Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: آمازون از انجین بازی سازی خود رونمایی کرد: با Lumberyard آشنا شوید
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  amazon_luberyard_engine_1-768x460.jpg]
امروز آمازون با رونمایی از انجین بازی سازی خود باری دیگر به همگان ثابت کرد که برای ورود به پروسه تولید بازی کاملا جدی است، حتی اگر تا کنون عنوان بزرگی را از این شرکت مشاهده نکرده باشیم. برای جزئیات بیشتر در رابطه با انجین شرکت آمازون، با گیمفا همراه باشید.

آمازون دو قطعه از تکنولوژی مروبط به بازی سازی را اوایل امروز رونمایی کرد که هدف خود را بر روی توسعه دهندگان بازی قرار داده است. تکنولوژی اول یک انجین سه بعدی بازی سازی به نام Lumberyard است. این انجین توانایی توسعه بازی برای پلتفرم های رایانه های شخصی، کنسول و موبایل را دارد.
Lumberyard بر پایه انجین معروف استودیو کرایتک یعنی کرای انجین ساخته شده است و کدهای آن نیز توسط سازنده Killer Instinct یعنی استودیو دابل هِلیکس و دیگر کدهای AWS آمازون ساخته شده و از سازندگانی که به دنبال ساخت بازی های چندنفره و اجتماعی هستند و البته برای مواقعی که موارد آنلاین مهم هستند، پشتیبانی می کند.
Lumberyard برای استفاده و دانلود رایگان بوده و نیازی به تعهد پرداخت و سهمی از سود بازی ندارد.
سرویس GameLift نیز دومین رونمایی مرتبط با بازی بود که آمازون امروز رونمایی کرد. این سرویس بر پایه AWS شرکت طراحی شده و به توسعه دهندگان امکان ساخت بازی های چندنفره براساس نشست ها را می دهد.
Lumberyard همچنین همراه با سرویس توییتر منتشر شده و به توسعه دهندگان کمک می کند تا بازی هایی را تولید کنند که در گروه بازی های بسیار پرطرفداران شبکه توییتر یا بازی هایی بر پایه گفتگو باشند.
در حال حاضر Lumberyard از پلتفرم های رایانه های شخصی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان پشتیبانی کرده و در ماه های آینده برای پشتیبانی از واقعیت مجازی و موبایل نیز به‌روزرسانی خواهد شد.

منبع