Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: جان رومرو: بازی‌های ویدیویی نهایت هنر هستند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  2983397-romero.jpg]

جان رومرو، طراح بازی کهنه‌کار که عناوینی همچون Doom ،Quake و Wolfenstien در کارنامه‌ حرفه‌ای او دیده می‌شود، امروز در وبسایت Quora به سوالات زیادی پاسخ داد. او از وضعیت بازی‌های شوتر اول شخص مدرن صحبت‌هایی کرد. همچنین اعلام نمود که به عقیده او بازی‌های ویدیویی نهایت هنر هستند و یک روز مردم این موضوع را کاملا درک خواهند کرد.

نقل‌قول:
من با تمام وجودم این موضوع را باور دارم که برنامه‌نویسی، طراحی مراحل، انیمیشن، مدل‌سازی و نویسندگی همه در نوع خود یک هنر محسوب می‌شوند. آن‌ها با ترکیب یکدیگر فرم بزرگی از هنر را به‌وجود می‌آورند و اگر به‌خوبی پیاده سازی شده باشند، بسیار پیچیده خواهند بود. به عقیده من، موزه‌ها نیز در آینده به این موضوع پی خواهند برد و به مردم عادی توضیح می‌دهند که چرا بازی‌هایی ویدیویی، نهایت هنر هستند. 
این در حالی است که راجر ایبرت، منتقد معروف سینما، در سال 2005 اعلام نمود که به عقیده او بازی‌های ویدیویی هرگز توانایی این را نخواهند داشت که به نوعی از هنر تبدیل شوند. از آن زمان تا کنون، بحث‌های زیادی مرتبط با این موضوع صورت گرفته است. در سال 2011، ایالات متحده، بازی‌های ویدیویی را به‌صورت رسمی به‌عنوان فرمی از هنر شناخت. صحبت‌های اخیر رومرو نیز آخرین باری نخواهد بود که درباره این موضوع بحث می‌شود.

یکی دیگر از کاربران وبسایت Quora، نظر رومرو را درباره بازی‌های ویدیویی اول شخص شوتر پرسید. رومرو نیز در پاسخ به او گفت بازی‌هایی که با بودجه کلان ساخته می‌شوند، از عدم نوآوری رنج می‌برند؛ اما به‌نظر می‌آید که وی اخیرا از بازی Destiny، عنوان اول شخص استودیوی بانجی لذت برده است.

نقل‌قول:
اینکه بازی‌های سبک شوتر اول شخص در خطر انقراض نیستند، بسیار نکته خوبی است؛ زیرا تعداد زیادی از بازی‌ها در این سبک در دست ساخت هستند. البته من از دهه 90 تا کنون نوآوری‌های خاصی در این سبک مشاهده نکرده‌ام؛ زیرا وقتی که سازندگان بودجه‌های کلان به‌دست می‌آورند، فاکتور ریسک پذیری آن‌ها کم می‌شود؛ اما بازی‌هایی مانند Destiny، عناوین بسیار خوبی هستند و دیدن آن‌ها در بازار امروزی خوشحال کننده است.