Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: گروه 3DM رسما از کرک کردن بازی ها کناره گیری کرد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  just_cause_3_rico_wingsuit-1920x1080.jpg]
گروه کرک کننده چینی 3DM که چندی پیش از اقدامات شدید و به کارگیری قفل های پیشرفته بر روی بازی های رایانه های شخصی جهت محافظت از آن ها در برابر گروه های کرک کننده خبر داده بود و اعلام کرده بود تا سال 2018 ممکن است امکان کرک کردن بازی ها از بین برود، خبر بزرگ دیگری را اعلام کرد. برای جزئیات بیشتر با گیمفا همراه شوید.

وبسایت TorrentFreak با انتشار گزارشی اعلام کرد رهبر گروه 3DM که با نام مستعار «Bird Sister» شناخته می شود، با ارسال متنی در وبلاگ خود اعلام کرده است تیم 3DM کرک کردن بازی های تکنفره را موقتا متوقف می کند تا تاثیر این کار بر روی فروش بازی های رایانه های شخصی را ارزیابی کند:

نقل‌قول:
ما یک جلسه داخلی برگزار کردیم. از آغاز سال نوی چینی (مصادف با فردا)، 3DM هیچگونه بازی تکنفره را کرک نخواهد کرد.

وی افزود:

نقل‌قول:
ما به وضعیت موجود در طول سال نگاه کرده و بررسی می کنیم که آیا فروش واقعی بازی ها افزایش یافته می یابد یا خیر.

این خبر در حالی منتشر شد که ماه گذشته Bird Sister و تیمش موفق به کرک جدیدترین عنوان استودیو آولانچ یعنی Just Cause 3 نشدند. عنوانی که از نسل دوم قفل پیشرفته Denuovo استفاده می کند. طبق گفته های TorrentFreak، بازی همچنان کرک نشده است.
Dragon Age Inquisition عنوان نقش آفرینی بایوو در سال 2014 نیز از قفل Denuovo استفاده می کرد. عنوانی که پروسه کرک کردن آن یک ماه به طول انجامید.
DRM یکی از موضوعات بحث برانگیز و جنجالی بازی های رایانه ای است. از سویی شاهد شرکت یوبی سافت هستیم که پس از چندین سال استفاده از DRM و سخت گیری های فراوان اعتراف کرد DRM توانایی متوقف کردن گروه های کرک کننده را ندارد. (البته به نظر می رسد یوبی سافت حرف خود را پس گرفته و قصد دارد از قفل Denuovo در برخی عناوین جدید خود استفاده کند) از سویی دیگر شاهد استودیو CD Projekt Red هستیم که به شدت با DRM مخالف بود و آن را بدترین چیز در صنعت بازی می داند.

منبع
به شکل غیر مستقیم به ما این جمله را می گن:
ما نمی تونیم کرک کنیم شما هم برید دنبال اورجینال یا سی دی اشتراکی
راه حلش که معلومه ولی از این که از رو رفتن و کشیدن کنار خوشمان امد
به نظرم یکی به 3DM پول داده S0 (2) S0 (44)
مشکوکه یکم... تو نظر دیشبم گفتم که از این گروه متنفرم!! و همون کرک مدال و فیفا 15 کافیه تا آدم بگه 3DM جان، عزیزم... محو شو از صحنه هستی! S0 (43)

ولی هرچی بودن هر بازی کرک می کردن S0 (2) خوب یا بد... ولی کرک می کردن! مثلا همین  GTA V طی 2 روز کرکش دادن بیرون... هر چند خراب بود! ولی 2 روزه.... S0 (44)
الانم این قفل جدیدا فقط 3DM مشغول بود بهشون... من میگم یه پولی گذاشتن جیب 3DM گفتن بکش کنار هم خودت راحت کن هم ما هم به بازیبازا کرک چرت تحویل نده S0 (2)

فقط ریلودد S0 (29)
CPY S0 (29)
اقا رسما دیگه باید cd key اشتراکی بگیریم دیگه. ولی طبق ویدیویی انگار بازی فیفا 16 توسط 3dm کرک شده ولی نمی دونم فیکه یا نه.
اصلا 3DM کرک نکنه بهتره!
هنوز بقیه مثل :codex-reloaded!-skidrow هستند  S0 (2)
اگه اینام نتونن فوقش اشتراکی میخریم S0 (43)