازیا خیلی زیاد شده و سر همینا هم همون‌طور که Lord-Mahdi گفت کاربرای خوب و فعال زیادی رو از دست دادیم که بهتره بچه‌ها یکم منطقی‌تر باشن و راجبه نظری که دارن ارسال می‌کنن فکر کنن. یا اگه بازم دارن سر کنسول جنگ می‌گیرن، یکم حرفه‌ای‌تر نظر ارسال کنن که کار به جاهای باریک نکشه  S0 (2)
خیلی وقت بود به صفحه اصلی سر نزده بودم، فک کنم چند ماهی شده بود.
الان رفتم یه سری کامنتا رو خوندم، دیدم وضع بهتر که هیچ خیلی بدتر هم شده. همش یه سری بحث مسخره و بی‌دلیل...
به نظرم همه چیز برمی‌گرده به سطح شعور و قدرت درک بعضی از کاربران که الان توی بیشتر اخبار، بحث‌های جنجال برانگیز راه میندازن. البته جنجالی بودن نظرات به نظرم مشکلی نداره و میتونه حتا باعث به وجود اومدن روابط دوستانه هم بشه. امّا اون چیزی که عذاب آورش می‌کنه وجود بی‌منطقی زیاد و رفتار بچه‌گونه‌ای هست که توشون موج میزنه. این جور افراد توی جامعه واقعی هم تعداشون کم نیست و شما توی هر جمعی که باشید یه سری از این‌ها رو می‌بینید؛ از مدرسه گرفته تا دانشگاه، پارک، سیرک و... همه جا یه سری افراد هستن که با حرفای بدون منطقشون عملاً یه سری رو آزار میدن یا به قول خودمون قشنگ رو اعصابن. البته هرچه به جوامعی بریم که میانگین سنی افراد بالاتر بره و سطح فرهنگ متفاوت تری داشته باشن افراد شخیص بیشتری رو هم بینشون می‌بینیم که اثر اون افراد به اصطلاح رو اعصاب رو از بین می‌برن و باعث می‌شن ما از قرار گرفتن توی اون جمع احساس رضایت بهمون دست بده. الان دقیقاً توی صفحه اصلی، تعداد افراد با سن پایین و شعور کم خیلی زیاد شده که باعث میشه خوندن کامنت‌ها باعث رنجش ما بشه. البته جای شکر هم هست که انجمن تقریباً دچار همچین مشکلی نشده...شاید دلیلی که باعث شده من هنوز توش فعالیت داشته باشم همین باشه.
این کامنتی که توی سایت و توی همین مقاله روی صفحه اصلی دیدم وخیم بودن اوضاع رو قشنگ نشون میده:
نقل‌قول: شما Xbox داری؟

احساس کردم تاراحت شدی از سونی بازا
چه چیزی باید به ایشون گفت دقیقا؟ سطح شعور بعضی‌ها در همین حده...

=====
پیشنهادی هم ندارم برای درست شدن اوضاع. واقعاً هم نمیشه برا درست کردنش حرکتی زد. بالاخره همین افراد یه جور باعث سرپا شدن گیمفا هستن. امیدوارم این مقاله حداقل باعث بشه یکم توی رفتارشون تجدید نظر کنن که البته بعید میدونم.

در کل ممنون آقای استادی عزیز.  S0 (74)
ممنون آقای استادی بابت مقاله خوبتون! :heart:
این بی منطق بازی ها توی همه جا وجود داره!
به قول حمزه جان از مدرسه و دانشگاه گرفته تا ادارات و هزارجا دیگه! کلا جامعه ما همینه!
باور کنید اگه این بی منطق بازی های ما ایرانیا حل بشه خیلی از مشکلات حل میشه!
و به تدریج همون مشکلات باقی مونده هم حل میشه! ولی متاسفانه این جماعت ابله نمیخوان که حل شه! :dodgy:
مرسی عرفان... مرسی عرفان.... و باز هم مرسی عرفان!!!
خیلی وقت بود که به انتشار همچین مقاله‌ای احتیاج داشتیم... فقط امیدوارم که به صحبت‌هات عمل بشه...!
به شخصه خیلی وقته که دیگه به صفحه اصلی سایت سر نزدم، یکی از مهمترین دلایلش هم قطعا موضوع همین مقالست!
همه چیز به ارزش گذاری و اولویت بندی خود شخص برمیگرده... ظاهرا جدیدا تخریب به اولویت تبدیل شده و بحث‌های مسخره آدما رو با کلاس‌تر جلوه میده! انگار خیلیا یادشون رفته که برای چی گیمر شدن و میخواستن از طریق گیمر بودنشون چه چیزی رو نصیبشون بشه... 
هر چقدر هم با خودم فکر کردم یا با بقیه صحبت کردم راه حلی به ذهنم نرسید که این مشکل حل بشه...
تکرار میکنم: فقط امیدوارم که به صحبت‌هات عمل بشه...
تنها کاری که میشه کرد همین امیدوار بودن ـه!
بازم تشکر میکنم ازت بابت مقاله... S0 (74)
متاسفانه هیچکدوم از اینا قرار نیست تغییر کنن... هر چه قدر هم از این جور چیزای انتقادی توی سایت و انجمن نوشته بشه بازم چیز خاصی عوض نمیشه. درسته چند نفر کلا این مسائل رو به خودشون میگیرن چون حرفای داخل مطلب براشون صدق میکنه و بیچاره ها کلا هم از همه چی ناامید و بیخیال همه چی میشن و همه چی رو ول میکنن، تا یه مدت یه سری چیزا یه تغییراتی میکنه و حرفایی که گفته شده عملی میشن، اما در نهایت، یک ماه دیگه، دو ماه دیگه، سه ماه دیگه، هیچکس اصن یادش نمیاد که چنین مطلبی هرگز وجود داشته، هیچکس هیچوقت کسی رو بهش ارجاع نمیده چون اصن نیازی نداره (تازه بهتره ارجاع هم نده چون اکثر اونایی هم که فکر میکنن درست ممکنه برداشت کرده باشن اشتباه برداشت کردن). اصن فکر نکنم تا اون موقع دیگه اون افرادی که اون مطلب رو خوندن دیگه توی سایت یا انجمن باشن.
چیزای الکی (بحثای الکی، حرفای الکی و...) همیشه همه جا بوده و خواهد بود. همیشه هم همه جا ادمایی بودن که انتقاد میکردن و همیشه هم وقتی انتقاد میکردن اکثریت براشون کف میزدن، اما در نهایت، با گذشت زمان، همه چی بازم برمیگرده همون حالتی که داشت. اگه چیزی قراره تغییر کنه باید یه سری سیستم ها به وجود بیاد. حالا راجب سایت نمیدونم چی بگم چون اصن توی حال و هواش نیستم، البته فکر نکنم در کل بشه براش کار خاصی کرد. همیشه همین بوده و خواهد بود و به نظر میاد که در کل کسی هم مشکل خاصی باهاش نداشته باشه دیگه (به غیر از تمامی مشکلاتی که توی مقاله بیان شد). اگه هم همه این چیزایی که گفته شد عملی بشن، آخرین سطحی که کاربرای گیمفا بهش میرسن "ممنون بابت خبر" که توی مقاله ها هم دقیقا به همین شکل و با کلمه "خبر" نوشته میشه هست.
من یادمه یه مدت بود که توی خبرا و مقالات گیمفا تعداد نظرات بالای 10 تا نمیرفت و همه نویسنده ها دلشون میخواست که خبرا و مقاله هاشون بازخورد داشته باشه. الان در حال حاضر بازخورد داره، اما خب به نظر نمیاد که دقیقا همون بازخوردی باشه که اونا مد نظر داشتن. اگه این بحثا هم از کاربرا گرفته بشه، دوباره همه چی برمیگرده به همون دوران بدون بازخورد که همه دلشون میخواست یه نفر یه چیزی به غیر از تشکر توی مقالات یا خبراشون بگه. در کل این بحثا که مسلما گرفته نمیشن، خود کاربر باید بفهمه که نباید این طوری بحث کنه، اما خب به نظر میاد که اکثریت کاربرای گیمفا با همین جوی که در حال حاضر وجود داره حال میکنن و ازش راضی هستن...
دیگه اگه بخوام بیشتر از اینا هم چیزی بگم مجبورم نظر حمزه و این رفیقمون سجاد رو کپی کنم...
ممنون عرفان بابت این مطلب مفید  S0 (74)

پ.ن: الان منظورم این نبود که بیخیال این چیزای انتقادی بشین چون تغییری ایجاد نمیکنن. نه بیخیال نشین چون چیزای کاملا خوبی هستن و آگاه سازی میکنن، اما خب نباید فراموش کرد که فقط در حد همین آگاه سازی هستن و انتظار تغییر نباید داشت. تغییر واقعی وقتی رخ میده که همون کاربرا هم بفهمن که تغییر نیازه.
واقعا خونذنی بود ممنون اقا عرفان 
ای کاش این مقاله یکم به فن بوی ها درس بده  :(
من یادمه قدیما خود دانیال نوروزی (الان اسمشو بردم، بنم نکنن یه وقت S0 (25))  اولا چرت و پرتا رو پاک میکرد (پس جدیدی نیست و همیشه بوده) و دوما بعضی اوقات خدوش با طرف دهن به دهن میشد و قهوه ایش میکرد. بعضی اوقات هم از طرف همه کاربرا دایورت میشد به یه جایی ( S0 (25)) هیچکس هم جوابشو نمیداد.

حالا بعضی از دوستان که خومدم خیلی قبولشون دارم، یجوری صحبت میکنن و میگن درست شدنی نیست و... انگار مثلا چه چیز عجیب و غیرممکنیه!
این مشکلا بخاطر ضعف مدیریتیه. بخاطر بیخیالی و عدم توجهه. بخاطر ترس از اینکه بازدیدها پایین نیاد هست. شایدم بخاطر تنبلیه که نویسنده حوصله نداره بشینه دو دقیقه نظراتش پست خودش رو بخونه!

بذارید یه مثال ساده بزنم. من وقتی تو بازار قدم میزنم، بعضی از کوچه پس کوچه ها، خیلی تمیزن و آشغال ماشغال کف ـشون پیدا نمیشه. من نوعی، قاعدتا وقتی اینا رو میبینم، نمیتونم آشغالی که دستمه رو بندازم زمین. یه جورایی غیرمستقیم میفهمم که اینجا جای آشغال ریختن نیست حالا به محض اینکه ببینم یه جا یه ذره آشغال جمع شده، منم آشغالم رو پرت میکنم همونجا.   حالا ربطش چیه؟

وقتی یه نفر میاد تو سایت شعر میگه، اولا باید نظرش پاک بشه. واقعا دلیل وجود بعضی از نظرات اصلا مشخص نیست چون هیچ فایده ای ندارن و حرف بدرد بخوری هم توش زده نشده. مثلا تو نمرات کشتی کج 2016 یه نفر اومده داد و هوار (شایدم حوار) راه انداخته که این بازی بچه بازیه و هرکی بازی کنه بچه س و... یعنی قشنگ معلومه که اومده یه ذره عقده های درونیش رو خالی کنه (معلومه تو واقعیت زیادی بهش میگن بچه) و یه ذره هم جر و بحث راه بندازه.
بعضی ها هم که کلا مضخرف میگن. درست تو همین موضوع تو سایت، یه نفر اومده گفته "ببخشید بابت اسپم و میدونم ربطی به این پست نداره و..." ای ببخشید و زهرمار... خوب یعنی طرف داره کلا همه رو میبره زیر سوال... خودش میدونه غلطه، خودش میدونه اسپمه، خودش میدونه کارش اشتباهه بعد تکرارش میکنه. حالا چی گفته باشه خوبه؟ باز یه مشکلی داره، سوالی داره یا شاید مثلا نمیتونه وارد فروم بشه و نمیدونه کجا سوالشو بپرسه (خب پیش میاد) ولی اینا نبود. اومده گفته تازه ویچر3 گرفته و از تجربیات مضخرفش فک زده بعد چهارتا احمقتر از خودش اومدن بجای اینکه بگن اسپم نده و... باهاش همراه شدن. قشنگ گند زدن تو همین پست و همین مطلبی که خیر سرش واسه "پنکه"های بی منطق نوشته شده.
حالا یه دانیال نوروزی لازم داشت اونجا تا طرف رو بن کنه یا یه نظر بده کلا بره دیگه برنگرده.

اگه چهارنفر از افراد سرشناس سایت یه حالی از اینا بگیرن، دیگه این اتفاقا نمیوفته.

پ.ن: اینقدر سنگ شهروز رو به سینه نزنید و الکی هم جو ندید. خود شهروز من چند جا دیدم که بی منطق نظر میداد و این دعواها هم بیشتر تقصیر خودش بود و بخاطر حرفای الکی خودش شروع شد. اینجا هم مهد کودک نیست که یه نفر بخواد قهر کنه و بره و برنگرده. لوس بازی ها واسه مدارس ابتداییه ن یه سایت گیم
صفحه‌ها: 1 2