Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: اعضای تیک‌تو مستقیما با سازنده مد FiveM برای متوقف کردن آن صحبت کردند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  Take-Two-Interactive-200x200.jpg]
وقتی کم کم کنترل امور از دست‌تان خارج شود، قطعا همه تلاش خود را خواهید کرد تا دوباره اوضاع به شرایط اولیه برگردد. همه چیز از موقعی آغاز شد که یکی از طرفداران بازی GTA V مدی را با نام FiveM تولید کرد. مدی که باعث می‌شد شما به‌وسیله نسخه کرک شده، GTA V را به‌صورت آنلاین بازی کنید. در ادامه همراه ما باشید.

سازنده مد FiveM چندی پیش نامه‌ای را از سوی استودیو تیک‌تو برای متوقف کردن این مد دریافت کرد، اما ادعای این شخصحاکی از آن است که دیروز چندنفر از سوی استودیو تیک‌تو به خانه این شخص وارد شده و وی را مجبور به متوقف کردن پروژه خود کرده‌اند.
FiveM به‌طور کلی پروژه بزرگی است که بخش عمومی یا چندنفره آن تنها مدت کوتاهی است که شروع به توسعه کرده است در حالی که پایه و هسته اصلی آن مدت‌ها در حال توسعه بوده و همچنان هم هست.
آنچه در زیر می‌خوانید اظهارات سازنده مد درمورد این ماجراست.
نقل‌قول:
اخیرا دو بسته پستی به خانه من ارسال شد که ادعا شده است از سوی استودیو تیک‌تو است. در داخل این بسته تلفنی بود که پشت خط شخصی از آمریکا یا انگلیس یا جایی دیگر در مورد متوقف کردن کارهای من صحبت می‌کرد. همچنین آن‌ها اتفاقات رخ داده برای اکتیویژن را یادآوری می‌کردند و اظهار داشتند که با وجود اینکه جایگاه تضمین شده‌ای از منظر قانونی دارند؛ اما، فعلا نمی‌خواهند وکلا را وارد این داستان کنند. آن‌ها راضی به هیچ راه‌حلی به جز توقف مطلق این پروژه نبودند. همچنین آن‌ها به سیاست ساخت مد توسط کاربران توجهی نداشتند و تایید کردند که با دسترسی به منبع کدها توانسته‌اند خانه مرا پیدا کنند.
درماه سپتامبر از اطلاعات و اخباری مبنی بر کنسل شدن پروژه FiveM به‌گوش رسید اما بلافاصله سازنده مد، NTAuthority، اعلام کرد که پایه و چهارچوب FiveM همچنان پابرجاست و در هال توسعه است.
نقل‌قول:
اگر صفحه توییتر یا صفحه مخصوص FiveM را دنبال کرده باشید، متوجه می‌شوید که بخش عمومی یا چندنفره این مد تنها مدت کوتاهی تحت توسعه بوده است در صورتی که اساس FiveM از مدت‌ها قبل در حال پیشرفت بود که هم‌اکنون برای همه قابل استفاده است.
از نظر من با تعداد بالای کاربران در انجمن‌های FiveM و GTA V که به ناکارآمدی FiveM اشاره می‌کردند و ایرادات نسخه اولیه را دائما انعکاس می‌دادند یکی از عواملی بود که مانعی برای پیشبرد این هدف ایجاد کرد. البته من قبول دارم ایرادات بزرگ بود ولی این فقط یک نسخه اولیه و آزمایشی بود.
با توجه به این اظهارات به نظر می‌رسد که تیک‌تو با روشی عیرقانونی و شاید غیراخلاقی این شخص را مجبور به توقف پروژه FiveM کرده است. کاری که قطعا برای اعتبار استودیو تیک‌تو زیان آور است. حتی اگر این شخص مرتکب جرم نیز شده باشد، تیک‌تو نباید فراموش کند که همین مدسازان عمر بازی‌هایش را چند برابر می‌کنند.
در واقع بهتر است ناشران به جای درگیری با بازی‌بازان، بازی‌های خود را از ابتدا غیرقابل نفوظ طراحی نمایند و اجازه مدسازی را به کاربران ندهند یا اینکه اگر این اجازه را دادند با پیامدهایش نیز مدارا کنند.

منبع : DSO Gaming
دم هرکی این مادو ساخته گرم.......................... S0 (62) S0 (62) S0 (62) S0 (62) S0 (62)