Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: نقد و بررسی JustCause 3 از دید Ploygon
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
JustCause3
یک Open World متفاوت!
[تصویر:  GRcXb.jpg]
ما( polygon ) دقیقا میدانیم که این عنوان چه هدفی را دنبال کرده و خواستار اجرا شدن آن بوده و این پدیده ای بسیار نادر در بازیهایی با این وسعت طرح نهایی است.
نسخه قبلی یعنی Just Cause 2 نتوانست هیچ رکوردی را به ثبت خود برساند اما به مرور توانست تعداد زیادی ماد و فروش های استیم و درنهایت میلیون ها طرفدار را جذب کند که نتیجه آن شور و ذوق بسیار زیاد طرفدارن برای این قسمت بود عنوانی که به خلق و هرج و مرج و چیزی ورای واقعیت مشهور است.
استدیو سازنده یعنی Avalanche این عنوان بزرگ را برای یک بازی تکراری درست نکرده و قابلیت خلق در این بازی واقعا عالی و دارای یک Sandbox ناب است البته به دور از برخی مراحل مسخره که به نجات یک فرد یا مردم میپدازید و توجه بیهوده و بسیار شدید بازی باعث خسته و اذیت شدن بازیکن میشود.
درمورد شخصیت بازی همچنان همان Rico Rodriguez اکشن و خودکفا که سرگرمی اون‌نابود کردن و انفجار است.
او درصدد رهایی خانه خود از دست دیکتاتور میباشد ؛ در قسمتی از بازی او به شخصی این جمله را میگوید:
«در حال سواری یک موشک بودم ٬ نمیتونم بهت بگم که چقدر باحاله! »
[تصویر:  zxFPy.jpg]
و این دقیقا شخصیت Rico مشهور است.
نقشه بازی مانند نسخه پیشین همان 400 مایل مربع میباشد که پر است جزییات و چیز های جالبی که هرکدام میتوانند نقش یک ایستراگ را ایفا کنند اما هیچ وسیله ای در بازی نیست که من با دیدنش فکر از بین بردن کامل آنرا نکنم...

انفجار ها و ازادی عمل بازی بسیار کار خوب کار شده به طوری که این بازی معنای واقعی JustCause را به مخاطب نشان میدهد انواع کار ها با وسایل گوناگون خصوصا ZipLine.
برای مثال با ZipLine میتوانید دویا چند خودرو یا هلیکوپتر را به هم وصل کنید و سپس انفجار و ایده های خود را پیاده کنید.
قابلیت های جدیدی علاوه بر ZipLine برای پیمودن مکان ها گذاشته شده است که هیجان بازی را چندین برابر میکند.
از این دسته میتوان به WingSuit اشاره کرد٬ در نسخه های پیشین چتر این کار را انجام میداد اما این لباس علاوه بر سرعت بیشتر هیجان بیشتری را به چتر نجات میاورد.
[تصویر:  dtlaz.jpg]
مناظر زیبا و گیمپلی هیجانی این نسخه باعث شده تا استفاده از FastTravel به حداقل برسد و برعکس دیگر عناوین OpenWorld رفتن از مکانی به مکانی دیگر یکی از تفریحات این بازی است.
از دیگر قابلیت های جدید این نسخه میتوان به Rebel Drop اشاره کرد که به شما این اجازه را میدهد که هرموقع با تماس گرفتن با آن هر سلاح و ماشین و...  را برای شما بفرستند.
    انواع بمب ها و سلاح ها و انفجار ها و ... همه و همه به هرچه زیباتر و جذاب تر شدن این عنوان کمک میکند و در نهایت یک عنوان تقریبا کامل که اصلا حس خستگی را به شما نمیدهد.
برخی از مراحل تا زمانی که یک منطقه خاص را باز نکنید قابل بازی نیستند و این نوعی هدف فرعی را به بازی میدهد که البته از دید بعضی این یک نکته منفی و از دید عده ای دیگر یک نکته مثبت است.
دیالوگ های طنز و شخصیت شوخ طبع یکی دیگر از موارد قابل ستایش بازی است.
[تصویر:  ydYCF.jpg]
فرقی ندارد که خوب یا بد بازی کنید مهم این است که هرچقد صدمه دیدید و هرچقد خسارت رساندید باز هم به عنوان یک قهرمان از بین شعله های آتش و انفجار بیرون بیایید.
فیزیک سلاح و شلیک و همچنین هندلینگ خودرو ها تقریبا همانند نسخه‌ی پیشین است و تغییر انچنانی صورت نگرفته است.
گرافیک بازی ؛ انتخاب های بازی در مورد نوع رسیدن به یک منطقه یا اتمام یک مرحله٬ تفاوت بسیاری نسبت به نسخه پیشین داشته اند.
 و در آخر نویسنده گفته که این یکی از سختترین نقد های من بوده است زیرا که من بسیار از بازی لذت بردم اما باید برای نکات منفی بازی امتیازاتی کسر کنم که انتخاب های سختی بود ٬ من تنها وقتی از بازی دست میکشیدم که مجبور بودم بخوابم.
فرمول کلی سری JustCause بسیار توسعه یافته و این نسخه کاملا بهبود داشته است.
[تصویر:  CbXL6.jpg]
*مقاله ترجمه شده*
منبع:PolyGon