Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: DirectX 12 اینجاست! پنجمین آپدیت ROTTR منتشر شد + جزئیات
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
به نام خدا

[تصویر:  xv3x_rottr_2016-01-28_23-55-32.jpg]

انتظارات به پایان رسید. پنجمین پچ نسخه PC عنوان Rise of the Tomb Raider سرانجام دو ویژگی مهم را به بازی اضافه میکند. اضافه شدن پشتیبانی از رابط برنامه نویسی DirectX 12 و ویژگی VXAO. (نوعی Ambient Occlusion مخصوص کارت هایی با معماری مکسول انویدیا، که پیشرفته ترین نوع Ambient Occlusion تا به این تاریخ است (به لحاظ کیفیت)) از دیگر تغییرات این پچ میتوان به اضافه شدن ابزار بنچمارک داخلی و حل برخی مشکلات (فنی) بازی اشاره کرد. پیشنهاد میشود قبل از استفاده از این آپدیت، اخرین نسخه از درایور های مخصوص کارت های AMD و انویدیا را نصب کنید. (به علت تغییراتی که در ساختار درایور به وجود امده) همچنین پیش نیاز استفاده از DirectX 12 نیز ویندوز 10 ویرایش 64 بیت میباشد. حجم این پچ نیز تنها 129 مگابایت است.

[تصویر:  lrlg_untitled.jpg]

پ.ن: دارم دانلود میکنم. نتایج تست رو اعلام میکنم.  S0 (24) 
نقل‌قول: پ.ن: دارم دانلود میکنم. نتایج تست رو اعلام میکنم.

هیچی دیگه احسان رفت برای 100 ساعت دیگه بیاد S0 (44)
دستشون درد نکنه! بازیش شاهکار بود! شاهکار ترم شد! ولی سیستم غولی میخواد چنین تکنولوژی!
یک سری توضیحات تکمیلی:
بلاگ رسمی توسعه دهنده توم ریدر 
PC پلتفرم نامحدودیه و جا به جا کردن مرز های تکنولوژی به کمک اون همیشه هیجان انگیز بوده. یکی از چالش های PC Gaming برای ما، هماهنگ کردن بازی رو رنج وسیعی از سخت افزار های موجوده. ما باید از عملکرد صحیح بازی روی سخت افزار های قدیمی اطمینان حاصل کنیم و در این حال سخت افزار های جدید(High end) رو هم به چالش بکشیم و از تمام قدرت اون ها استفاده کنیم که این امر به کمک رابط برنامه نویسی جدید مایکروسافت یعنی DX 12 امکان پذیر شده. راه و روش توسعه بازی ها برای کنسول با PC فرق داره. روی کنسول ما میتونیم به بهترین نحو از سخت افزار استفاده کنیم و دسترسی بیشتری به سخت افزار داریم. DX 12 به ما کمک میکنه که در PC هم شاهد این انعتاف پذیری باشیم و بار پردازشی رو به خوبی بین هسته های پردازنده هایی مثل intel Core i7 یا (AMD FX (8 Core تقسیم کنیم در حالی که هیچ مانعی وجود نداره. شاید بهتر باشه نگاه جزئی تری به این قضیه داشته باشیم:

[تصویر:  evuw_tumblr_inline_o3vsjaoaak1qij4lt_1280.png]

هنگام استفاده از DirectX 11، در مواقعی که بازی با بار پردازشی سنگینی مواجه میشود(برای مثال پایگاه بزرگی مثل Soviet Installation) ممکن است هسته های مورد نظر نتوانند کارت های قدرتمندی مثل GTX 980 یا حتی GTX 970 را به خوبی تغذیه کنند (که این موضوع) به این معناست که شما قادر نیستید به فریم ریت بالاتری دست یابید و مجبور شوید گرافیک بازی را کاهش دهید(تا بار پردازشی CPU کمتر شود) ممکن است بازی از تمام هسته های پردازنده شما استفاده کند اما در حقیقت کارت گرافیک شما تنها از یک هسته پردازنده استفاده میکند(اشاره به محدودیتی که DX 11 برای گرافیک/CPU ایجاد میکنه) نگاهی به تصاویر زیر بیندازید:

[تصویر:  cj7j_tumblr_inline_o3vsjnzho71qij4lt_1280.jpg]

تصویر بالا مربوط به سیستمی با مشخصات i7 2600 و حافظه رم 1333 مگاهرتزی است که با کارت GTX 970 همراه شده. مشاهده میکنید که با DX 11 تنها 46 فریم دریافت کرده ایم.

[تصویر:  ro3a_tumblr_inline_o3vsk0mwjl1qij4lt_1280.jpg]

حال همان منطقه به کمک DirectX 12 رندر شده. 60 فریم...
پیشرفت بالا برای ما دست اورد بزرگیست. اما ویژگی های بیشتری از DirectX 12 هست که مارا بیشتر از این هم هیجان زده میکند که مهم ترین آن Async Compute است که پیشتر در نسخه Xbox one استفاده شد. (بخشی از قدرت کارت گرافیک ممکن است به هدر برود که با Async ما میتوانیم از آن استفاده بهینه داشته باشیم(به کمک پردازش موازی))
به کمک DX 12 کنترل بسیار بیشتری برروی سیستم های مبتنی بر SLI/CF داریم...
پ.ن: مطلب تخصصی هست. سعی کردم روون ترجمه کنم.(اشکالی بود شرمنده)