Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: لیست 20 بازی برتر 2015 پی سی از نظر نمره متا
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2

Mobin Ahmadi

[تصویر:  2015-Games.jpg]

بر طبق سنت همیشگی، امسال نیز با نزدیک‎شدن به پایان سال (میلادی) سایت‎های مختلف با انتشار لیست برترین بازی‎های سال، قصد دارند هیاهو و شوری در بین گیمرها ایجاد کنند. در این میان به‎تازگی وب‎سایت متاکریتیک اقدام به انتشار لیست برترین بازی‎های امسال کرده است. در ادامه با من همراه باشید تا نگاهی کوتاه به این لیست داشته باشیم.

اگر بخوام نظر خودم رو در این مورد بیان کنم، صراحتا می‎گم نمره متا یک بازی، هیچ چیزی از ارزش اون کم نمی‎کنه؛ شخصا برای تجربه‎های بازی‎ها، اول و اول فقط علاقه خودم رو به بازی در نظر می‎گیرم. نمره متا رو (که مطمئنا همه‎تون می‎دونید یه جمع‎بندی از نمرات سایت‎های مختلف هستش) «سلیقه افراد» تعیین می‎کنه. ممکنه به مزاج من، یک بازی جذاب به نظر برسه ولی از نظر کس دیگه‎ای اون بازی هیچ جذابیتی نداشته باشه. قاعدتا، نویسنده‎های مختلف، دیدگاه‎های متفاوتی نسبت به بازی‎ها دارن و دیدگاه همه‎شون هم قابل احترامه. اما اینو چرا گفتم؟ ...

اینو برای این گفتم که بعضی‎ها (!) آگاه باشن، نمره پایین یه بازی دلیل بر این نمیشه که اون بازی واقعا بد باشه. خود من، با اینکه بازی یونیتی نمره نسبتا پایینی گرفت، اما خیلی باهاش حال کردم. خیلی از بازی‎های دیگه هستن که نمره پایین می‎گیرن، ولی واقعا لحظه‎های جذابی رو برامون رقم می‎زنن. نمونه‎اش همین فال‎اوت 4. بازی‎ای که توی این لیست رفته تو جایگاه 27ام و مطمئنا لازم نیست که درباره جذابیتش توضیحی بدم ...

اما تو اول این لیست، نام Grand Theft Auto V به چشم می‎خوره. بازی‎ای که شخصا تجربه‎اش کردم و واقعا بسی کیف بردم (!). به نظر من حقش بود توی اون بالا بالاها باشه ولی اول دیگه نه S0 (2)

نکته‎ دیگه‎ای که در این مورد هست، جایگاه چهارمی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain هستش. بازی‎ای که انصافا برای من جالب بود. بازی‌ای که انتظر داشتم حداقل بالاتر از Undertale ببینمش !

اما ازتون دعوت می‎کنم شخصا به لیست، نگاهی بندازین:

[تصویر:  inuj1pb6e9208pjz0gil.png]

حرفمو یادتون نره که نمره یک بازی، تعیین‎کننده نیست ...

به نظر شما، چه بازی‎ای حقش بود اول باشه؟ از جایگاه چه بازی‎ای جا خوردید؟ لطفا شما هم نظراتتون رو با بقیه در میون بذارید.

ممنون!
تشکر از نویسنده محترم یا همون پزشک دهکده!! S0 (2)
والا سال 2015 آنچنان سال دهن پرکن و زرینی برای گیم نبود! فقط شاهد پاس دادن بازیباز توسط ناشران و سازندگان به سال های پیش رو بخصوص 2016 بودیم! سالی که با داشتن ۳عنوان بزرگ و قوق العاده ویچر۳ و فانتوم پین و سبا۵( Blink) تونست برخی از جماعت گیمر رو راضی نگه داره. 
درست نیست بر اساس متا، بطور دقیق جایگاه ها رو تعیین کنیم. چوت مسلما دوستان منتقد سال به سال و یا ماه به ماه عوض میشند و عجیب تر! فالوت و رایز آو و هیلو و اساسینز از نمونه های بارز قربانی قلم منتقدان بودند که جای خالیشون در لیست حس میشه. بنظرم بهتره بر اساس امتیاز کاربران قضاوت کرد( اون هم نه بطور کامل و دقیق). که در این میان ویچر۳ و DLC اش و درت رالی و اسکای لاین به صدر جدول میان! S0 (43)
بنظرم سخته که بخوام از ایم لیست، بدون طرفداری رتبه بندی کنم ولی رتبه های اول تا سوم برای GTA و ویچر و فانتوم پین هستند. S0 (22)
و پس از 2 سال و خورده ای و عرضه عناوین کوچک و بزرگ همچنان نام شاهکار راک استار تو صدر همه لیست ها میدرخشه
یعنی واقعا باید چند دقیقه سکوت کرد به افتخارش  S0 (62)
GTA که از نسل هفت آمده و در بین این لیست قرار گرفته و بازی جدیدی نیست!!
ویچر و فانتوم پین و فال اوت جزو بهترین بازی‌های مولتی پلتفرم بودند.
بهتره همیشه به تجربه خودمون از بازی نمره بدیم،نه نمره ی منتقدا.بعضی بازی ها از طرف منتقدا به شدت کوبیده شده و اصلا حقشون نبوده
این بازی ها بر اساس نسخه ی pc هستش S0 (43) (توش بلادبورن نیستش و متای نسخه ی pc بازی های متال گیر و فالوت قرار گرفته) بنابراین نمیشه گفت لیست 20 بازی برتر 2015 از نظر نمره متا!! اصلا لیستاش مشکل داره:| مثلا این لیست رو ببینید دوبار بازی متال گیر و ویچر رو گذاشتن بعدش تازه Publisher بازی ویچر رو زدن Warner Bros  S0 (45)
فال اوت 4 کجاست ؟ Smilie (19)
(12-25-2015, 08:25 PM)Yves Guillemot نوشته است: [ -> ]فال اوت 4 کجاست ؟ Smilie (19)

فال اوت نسخه pc متاش شد 85.برای همین جزو لیست نیست.
همه ی عناوین قشنگ هستن چه کوچیک چه بزرگ  Cowboypistol111
یعنی این GTA V یه شاهکار به تمام معناست.
برام نکته جالبش اینجاست که نسخه PC 2015 اومد، و نسخه کنسول 2013 ولی بازم وقتی که نسخه PCیش اومد طوفان کرد، بخصوص از لحاظ فروش، اونم با وجودی که در سال 2013 اومده بود.
واقعا حق این بازی بود.
S0 (62) S0 (62)
(12-25-2015, 10:12 PM)The J0ker نوشته است: [ -> ]یعنی این GTA V یه شاهکار به تمام معناست.
برام نکته جالبش اینجاست که نسخه PC 2015 اومد، و نسخه کنسول 2013 ولی بازم وقتی که نسخه PCیش اومد طوفان کرد، بخصوص از لحاظ فروش، اونم با وجودی که در سال 2013 اومده بود.
واقعا حق این بازی بود.
S0 (62) S0 (62)

به هیچ وجه S0 (43)
باو دیه  GTA V خز شده! خود من نسخه  PC گرفتم ولی...... جان داداش کافیه دیگه سال 2013 بعدش 2014 بعدش 2015.... حتمی شیش ماه دیگه راکستار برا  WiiU منتشرش می کنه S0 (43)
صفحه‌ها: 1 2