Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: اخبار ایرانی: پیش‌بینی ریزش مخاطبان سینما و تلویزیون و اقبال به بازی‌های رایانه‌ای
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: بازی‌های رایانه‌ای دارای سه تفاوت اساسی با سایر رسانه‌هاست؛ اول اینکه خود مخاطب ایفای نقش می‌کند، دوم امکان دخل و تصرف در داستان و قصه از جانب مخاطب وجود دارد و سوم اینکه کارگردانی صحنه و اتفاقات را خود مخاطب به عنوان بازیگر عهده‌دار است.

[تصویر:  files_news_8771171_(1)%5B125010a2775b23b...f4d%5D.jpg]

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به نقل از ایسنا اصفهان، حسن کریمی قدوسی در مراسم افتتاحیه نخستین کنفرانس ملی «بازی‌های رایانه‌ای: فرصت‌ها و چالش‌ها» که در دانشگاه اصفهان آغاز به کار کرد، اظهار کرد: بازی‌های رایانه‌ای ابتدا به عنوان هنر مطرح بود، سپس وارد حیطه صنعت شد و امروز تحت عنوان رسانه وارد گفتمان سازی فرهنگی شده است. جامعه انسانی در دوران خود مراحل صنعتی، اطلاعاتی، دانش بنیان و مجازی را تجربه کرده اما امروز جوامع انسانی در حال آماده شدن برای ورود به مرحله پنجم یعنی مرحله الحاقی است که در این مرحله مرکز ثقل دگردیسی در حیطه بازی‌های رایانه‌ای قرار دارد. وی افزود: پیش‌بینی می‌شود، به زودی رسانه‌هایی همچون رادیو، تلویزیون و سینما با ریزش شدید مخاطب رو به رو شود. در حال حاضر نیز یک میلیارد و 600 میلیون مخاطب احصا شده در حوزه بازی‌های رایانه‌ای داریم. مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: بازی‌های رایانه‌ای دارای سه تفاوت اساسی با سایر رسانه‌هاست؛ اول اینکه خود مخاطب ایفای نقش می‌کند، دوم امکان دخل و تصرف در داستان و قصه از جانب مخاطب وجود دارد و سوم اینکه کارگردانی صحنه و اتفاقات را خود مخاطب به عنوان بازیگر عهده‌دار است.