Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: درمان بیماران از طریق گیم، شیوه موثر دنیای پزشکی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
مشاور دفترآموزش سلامت به راهکارهای درمانی با استفاده از بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: با بهره‌گیری از فناوری نوین (گیم) می‌توان در درمان بیماری‌های مزمن از قیبل افسردگی، آلزایمر، سرطان و غیره توفیق داشت.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، امیرحسین اسدی ،در نشست کارگروه مشترک بازی درمانی تقویت حس موفقیت، خلاقیت و جمع پروری را از مزایای بازی های رایانه ای مناسب دانست و افزود: ساخت بازی های رایانه ای که نیاز به محیط اجتماعی داشته باشد می تواند در درمان بیماری افراد اجتماع گریز مفید باشد.
[تصویر:  files_news_97827819%5Bd8e231d886432650b2...18b%5D.jpg]
وی، به بحث آموزش از طریق بازی های رایانه ای برای دانشجویان پزشکی اشاره کرد و توضیح داد: برای بالندگی، خلاقیت و ارتقای آموزش قشر دانشجو می توان از بازی های آموزشی که نحوه پیش عمل جراحی را برای دانشجویان آموزش می دهند استفاده کرد، البته در این زمینه یک شرکت آلمانی اقدام به ساخت بازی آموزشی برای دانشجویان پزشکی کرده و زمانی که پیشنهاد استفاده از این بازی را به دانشجو یان پزشکی دادیم، مورد استقبال قرارگرفت.
مسوول فناوریهای نوین آموزش سلامت از حفظ جان، مال و سلامت اعضای خانواده به عنوان محور های حمایتی یادکرد و ادامه داد: زمانی خانواده ها از بازی های رایانه ای استقبال می کنند که از مزایای تولیدات گیم که با هدف آموزش و کنترل احساسات اعضای خانواده ساخته می شود با خبر باشند.
اسدی، پیشگیری و درمان اعتیاد با بهره گیری از بازی های رایانه ای را از دیگر مزایای شیوه "بازی درمانی" عنوان کرد و توضیح داد: در این زمینه محققان درمان بازی تحقیقاتی را انجام داده اند که نتایج قابل قبولی کسب کرده است.
مسوول فناوریهای نوین آموزش سلامت دروزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در دهه آینده ما شاهد افزایش سن جامعه و به تعبیری پیری روبه رو خواهیم بود، افزود: دغدغه اصلی ما پیشگیری از بیماری آلزایمر در بین سالمندان است که در این جهت بازی های رایانه ای فکری می تواند نقش آفرین باشد.
مشاور دفترآموزش سلامت بر لزوم برگزاری کنفرانس بازی درمانی با هدف حساس سازی گروه پزشکان به درمان بازی تاکید کرد و گفت: حضور پزشکان در کنفرانس بازی درمانی سبب می شود تا آنها با درمان از طریق بازی آشنا شوند و بیماران را غیر مستقیم درمان کنند.
نخستین نشست تخصصی کارگروه مشترک بنیاد ملی بازی های رایانه ای و دفتر آموزش سلامت وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور امیرحسین اسدی مشاور دفترآموزش سلامت، دکتر محمدحسین رضوانی مشاور مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، و جمعی از محققان در حوزه بازی درمانی برگزار شد.
این جلسه به موضوع امکان سنجی برای برپایی سمینار"بازی درمانی" با حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای که قرار است در بهمن سال جاری در دانشگاه تهران برگزار شود اختصاص داشت.

بنیاد ملی بازیهای رایانه ایی
با این که خبر تکرریه ولیConfused62:Confused62:Confused62:
در ضمن این دو تا خبرت خیلی بهم نزدیک بودن احیانا اینا رو از قبل نوشته بودی یا...Confused25:فقط کنجکاوم ناراحت نشیConfused74:Confused74:
منبعش رو اون پایین کاملا خوانا زدم "بنیاد ملی بازیهای رایانه ایی" Confused83:
الان خوندمشون جالب بود کسایی هم که ندونند براشون (شاید) جالب باشه Confused25:
اقا تو اصلا دستش رو رو کردی که کپی کرده چی به تو میرسه؟فقط دوست داری الکی ایراد بگیریConfused66:
خبرم تکراری نبود خیلی ممنون
Randy تو چه قدر بد بینی من فقط سوال کردم.کی گفته من میخوام دست کسی رو رو کنم.من برا شوخی فقط گفتم.چقدر شما فروم رو خشک فرض کردی آدم باید دهنشو ببنده حرف نزنه با استدلال تو.خود شما نبودی میگفی این آلبوم بازی هایی که میزارم تو سایت کپیه؟من چیزی نگفتم چون میدونستم کنجکاوی.یه کم دیدتو عوض کنConfused66:Confused66:Confused66:Confused66:Confused66:Confused66:Confused66:
(09-27-2012, 10:23 PM)Momielo نوشته است: [ -> ]Randy تو چه قدر بد بینی من فقط سوال کردم.کی گفته من میخوام دست کسی رو رو کنم.من برا شوخی فقط گفتم.چقدر شما فروم رو خشک فرض کردی آدم باید دهنشو ببنده حرف نزنه با استدلال تو.خود شما نبودی میگفی این آلبوم بازی هایی که میزارم تو سایت کپیه؟من چیزی نگفتم چون میدونستم کنجکاوی.یه کم دیدتو عوض کنConfused66:Confused66:Confused66:Confused66:Confused66:Confused66:Confused66:

اتفاقا تنها کسایی که باعث شدیم فروم خشک نباشه منو میلادو یاشارو امیر بودیم ولی این کاره شما یک نوع توهین هستش
باشه ببخشیدConfused74:Confused74:من که دعوا ندارم شما داری؟؟Confused25:Confused74:Confused74:Confused74:دیگه نمی تکرارمConfused25:Confused74:
این بحث ادامه دار باشه تاپیک پاک میشه Confused05:
Confused41:Confused41:Confused41:من چه گناهی دارم همه با من بد شدن امروزConfused41:Confused41:
بابا چیزی نگفتیم که می خوای تایپیک رو پاک کنی Confused45:
صفحه‌ها: 1 2