Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: استیم آمار جالبی از سخت‌افزار کاربران خود منتشر کرد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  Steam-logo-2-672x372.jpg]

در لحظاتی پیش استیم آمار و جزئیات جالبی را طی یک نظر سنجی از سخت‌افزار کاربران خود در ماه نوامبر منتشر کرد. با توجه به این آمار، 29 درصد کاربران استیم از ویندوز 10 استفاده می‌کنند و در مقایسه با آمار ماه گذشته که تنها 17 درصد کاربران از این ویندوز استفاده می‌کردند، پیشرفت بزرگی به‌شمار می‌آید؛ بنابراین می‌توان گفت که این آمار در طول 3 ماهی که گذشت، مقدار قابل توجه 59 درصد افزایش داشته است.

[تصویر:  dasdasdas-2.jpg]

همچنین 54 درصد کاربران استیم از کارت گرافیک‌های شرکت انویدیا و 26 درصد آن‌ها از کارت گرافیک‌های شرکت ای ام دی استفاده می‌کنند و مقدار بسیار کم 19 درصد را کارت‌ گرافیک‌های شرکت اینتل به‌خود اختصاص داده‌اند. این بدان معناست که شرکت انویدیا از ماه آگوست تا نوامبر توانسته که این آمار را 2 درصد افزایش دهد. در حالی که 2 کمپانی دیگر کاهش 1 درصدی داشته‌اند.

با این وجود که تا به حال فقط 2 بازی از دایرکس 12 پشتیبانی می‌کنند، 67 درصد از کاربران استیم یک سیستم با قابلیت پشتیبانی از دایرکس 12 را دارا هستند اما تنها 29 درصد آن‌ها می‌توانند از این تکنولوژی استفاده کنند؛ چراکه این تکنولوژی در انحصار ویندوز 10 قرار دارد.

[تصویر:  adsdasdas.jpg]

حال، نوبت به پردازنده‌ها می‌رسد. با توجه تصویر بالا، 76.36 درصد کاربران استیم از پردازنده‌های اینتل و 23.64 درصد آن‌ها از پردازنده‌های ای ام دی استفاده می‌کنند که این یک پیروزی بزرگ برای شرکت اینتل به حساب می‌آید. همچنین 47.93 درصد کاربران استیم از پردازنده‌های 2 هسته‌‌ای و 45.12 درصد آن‌ها از پردازنده‌های 4 هسته‌ای استفاده می‌کنند.

بازهم برگ برنده نصیب انویدیا شد  S0 (44)
" شرکت آی ام دی"?!?!!! Blink منظورتون همون کمپانی ای ام دی AMD هستش!