Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: روزی روزگازی: هفت تیر کش غرب وحشی | نقد برسی بازی Red Dead Redemption
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
دیگر کم تر کسی است که نام شرکت راک استار را نشنیده باشد. شرکتی که با سری بازی های GTA تحول شگرفتی را در دنیای گیم و صدالبته در سبک Open Word ایجاد کرد. هر سال که شاهد عرضه یک عنوان جدید از این شرکت هستیم، قطعا و یقینا آن بازی بهترین عنوان همان سال می شود، چرا که این شرکت بازی را طوری خلق میکند که تمامی رکن های یک بازی موفق در آن رعایت میشود.
پس از موفقیت های عنوان GTA IV در سال 2008 راک استار با الگو برداری از سری بازی های GTA به خصوص نسخه ی IV و با بودجۀ 100 میلیون دلاری خود را آماده کرد تا عنوانی کاملا متفاوت را خلق کند. اگر چه نسخۀ اول این عنوان که Red Dead Revolver نام داشت در سال2005 بر روی کنسول PS2 و Xbox توسعه یافت اما نتوانست موفقیت چندانی نسبت به این نسخه کسب کند. زیبایی داستان، گرافیک خارقالعاده و گیمپلی عالی همه و همه دست به دست هم دادند، تا این عنوان از همه لحاظ تک و بی نظیر شود؛ عنوانی که توانست آن جو تکراری سری بازی های GTA را از خود بیرون و بازیبازان را به چالش های متعددی در غرب وحشی ببرد مکانی که تنها یک قانون دارد "شکار کن وگرنه شکار میشوی". در ادامه با ما همراه باشید تا به برسی عنوان زیبای Red Dead Redemption بپردازیم...

[img=0x0]http://media.ign.com/games/image/object/748/748481/red_dead_redemption_ps3_m.jpg[/img]
باکس آرت رسمی بازی
نام: Red Dead Redemption
تاریخ انتشار: 18 مه سال 2010 (عرضۀ جهانی)
پلتفرم: PS3 و Xbox 360 
سازنده:  Rockstar San Diego
ناشر:  Rockstar Game
سبک: اکشن ادونچر، جهان باز
کارگردان: Joshua Bass و Daren Bader
     سرآغاز یک ماجراجویی | داستان
* متن زیر دارای محتوای اسپویل زیادی است*
و باز هم راک استار حماسه میآفریند! همانطور که مستخضر هستید راک استار بهترین داستان ها را در مجموعه عناوین GTA خلق کرد، در این عنوان راک استار پا را فراتر گذاشت و حماسۀ داستانی را خلق کرد که موجب شد توجۀ تمامی منتقدان صنعت گیم به این بازی جلب شود. به جرعت میتوان گفت از تمامی رکن های بازی که در همۀ آن ها تحویل شگرفتی ایجاد شده است، داستان بازی یه سر و کله از دیگر رکن ها بالاتر است چرا که به بهترین نحوه ممکن ظاهر شده است. داستان بازی روایت مردی به نام John Marston را در سال 1911 میلادی به تصویر میکشد که در گذشته فردی دزد و فرومایه بوده است اما سرنوشت زندگی برای وی طوری رقم خورد که علیرغم گناهانی که انجام داده است، در مدتی کوتاه از John Marston راه زن و بیرحم به John Marston خوب و دل رحم تبدیل شود. دقیقا قبل از زمانی که John خود را عوض کند، با سه فرد به نام های Bil Williams ،Javier Scuella و Dach رفاقت صمیمانه ای داشت. اما روزی [font=tahoma]Bil Williams و Javier Scuella به دستور Dach توطهای بر علیه John میچینند و او در نبرد خونین تنها میگذارند که موجب شد John از آنها نفرت داشته باشد. سال ها میگذرد و حال John صاحب یک همسر و فرزندی پسر به نام Jack شده است. روزی چندین تن از مأموران ملت به خانۀ وی یورش میبرند و همسر و پسر John را گروگان میگیرند و John را مجبور میکنند در قبال همسر و پسرش Bil Williams و Javier Scuella را برای ماموران دستگیر کند. چند روز پس از آن ماجرا John به مکزیک سفر میکند و ماجرای پر دردسر وی و چالش هایی که با آن روبرو می شود آغازمی شوند.[/font]
[img=0x0]http://static.giantbomb.com/uploads/original/0/1590/880856-reddeadredemption61024.jpg[/img]
در کل بازی شما با بیابان سر و کار دارید! دیگر خبری از آن دنیای سر سبز و پیشرفتۀ GTA نیست!
   نبرد برای افتخار | گیم پلی

صدای بنگ بنگ اسلحه ها، دودید اشخاص، هیاهوی شخصیت ها و جدال های چندین نفره همه و همه دست به دست یکدیگر داده اند تا بهترین بخش عنوان که بازی‌بازان را بیشتر به وجد می آورد، خلق کنند. گیم پلی بازی با توجه به نسخه ی قبلی این سری کاملا بهبود یافته است و می‌توان بی تردید گیم پلی این نسخه را هوشمندانه بیان کنیم!
در بازی دیگر خبری از وسایل نقلیۀ یشرفته نیست و تنها وسیلۀ نقلیۀ شما و دیگر اشخاص درون بازی اسبها و کالسکهها هستند. هچنین تحولات ایجاد شده در بخش تیراندازی نسبت به نسخۀ قبلی و سری بازی های GTA به قدری زیاد است که کاملا مزۀ شیرین یک عنوان نو و جدید در دهان بازیباز حس می‌شود. 
جدال با حیوانات و شکار آنها یکی از ایده های نو راکستار بود، که برای اولین در تاریخ شرکت در این عنوان اجرا شد. تنوع جانداران در بازی نیز زیاد بوده است چرا که اگر شما در بازی به گشت و گذار بپردازید به طور یقین با حیواناتی همچو خرس گریزلی، گوزن، آهو، گرگ، بوفالو، کرکس، مار زنگی، یوزپلنگ و راکن رو در رو خواهید شد.
 اما یکی از عالی ترین قسمت گیم پلی دوئل کردن است. همانطور که می دانید شما یک کابوی هستید و باید تمامی خصوصیات یک کابوی را در بازی داشته باشید که تقویت عملکرد شما در هنگام دوئل کردن بر میزان حرفهای بودن شما میافزاید. همچنین تعداد سلاح ها در بازی زیاد است اما تنوع چندانی در آنان وجود ندارد و این باعث میشود اندکی از جذابیت های بازی کاسته شود. 
به طور کلی می توان گفت که راکستار در ساخت این بازی بیشتر از عنوان GTA الگو برداری کرده چرا که بیشتر قابلیت های گیم پلی تکراری هستند و تنها تغییرات کوچکی در آنان ایجاد شده است که این نشان دهندۀ ضعف استودیوی سازنده در خلق گیمپلی است. متاسفانه در این بخش از بازی ایرادات جزئی وجود دارد که اندکی از جذابیت بازی کم میکند.
[img=0x0]http://vignette3.wikia.nocookie.net/reddeadredemption/images/a/a0/Rdr_train_robbery01.jpg/revision/latest?cb=20100802212714[/img]
یکی از مراحل بازی که اشک از چشم بازیبازی در میآورد
   خارقالعلاده | گرافیک
بی تردید می توان گفت مهم ترین مسئله ای که امروزه در کنسول ها رواج پیدا کرده است، گرافیک است. گرافیک در تمامی قسمتهای بازی حکم فرمایی می‌کند به گونه ای که می‌توان گفت گرافیک مهم ترین رکن موجود در بازی های ویدیویی است نقش چشمگیری در پیشرفت عناوین دارد.
 استودیو راک استار همواره در پی پیشرفت گرافیک عناوین خود بوده است. به طوری که در سال 2008 عنوان GTA IV از لحاظ گرافیک یکی از بهترین های آن سال بود. استودیوی Rockstar San Diego به مدت پنج سال بر روی این عنوان کار کرد و طی این زمان توانست به خوبی بر روی گرافیک این بازی کار کند. جزییات ظاهری شخصیت های بازی، حیوانات، سلاح ها و... کاملا دقیق و خوب طراحی شده اند. راک استار، همانند دیگر عناوین خود در این بازی نیز از موتور گرافیکی RAGE کمک گرفته است که با توجه به گرافیک خیره کنندۀ بازی میتوان پی برد که موتور گرافیکی RAGE سنگ تمام گذاشته است! خصوصیات ظاهری حیوانات در بازی بسیار خوب و بی نقص خلق شده اند.
یکی از زیبایی های گرافیک گرد و خاکی است که میتوان هنگام اسب سواری و دویدن تشکیل میشود، حتی هر از گاهی در بازی شاهد طوفانهای گرد و خاکی نیز خواهیم بود که بسیار طبیعی کار شدهاند و حس و حال یک طوفان واقعی را به بازیباز القاح میکند.
[img=0x0]http://vignette2.wikia.nocookie.net/reddeadredemption/images/9/92/Rdr_redemption_mountains02.jpg/revision/latest?cb=20100730144330[/img]
هر از گاهی نیز در بازی شاهد جنین صحنه ای هستیم. دنیایی که با برف پوشیده شده است! چه زیبا!

   از صدای بنگ بنگ تفنگ تا وزیدن باد | صداگذاری
همانطور که پیش تر نیز گفتیم راک استار در همۀ ارکان بازی حماسه آفریده است. این موضوع در رابطه با بخش صداگذاری نیز صدق میکند. صداگذاری در بازی آنقدر طبیعی خلق شده است که اگر در مکانی خلوت به وسیلۀ هدفون مخصوص گیم، به تجربۀ این عنوان بپردازید محو بازی خواهید شد و لحظه ای فکر خواهید کرد که درون بازی هستید! صدای تمامی موجودات، شخصیت ها، اسلحه ها و... بسیار عالی کار شده است و هر یک از رکن های نام برده صدای مخصوص خود را دارند. 
شاید تا آن موقع تنها کسانی که میتوانستند حس و حال یک غرب وحشی را با موسیقی بیان کنند وودی جکسون و بیل الم بودند، دوشخصی که با بهره گیری از تجربیات یکدیگر در ساخت موسیقی، سخت کوشیدند تا یک موسیقی به یاد ماندنی در بازی برجای بگذارند که چنین نیز شد.
موسقیها در بازی بسیار عالی هستند! به خصوص موسیقیهایی که هنگام انجام ماموریت و رقابت های تن به تن پخش می شوند که حس حال یک کابوی واقعی را به بازیبازی می دهد حتی گاهی نیز اگر تنها در وسط ناکجا آباد باشید موسقی دلنوازی پخش خواهد شد که حس حال کسل کنندۀ بازی را به طور کلی از بین می برد چرا که وقتی مشغول گشت و گذار در محیط بازی هستیم دیگر شاهد آن حس و حالی که در مجموعه بازی های GTA بودیم، نیستیم.

[تصویر:  red-dead-redemption-2-447171.jpg]
DLC منتشر شده برای بازی، زامبی ها را به غرب وحشی می آورد. هفت تیر کش ما چه کار خواهد کرد؟
   پایان ماجرایی که شروع شد
در پایان نیز باید گفت راک استار با بهره گیری از تجربیات خود که در دیگر بازی های کسب کرده بود توانست Red Dead Redemption را یکی از بهترین بازی های سال و تاریخ کند! عنوانی که Rockstar San Diego ظرف مدت پنج سال توانست خواسته های بازیبازان را بر آورده کند و یک عنوان کاملا جدید و هم سبک GTA خلق کند.
داستان، گرافیک، گیم پلی و صداگذاری که چهار هستۀ اصلی در بازی هستند که به خوبی کار شدهاند و این امر موجب شد که این عنوان با کسب متای بسیار خوب 95 تمامی زحمت های راک استار که در این پنج سال برای بازی کشید بود جبران شود. همچنین DLC عرضه شدۀ بازی با نام Undead Nightmare Pack نیز توانست موفق ظاهر شود و متای 87 را کسب کند. اگر هنوز موفق به تجربۀ این عنوان نشده اید، به شدت پیشنهاد میشود هرچه زودتر این عنوان را تهیه و بازی کنید. امیدواریم ظرف چند سال آینده راک استار بالاخره نسخۀ بعدی این عنوان را بسازد و باری دیگر حماسه ای به نام Red Dead در خاطرۀ بازیبازان ثبت شود، به امید آن روز...
نکات مثبت: داستانی بسیار عالی، گرافیک خوب، قابلیت شکار حیوانات، ماموریت های فرعی جالب، صداگذاری و موسیقی بسیار جذاب
نکات منفی: تکراری بودن گیم پلی، وجود باگ های جزئی، برخی ایرادات در بخش گیم پلی مانند شباهت گیم پلی بازی به عنوان GTA
نمرات:
داستان: 10
گیم پلی: 8
گرافیک: 9
صداگذاری: 9.5
در کل: 9
[تصویر:  red-dead-redemption-3.jpg]
نقد بر اساس نسخۀ PS3 نوشته شده است.
با سلام خدمت آقا حسین، نویسنده‌ی محترم پست...
بسیار عالی. حجم کلی مقاله بسیار خوب بود و لذت بردیم. هرچند که بنده موفق نشدم که این عنوان رو تجربه کنم اما بنظر میاد یکی از بهترین عناوین سبک Open World رو از دست دادم. از جهات مختلفی مقاله سطح کیفی بالایی داشت اما جا داره به یک سری نکات منفی موجود در مقاله هم اشاره کنیم. در اولین نگاه متوجه میشیم که متن مقاله تراز از دو طرف نیست و این مشکلیه که به راحتی و با چنتا کلیک می‌تونید اون رو برظرف کنین. اما جدا از این موضوع برخی از نکات نگارشی هم رعایت نشده بود. برای مثال در جمله‌ی: 

نقل‌قول: قطعا و یقینا آن بازی بهترین عنوان همان سال می شود، چرا که این شرکت بازی را طوری خلق میکند که تمامی ارکان های یک بازی موفق در آن رعایت میشود.
همون طور که مشاهده می‌کنید، نیم فاصله در این جمله رعایت نشده (رنگ قرمز). از طرفی بهتره که یک سری کلمات رو به این صورت بکار نبرید. برای مثال در کلمه‌ی "ارکان های" می‌تونستید بنویسید "رکن های" چراکه کلمه‌ی "ارکان" خودش به تنهایی جمع‌ یک کلمه هست و نمیشه اون رو با "های" ترکیب کرد. در اول همین جمله هم دو کلمه‌ی "قطعا" و "یقینا" پس از هم بکار بردید، که بازهم بهتره این کار رو نکنید، زیرا باعث تکلف جمله میشه و اون رو از حالت روون خارج میکنه.(نمونه‌های مشابه هم در ادامه‌ی مقاله دیده میشه)

یک موضوع عجیب دیگری که به چشمم خورد این بود که این مقاله اصلا بخشی بنام "مقدمه" نداره! شاید دو پاراگراف  اول این مقاله رو مقدمه محسوب کنید، اما واقعیت اینه که این بخش بیشتر "تاریخچه" بود تا مقدمه. چراکه اصولا در مورد گذشته‌ی بازی، سبکش و سازندش صحبت کردید. در مقدمه لزومی نیست که در مورد بازی صحبت کنید و بهتره به طور غیر مستقیم به طبیعت بازی اشاره کنید و محیط اون رو توصیف کنید تا جایی که به بحث اصلی مقاله مرتبط بشه. شاید این کار رو به طور عمدی انجام داده باشید ولی به نظر خودم حذف مقدمه از مقاله وجه‌ی خوبی نداره...


نقل‌قول: این عنوان از همه لحاظ تک و بی نظیر شود؛ عنوانی که توانست آن جو تکراری سری بازی های GTA را از خود بیرون و بازیبازان را به چالش های متعددی در غرب وحشی ببرد
نظر شخصی: کلا با این جمله مشکل دارم. اول اینکه سری GTA به هیچ وجه جو تکراری ای نداره. به جرات میشه گفت تو هر قسمت از بازی شما با یک طبیعت جدید با داستان های بسیار جذاب و همچنین گیم‌پلی جدیدی رو به رو هستیم. بنظرم سری GTA هم چالش های زیادی داشت ...
و اما ایرادات فنی: بعد از فعل "بیرون" باید از کلمه‌ی "ببرد" استفاده بشه. در حالی که این کلمه در آخر جمله و به اشتباه استفاده شده...

از اینگونه موارد مشابه در ادامه هم وجود داره...
از نظر محتوایی ایرادات خاصی به چشمم نیومد اما نگارش این مقاله شمال مشکلاتی بود که چند نمونه از اون رو گفتم خدمتتون.
در کل مقاله‌ی بسیار خوبی بود. هرچند یک سری نکات در مقاله رعایت نشده بود اما محتوا و روون بودن جملات باعث می‌شد که از خواندن مقاله لذت ببریم. امیدوارم از این گفته ها برداشت بدی نکرده باشید.(هرچند که مطمعنم شخصی مثل شما با این سابقه از حرفای منِ حقیر ناراحت نمی‌شید)
موفق باشید آقا حیسن... S0 (74)
(03-08-2016, 02:44 PM)سجاد محمدی پور نوشته است: [ -> ]
با سلام خدمت آقا حسین، نویسنده‌ی محترم پست...
بسیار عالی. حجم کلی مقاله بسیار خوب بود و لذت بردیم. هرچند که بنده موفق نشدم که این عنوان رو تجربه کنم اما بنظر میاد یکی از بهترین عناوین سبک Open World رو از دست دادم. از جهات مختلفی مقاله سطح کیفی بالایی داشت اما جا داره به یک سری نکات منفی موجود در مقاله هم اشاره کنیم. در اولین نگاه متوجه میشیم که متن مقاله تراز از دو طرف نیست و این مشکلیه که به راحتی و با چنتا کلیک می‌تونید اون رو برظرف کنین. اما جدا از این موضوع برخی از نکات نگارشی هم رعایت نشده بود. برای مثال در جمله‌ی: 

نقل‌قول: قطعا و یقینا آن بازی بهترین عنوان همان سال می شود، چرا که این شرکت بازی را طوری خلق میکند که تمامی ارکان های یک بازی موفق در آن رعایت میشود.
همون طور که مشاهده می‌کنید، نیم فاصله در این جمله رعایت نشده (رنگ قرمز). از طرفی بهتره که یک سری کلمات رو به این صورت بکار نبرید. برای مثال در کلمه‌ی "ارکان های" می‌تونستید بنویسید "رکن های" چراکه کلمه‌ی "ارکان" خودش به تنهایی جمع‌ یک کلمه هست و نمیشه اون رو با "های" ترکیب کرد. در اول همین جمله هم دو کلمه‌ی "قطعا" و "یقینا" پس از هم بکار بردید، که بازهم بهتره این کار رو نکنید، زیرا باعث تکلف جمله میشه و اون رو از حالت روون خارج میکنه.(نمونه‌های مشابه هم در ادامه‌ی مقاله دیده میشه)

یک موضوع عجیب دیگری که به چشمم خورد این بود که این مقاله اصلا بخشی بنام "مقدمه" نداره! شاید دو پاراگراف  اول این مقاله رو مقدمه محسوب کنید، اما واقعیت اینه که این بخش بیشتر "تاریخچه" بود تا مقدمه. چراکه اصولا در مورد گذشته‌ی بازی، سبکش و سازندش صحبت کردید. در مقدمه لزومی نیست که در مورد بازی صحبت کنید و بهتره به طور غیر مستقیم به طبیعت بازی اشاره کنید و محیط اون رو توصیف کنید تا جایی که به بحث اصلی مقاله مرتبط بشه. شاید این کار رو به طور عمدی انجام داده باشید ولی به نظر خودم حذف مقدمه از مقاله وجه‌ی خوبی نداره...


نقل‌قول: این عنوان از همه لحاظ تک و بی نظیر شود؛ عنوانی که توانست آن جو تکراری سری بازی های GTA را از خود بیرون و بازیبازان را به چالش های متعددی در غرب وحشی ببرد
نظر شخصی: کلا با این جمله مشکل دارم. اول اینکه سری GTA به هیچ وجه جو تکراری ای نداره. به جرات میشه گفت تو هر قسمت از بازی شما با یک طبیعت جدید با داستان های بسیار جذاب و همچنین گیم‌پلی جدیدی رو به رو هستیم. بنظرم سری GTA هم چالش های زیادی داشت ...
و اما ایرادات فنی: بعد از فعل "بیرون" باید از کلمه‌ی "ببرد" استفاده بشه. در حالی که این کلمه در آخر جمله و به اشتباه استفاده شده...

از اینگونه موارد مشابه در ادامه هم وجود داره...
از نظر محتوایی ایرادات خاصی به چشمم نیومد اما نگارش این مقاله شمال مشکلاتی بود که چند نمونه از اون رو گفتم خدمتتون.
در کل مقاله‌ی بسیار خوبی بود. هرچند یک سری نکات در مقاله رعایت نشده بود اما محتوا و روون بودن جملات باعث می‌شد که از خواندن مقاله لذت ببریم. امیدوارم از این گفته ها برداشت بدی نکرده باشید.(هرچند که مطمعنم شخصی مثل شما با این سابقه از حرفای منِ حقیر ناراحت نمی‌شید)
موفق باشید آقا حیسن... S0 (74)
سلام علیکم S0 (43)
نه آقا این چه حرفیه اتفاقا من خیلی خوشم میاد ایرادات مقاله ها رو بدونم. S0 (2)
در رابطه با نیم فاصله ها باید بگم که خودم قبل از اینکه مقاله رو منتشر کنم آنها را مشاهده کردم و بر طرف نیز کردم اما متاسفانه به غلت وجود یک باگ در انجمن وقتی مقاله رو بصورت پیش نمایش مشاهده کردم متوجه شدم نیم فاصله هایی که گذاشته بودم خراب شده بودند.
در رابطه با مقدمه باید بگم، بنده با مقدمۀ زیاد در اول نقد موافق نیستم به همین دلیل مقدمه ی چند خطی برای نقد در نظر گرفتم. هر چند باید گفت که برای نوشتن نقد زمان زیادی صرف نکردم. S0 (2)
در مورد جو تکراری بازی gta باید بگم که gta همواره در مورد سرقت از بانک و ماشین رانی و هواپیما رانی و... است و در هیچ یک از نسخه های این بازی تحول آنچنانی ایجاد نشده است. به همین دلیل این جمله رو نوشتم.
در کل ممنون از نقدی که انجام دادید. S0 (2) S0 (2)
همچنین. S0 (74)
یعنی هرچی از این بازی تعریف کنیم بازم کمه. یکی از بهترین و خوش ساخت ترین بازی های زندگیم بود. هیچ بازی ای نتونست اونقدر من رو مجذوب خودش کنه. بی نظیر بود. اصلا تو بازی ادم خسته نمیشه. واقعا تک بود. ممنون بابت این مقاله زیبا عزیز.
این بازی رو با نقد و بررسی نمیشه توصیف کرد تا خودتون ننشینید بازیش بکنید و همه جای بازی رو زیر و رو نکنید و داستان رو تکمیل بکنید به عظمت این عنوان پی نمی برین یعنی هر وقت تو دنیای بزرگ بازی قدم میزارید شاهد یه چیز جدید هستید حتی وقتی تو راه ماموریت با اسب تو افق دارید میتازید اصلا یادتون میره که در حال انجام ماموریت هستید و میشینید به غروب افتاب نگاه میکنید 
به قول این بالایی هر چی بگیم کم گفتیم  :S0 (2) این عنوان یه چیزی فراتر از gta هستش بازی که بدون ماد و کدتقلب چیز های زیادی واسه سرگرم شدن داره  S0 (36)
با سلام
اول از همه تشکر میکنم از نویسنده گرامی.
اما درباره ی مقاله‌ی شما:
1_ یک سری غلط های املایی دیده می‌شه در مقاله که با یک دور خوندن برطرف می‌شه.
2_اکثرا در نقد بازی های قدیمی دیده نمی‌شه که برای بخش هایی مثل: داستان،گیم‌پلی و صداگذاری بخش هایی جدا تشکیل بدن، بلکه همه‌ی این موارد را داخل یک بخش قرار می‌دهند و حاصلش یک مقاله بسیار زیبا می‌باشد.
موفق باشید.  S0 (24)
(03-08-2016, 03:23 PM)Yves Guillemot نوشته است: [ -> ]با سلام
اول از همه تشکر میکنم از نویسنده گرامی.
اما درباره ی مقاله‌ی شما:
1_ یک سری غلط های املایی دیده می‌شه در مقاله که با یک دور خوندن برطرف می‌شه.
2_اکثرا در نقد بازی های قدیمی دیده نمی‌شه که برای بخش هایی مثل: داستان،گیم‌پلی و صداگذاری بخش هایی جدا تشکیل بدن، بلکه همه‌ی این موارد را داخل یک بخش قرار می‌دهند و حاصلش یک مقاله بسیار زیبا می‌باشد.
موفق باشید.  S0 (24)
1-بله Blink غلط املایی S0 (43) من حدود 5 بار مقاله رو خوندم قبل از نتشار ولی غلط املایی ندیدم بی زحمت غلط املایی هارو معلوم کنید تا درستشون کنم.
2- در این باره نیز شما صحیح میفرمایید ولی به نظر من اینطوری باشه بهتره
نقل‌قول: یکی از زیبایی های گرافیک گرذ و خاکی است که میتوان هنگام اسب سواری و دویدن تشکلیل میشود،

با رنگ قرمز مشخص کردم.

البته نگذاشتن نیم فاصله دیده می‌شد که دلیلشو گفتین.
درود بر نویسنده گرامی
خسته نباشید دوست عزیز بابت نگارش مقاله
مقاله رو کامل خوندم و چند نکته جزئی به ذهنم رسید که گفتنش خالی از لطف نیست! هر چند با توجه به تگتون مشخصا گفتن این نکات لازم نیست و خودتون میدونید ولی با این وجود بد نیست که نکات مطرح بشه...
اول از همه به شخصه باید بگم که RDR یه شاهکاره بی همتاست و در فوق العاده بودنش شکی نیست... اما وقتی مقاله ای مینویسید که عنوان «نقد و بررسی» (یا «نقد برسی» به قول شما!) رو یدک میکشه، شما باید به عنوان یه منتقد شخم بزنی بازی رو! شاید هم در نهایت بازی آن چنان شاهکار باشه که نشه ازش ایرادی گرفت که در اون صورت طبیعتا بازی نمره کامل رو میگیره اما توی مقاله شما چند تا مورد نقض دیده میشه که میگم بهتون:
اول از همه خودتون یه دور دیگه مقاله رو بخونید... توی بدنه اصلی متن مقاله نکته منفی خاصی رو از بازی ذکر نکردید و کل متن حالت «تمجیدیه RDR» به خودش گرفته... این در حالیه که آخر مقاله بخش نکات منفی رو آوردید ولی همش مربوط به گیمپلی هست... اینجا یه خواننده مثل من واسش سوال پیش میاد که مشکلات بخش «گرافیک» و «صداگذاری» چی بوده که این دو بخش نمره کامل رو نگرفته؟ 
دوم اینکه یه نیم نگاهی به بخش داستان بندازید... توی این بخش شما رسما فقط داستان رو شرح دادید و اثری از نقد داستان (چه مثبت و چه منفی) دیده نمیشه... داستان بازی فوق العادست هر کسی که بازی کرده اینو میدونه... اما از متن شما انتظار بیشتری میره که مفصل تر داستان رو پوشش بدید... روایت رو نقد کنید، شخصیت پردازی رو نقد کنید و مسائل این چنینی...
نکته آخر هم به بحث نگارشی مقاله برمیگرده که دوستان اشاره کردن. من فقط به این بسنده میکنم که بگم مشکل فاصله و نیم فاصله خیلی زیاد دیده میشد، بعضا غلط های املایی هم وجود داشت و بعضی از عبارت ها حالت عامیانه داشت که زیاد جالب نبود!
به جز این موارد بنده به شخصه مشکل دیگه ای ندیدم و لذت بردم از مقالتون... باز هم خسته نباشید S0 (74)
اگر هم خواستید صحبتی داشته باشیم در زمینه این مقاله و این کامنت، توی یادداشت ها بنده در خدمتم و خوشحال میشم که با هم بحث رو ادامه بدیم... موفق باشید S0 (74)
من این عنوان رو تجربه نکردم اما نقد شما عالی بود و بازی به خوبی توصیف شده بوئ ممنون