Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: Bastion چگونه برروی پلی‌استیشن‌ویتا به صورت ۶۰ فریم در ثانیه اجرا می‌شود
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مسئله پورت یا انتقال یک بازی به سخت افزار کنسولی دیگر، همیشه پای ثابت بازی‌های ویدیویی در دو نسل اخیر بوده است. سازندگان بازی خود را برای پلتفرم هدفی که در نظر دارند منتشر می‌کنند و با محبوب شدن بازی، سعی می‌کنند آن را برروی دیگر کنسول‌ها و پلتفرم‌ها نیز پورت کنند. اما چگونه؟

شاید پورت کردن یک بازی از کنسول خانگی به کنسول خانگی دیگر برای سازندگان تقریبا کار ساده‌ای باشد، اما پورت کردن یک بازی از یک کنسول خانگی به یک کنسول دستی، قطعا کار سخت و پیچیده‌ای است. تفاوت‌های عظیم سخت‌افزاری و برنامه نویسی همه باعث این پیچیدگی می‌شوند. یک بلاگ جدید از سازندگانی که وظیفه پورت کردن عنوان Bastion از اکس‌باکس۳۶۰ به کنسول دستی پلی‌استیشن‌ویتا را بر عهده داشتند منتشر شده که در آن از سختی‌های کار و روند پیشرفت پورت بازی سخن گفته‌اند. با این حال، آن‌ها توانسته‌اند تا بازی را فریم ریت ۶۰ بر ثانیه برروی پلی‌استیشن‌ویتا اجرا کنند. با اینکه متن پیام شاید برای برنامه نویسان جالب باشد، اما جمله آخر قطعا برای همه جالب است:

نقل‌قول:
دانستن و آگاه بودن به محدودیت‌های سخت‌افزاری همیشه مهم است، حتی اگر با زبان‌های برنامه نویسی سطح بالایی کار کنید.

عنوان Bastion یک بازی ستایش شده بود که پس از موفقیت برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی، راه خود را برروی دیگر پلتفرم‌ها باز کرد.
[تصویر:  bastion-250x125.jpg]
منبع