Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: آزادی و بی قانونی | 5 بازی جهان باز برتر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5
[تصویر:  93618524852318700214.jpg]

هر روز عناوین زیادی از سبک‌های بسیاری به بازار عرضه می‌شوند و هرکدام طرفدارهای مخصوص به خود را دارند، اما مسئله علاقه اکثر بازیبازان به سبک است. یکی از سبک‌های پرطرفدار و زیبا در بین سبک‌های زیادی که امروزه به بازار عرضه می‌شوند سبک جهان باز یا اوپن ورلد است، این سبک توانست مورد توجه بسیاری از بازیبازان و پس از آن، بازیسازان قرار بگیرد؛ عناوین ریز و درشت زیادی در این سبک منتشر شدند که بعضی بسیار زیبا و بعضی نیز افتضاح بودند. زیبایی این سبک در آزادی و بی قانونی است که به گیمر می‌دهد، در این سبک گیمر هرکاری (به معنای واقعی هرکاری) را می‌تواند انجام دهد و بیشتر به این دلیل است که توانسته سبک پرطرفداری شود، اما مسئله ای که در این میان مطرح می‌شود این است که کدام عنوان توانسته این آزادی را در کنار داستانی زیبا، گرافیکی چشم نواز و گیم پلی عالی ارائه دهد؟ توجه به سمت بسیاری از عناوین بزرگ و درخشان این سبک می‌رود که با ارائه داستانی زیبا در کنار دنیایی بزرگ و گیم پلی خالص از آزادی واقعی را به نمایش گذاشته و نام آن‌ها در ذهن بازی بازان باقی می‌ماند. در این مقاله به بررسی 5 تا از بهترین و درخشان ترین عناوین این سبک می‌پردازیم، عناوینی که گیم پلی در نهایت زیبایی و آزادی را در اختیارمان قرار داده‌اند و آن را با گرافیکی چشم نواز که به زیبایی جهانی کاملاً زنده و پویا است رنگ آمیزی کرده و داستانی احساسی، زیبا و پرتنش را ایجاد کرده و باعث لذت بسیاری از آن شده‌اند. قابل توجه است که عناوین انتخابی در این مقاله بنابر نظر شخصی نویسنده بوده و سعی شده از هر سری نسخه‌ای انتخاب شود.

5- Batman Arkham City
[تصویر:  ttmyvh4n2eugqdlhxiw6.png]

سری بتمن از اولین نسخه خود، به بازی بازان ثابت کرد که می‌تواند بسیار موفق واقع شود. سری که از روی شخصیتی کمیک محور به نام بتمن و توسط استدیو Rocksteady ساخته شده بود، به راستی به همگان نشان داد که می‌تواند با داستان و شخصیت های کمیک محوری‌اش به قدرتمندی و بزرگی عناوین پر زرق و برق و نامدار باشد؛ سری بتمن با داستانی بسیار گیرا، پر جزئیات و قوی به طوری که شایسته شخصیت بتمن است، گرافیکی بسیار زیبا و پر جزئیات که در سال انتشار زیاد نیز بود و گیم پلی پر از مبارزات زیبا و جذاب و دشمنان متنوع و گوناگون عرضه شد. نسخه اول این سری بیشتر به یک عنوان سند باکس شبیه بود تا جهان باز، اما نسخه دوم با تاکید بیشتر بر داستان و جهان باز بودن به میدان بازگشت؛ Batman Arkham City با ارائه محیطی زیبا و پر جزئیات از آرکام که بخشی از شهر گاتهام است عرضه شد و توانست موفقیت‌های بسیاری زیادی را کسب کند. جهان باز بودن این عنوان با قرار دادن ماموریت‌های فرعی درون بازی و معما‌های زیاد و جذاب Riddler توانست داستانی کامل از بتمن را ارائه کند، داستانی کامل در جهانی باز. بتمن گرچه بسیار با آلمان‌های جهان باز ترکیب نشده است اما اگر جور دیگری بود به هیچ وجه نمی‌توانست موفقیت هایش را کسب کند؛ در نسخه جدید این سری یعنی Arkham Knight که در آن آلمان های یک عنوان جهان باز بیشتر است به خوبی می‌توان درک کرد که Arkham City کاملاً یک جهان باز نیست ولی زیبایی هرچه تمام‌تر آن باعث شده که در مقام پنجم مقاله جای بگیرد.

4- Fallout 3
[تصویر:  g9m3bulfum424c5q7cxz.jpg]

سبک نقش آفرینی در کنار جهان باز بودن همواره بسیار مورد توجه قرار گرفته و شاهد عناوین بسیار موفقی نیز بوده است؛ سری‌های زیادی نیز در به تصویر کشیدن زیبایی این سبک و ترکیب آن با سبک جهان باز موفق عمل کرده و توانسته‌اند نام خود را در ذهن بازی بازان حک کنند، سری Fallout یکی از این عناوین است. نسخه سوم این سری با تغییراتی بسیار گسترده عرضه شد، این عنوان نسبت به نسخه های قبلی Fallout پیشرفت بسیار زیادی را بر خود دیده بود و موفقیت های بیشتری نیز کسب کرد؛ نسخه سوم جهانی بزرگ و زیبا با گرافیکی چشم نواز، که در زمان خود از بهترین گرافیک های موجود بود و نیز گیم پلی بسیار سریع تر و گسترده تر از قبل و داستانی پر جزئیات تر و زیباتر را ارائه داد و توانست باری دیگر نام Fallout را به بهترین نحو ممکن در ذهن بازیبازان زنده کند. داستان بازی بسیار روایت بهتر و زیباتری را نسب به نسخه‌های قبلی خود داشت و به مرور شاهد شخصیت‌های بیشتر و داستان‌های فرعی بیشتری در بازی بودیم که هر کدام به قدری جذاب بود که مجبور به دنبال کردن آن می‌شدیم؛ همچنین گرافیک این نسخه که پیشرفت بسیاری کرده بود در موفقیت آن تاثیر بسزایی داشت، گرافیک بسیار دیدنی بود و محیط به زیبایی هرچه تمام تر طراحی شده بود تا حس حضور در یک برهوت را که بر اساس بمب های هسته‌ای به وجود آمده کاملاً به بازیباز القاء کند. تنوع اسلحه‌ها نیز در این نسخه بسیار زیاد بود و می‌توانستیم اسلحه‌های گوناگون و مختلفی را با قدرت‌های مختلف در سراسر بازی پیدا کنیم. دشمنان بسیار قوی‌تر و پر جزئیات‌تر از قبل طراحی شده بودند و از تنوع زیادی نیز برخوردار بودند به طوری که با گردش در محیط انواع مختلفی از دشمنان با قدرت‌های مختلف بر سر راه شما قرار می‌گرفتند که در صورت نداشتن سلاحی قوی و زرهی مناسب به هیچ وجه توان ایستادگی در برابرشان را نداشتید. عنوان Fallout 3 نیز با موفقیت و شکوهی که به دست آورد و تجربه تازه‌ای که برای بازیبازان و عاشقان سبک نقش آفرینی و نیز عاشقان این سری فراهم نمود در مقام چهارم مقاله جای می‌گیرد.

3- Far Cry 3
[تصویر:  gszm8rt8ndamg8n9hdyt.jpeg]

عنوان Far Cry 3 یکی از بهترین نمونه‌های یک جهان باز اول شخص است؛ این عنوان با قرار دادن بازیباز در محیطی جزیره‌ای با جنگل‌های بزرگ، طبیعی و پویا، حیات وحشی بزرگ و پر از حیوانات گوناگون برای شکار، که شکار هر کدام مزایای خاص خود را دارد، توانست به عنوانی به یاد ماندنی و زیبا تبدیل شود که هر بازیبازی را محو زیبایی خود کند. گرافیک این عنوان بسیار قابل قبول است و محیط جزیره‌ای را به خوبی توانسته به تصویر بکشد و به لذت یک بازیباز از جهان بازی و لذت گشت و گذار در محیط دو چندان بیافزاید. در بازی ماموریت‌های فرعی نیز مانند در اختیار گرفتن کمپ‌های دشمنان، آزاد سازی برج‌ها مانند سری AC، انجام شکارهایی خاص با سلاح‌هایی خاص و ... وجود دارند که در کنار ماموریت‌های اصلی به بهبود بازی کمک شایانی کرده‌اند؛ البته باید بهترین قسمت این عنوان که شخصیت منفی آن است را نیز در نظر داشته باشیم، ایده‌ای که در کمتر عناوین از آن استفاده شده است؛ شخصیت Vass که یکی از به یاد ماندنی ترین شخصیت های منفی است در طول بازی کارهای عجیب، خطرناک و دیوانه‌واری انجام می‌داد که باعث می‌شد ترس از حمله‌های بعدی او در دل بازیباز رخنه کند. متاسفانه این شخصیت در کل بازی همراهمان نیست و تنها در مراحل ابتدایی می‌توانیم با او بجنگیم، گرچه این نکته منفی نیست ولی بهتر می‌شد که حضور این شخصیت بیشتر باشد. با منتشر شدن قسمت 4 این عنوان و نیز دنبال کردن موفقیت این نسخه یعنی حضور شخصیت منفی دیوانه نتوانست به خوبی این نسخه باشد اما به بسیاری از شرکت‌های بزرگ یاد داد که بهترین قسمت بازی می‌تواند شخصیت منفی آن باشد. عنوان Far Cry 3 توانست با ایده‌های جدید، گرافیکی زیبا، و داستانی خوب در مقام سوم این مقاله جای بگیرد.

2- Red Dead Redemption
[تصویر:  ii2vqek9kaoz9oan7wd8.jpg]
یکی از پرطرفدار ترین و بهترین عنوان جهان باز قطعاً ساخته دست یکی از خبره‌ترین شرکت ها یعنی Rockstar است، عنوان Red Dead Redemption، عنوانی که بازیبازان را در غرب وحشی و در نقش مردی به نام John Marstone قرار می‌دهد؛ مردی که به دنبال رستگاری و آرامش از دست رفته زندگی خود است، آرامشی که سال‌ها قبل آن را از دست داد و حال سعی در بازگرداندن آن دارد، سعی در رستگاری دارد تا در نهایت به آرامش برسد. این عنوان از داستانی بسیار زیبا، گیرا و احساسی بهره می‌برد که تک تک صحنه‌های آن برای بازیبازان به یاد ماندنی و زیبا است. در کنار داستان زیبا، گرافیک این عنوان نیز بسیار پر جزئیات است و غرب وحشی را به بهترین نحو به تصویر کشیده است و مناطقی از بازی را در نهایت زیبایی می‌توان مشاهده کرد که برای این کار باید به Rockstar آفرین گفت. گیم پلی نیز که یکی از مهم‌ترین و بهترین قسمت‌ یک عنوان جهان باز است، به خوبی به تصویر کشیده شده و به زیبایی کار شده است؛ در غرب وحشی بازیبازان می توانند ماموریت های مختلفی را به انجام برسانند که هرکدام به نحوی عالی کار شده‌اند که به هیچ وجه خسته کننده نخواهند شد. شرکت Rockstar با عرضه این عنوان و سری GTA کاملاً مهارت خود را در ساخت یک عنوان جهان باز کامل و بدون مشکل نشان داده است. عنوان Red Dead Redemption توانست در مقام دوم این مقاله جای بگیرد.

1- GTA V
[تصویر:  8osimud9r2szklfjf1f2.png]
از عرضه اولین نسخه از سری GTA و موفقیت باورنکردنی آن، تا الان که نسخه پنجم این سری عرضه شده و توانسته باز هم همان موفقیت نسخه‌های قبل را تکرار کند، زمان زیادی گذشته است و به راستی باید به Rockstar برای ساخت چنین سری افسانه‌ای تبریک گفت. این سری با گرافیکی بسیار عالی در زمان عرضه هر نسخه، جای هیچ گونه بحثی را باقی نگذاشته است و هنوز نیز عنوان GTA V گرافیک بسیار بهتری از عناوین تازه عرضه شده دارد. این سری در زمینه گرافیک در هر نسخه ای بسیار عالی عمل کرده و با به تصویر کشیدن شهرهایی پرجمعیت، جنگل‌هایی بزرگ و سبز و گاه بیابا‌ن‌هایی گرم و سوزان توانسته است خاطرات سری GTA را به گونه‌ای در ذهن بازیبازان حک کند که هرجا بحثی از سبک جهان باز و یا عنوانی جهان باز باشد بی شک فکر همه به طرف سری GTA خواهد رفت. داستان این سری همیشه به خوبی عمل کرده و در بعضی نسخه‌ها نیز توانسته داستانی بسیار زیبا و به یاد ماندنی را به تصویر بکشد، اما متاسفانه نسخه پنجم این عنوان در داستان به خوبی نسخه قبلی نبوده و دارای داستانی گیرا نمی‌باشد، گرچه داستان این نسخه نیز زیبا است ولی به خوبی نسخه قبل نیست. نسخه پنجم دست به تغییر بسیار بزرگی نسبت به نسخه‌های قبلی زده و این تغییر داشتن 3 شخصیت اصلی به جای یک شخصیت است، مطمئناً این کار باعث بزرگ‌تر شدن بازی، بهبود روایت داستان آن و قرار دادن بازیباز در 3 نقش متفاوت با احساسات و رفتارهای متفاوت شده است که بسیار مورد قبول بازیبازان واقع شد و در واقع یکی از بهترین و جالب ترین ویژگی‌های این نسخه می‌باشد. گیم پلی نیز همانند نسخه‌های قبل به زیبایی هرچه تمام‌تر کار شده است؛ گیم پلی در این سری به عنوان بخشی بسیار مهم و قدرتمند واقع شده و بیشترین زیبایی را در بین عناوین سبک جهان باز دارد. آزادی به معنای کامل در سری GTA رعایت شده و گیمر می‌تواند دست به هرکاری اعم از کشتن پلیس، دزدیدن هر ماشینی، قتل و کشتار مردم و یا حتی پریدن از یک هواپیما و یا یک ساختمان بلد بزند! شخصیت پردازی این نسخه نیز بسیار بهتر از نسخه‌های قبلی کار شده و Rockstar توانسته کاملاً 3 شخصیت مختلف را در بازی بدون کوچک ترین اشکالی در شخصیت پردازی آن‌ها پیاده کند. عنوان GTA V یکی از بهترین، موفق‌ترین و خوش‌ساخت ترین عناوین جهان باز است که تجربه آن به تمام طرفداران این سبک پیشنهاد می‌شود، این عنوان توانست مقام اول این مقاله را از آن خود کند.

یکی دیگه از مقاله های بنده نیز به پایان رسید و خیلی خیلی از کسانی زحمت خوندن مقاله رو به خودشون می دن تشکر می کنم و خیلی ممنون می شم اشکالات مقاله حتی کوچکترین اشکال موجود رو به بنده گوشزد کنید که بسیار خرسند می شم. امیدوارم با تشکرا و نظرات محترمانه، زیبا و خوبتون ما رو دلگرم به نوشتن مقاله های بیشتری بکنید.

با تشکر از lord mahdi
داداش بهتر بود به جای جی تی ای وی، gta sa رو قرار میدادی
مقاله عالی  113  ولی تعجب کردم چرا acجزش نیست؟!  Smilie (19)
(01-18-2016, 09:47 PM)amir assassin boy نوشته است: [ -> ]مقاله عالی  113  ولی تعجب کردم چرا acجزش نیست؟!  Smilie (19)

والا اول خواستم ACIVBF رو بزارم ولی دیدم عناوین توی مقاله هم بزرگ تر از اونن هم داستان بهتری هم دارن! پس حذفش کردم!
اینقد بازی Open world خوب و عالی داریم که واقعا جای بعضی بازی ها خالیه. ولی خب چیکار میشه کرد بلاخره باید ۵ تا انتخاب میکردی دیگه.S0 (2)
خسته نباشی S0 (29)
(01-18-2016, 09:46 PM)Lamar Davis نوشته است: [ -> ]داداش بهتر بود به جای جی تی ای وی، gta sa رو قرار میدادی

والا V رو بیشتر به خاطر ایده 3 شخصیت اصلی داشتن گذاشتم وگرنه شکی نیست که SA خیلی بزرگ تر و داستانش هم بهتر هست! ولی این نسخه با قرار دادن 3 شخصیت اصلی و رفتار های متفاوت هر کدوم و علایق دیگه شون که به طور کاملی تو بازی کار شده به نظرم بهتر از SA باشه این ویژگیش.
رفیق آفرین خیلی عالی بود. واقعا زحمت کشیدی! انقدر عناوین Open World بزرگ داریم که جا برای همشون خالیه بخصوص GTA: SA و Skyrim که واقعا در زمان خودشون حماسه ای رو آفریدند.  S0 (62)
(01-18-2016, 10:08 PM)lord mahdi نوشته است: [ -> ]رفیق آفرین خیلی عالی بود. واقعا زحمت کشیدی! انقدر عناوین Open World بزرگ داریم که جا برای همشون خالیه بخصوص GTA: SA و Skyrim که واقعا در زمان خودشون حماسه ای رو آفریدند.  S0 (62)

خواهش می کنم! ممنون که زحمت خوندنشو به خودت دادی!
واقعاً همینطوره سبک جهان باز خیلی سبک بزرگیه و انتخاب 5 عنوان از این سبک خیلی سخته! منم سعی کردم عناوینی رو انتخاب کنم که هم جالب باشن و داستان خوبی داشته باشن و هم در مقایسه با نسخه های قبلیشون پیشرفت بسیار بزرگی کرده باشن.
مقاله خوبی بود ولی خیلی کوتاه بود.
به نظرم بهترینش همونطور که واضح هست GTA 5ه
ولی دوتا سوال برام پیش اومده: چرا به جای شهر آرکهام، شوالیه آرکهام رو نذاشتی و چرا به جای نسخه چهارم Fallout نسخه 3 رو گذاشتی؟
ممنون از دوست عزیزم بابت وقت گذاشتن و نوشتن مقاله 
 اگه بخوام صادقانه بگم اصلا حوصله و علاقه ای به خوندن مقاله ندارم  :S0 (2)

 
همشون عناوین عالی هستن و بنظرم باید از نسل هشت حداقل ویتچر 3 هم بینشون حضور داشته باشه از  اونجایی که میبینم 5 گزینه مال نسل قبیل هستن  S0 (2)
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5