Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: انقلاب سفید | نقد و بررسی Tom Clancy’s The Division
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
به نام خدا

[تصویر:  bq6falvzx45w69j6a1v9.jpg]

نام بازی : Tom Clancy’s The Division
سازنده :Ubisoft Massive
ناشر : Ubosoft
پلتفرم : PS4 ,Pc, Xbox One
سبک بازی : اکشن شوتر سوم‌شخص


به نیویورک خوش آمدید. شهری که به دلیل ازمایش های د.ولت به ویرانه ای تبدیل شده است. شهری سرد ، بی روح ، غمگین ، غرق در وحشت و ترس که همه و همه به خاطر یک چیز اتفاق افتاده است "آزمایش های د.و.ل.ت ".
زمستان سرد و وحشتناک برای مردم شهر نیویورک آغاز می شود شهری که به دلیل ویروس مردمان آن کشته شده اند. سال 2001 بود که ایلات متحده امریکا بر روی یک پروژه به صورت مخفیانه کار می کرد که پس از مدتی این پروژه لو می رود و سر انجام پس از مدتی پروژه اجرا می شود. تصمیم گرفتند که ویروس را از طریق پول به مردم منتقل کنند ، پس از مدتی کشور تبدیل به ویرانه ای شد که گروه های تروریستی فرصت پیدا کردند که به کشور هجوم بیاورند. آن ها به مردم بی گناه حمله می کردند و مردم را شکنجه و سرانجام به قتل می رسانند . ما در نقش یک سرباز در بازی حضور داریم که باید در مقابل ویروس مبارزه کنیم و شهر را پاکسازی کنیم.

[تصویر:  tkc8k295zqt6kha7w53z.jpg]
مردم توسط پول ها به ویروس آلوده شده اند.



شاید مهم ترین مشکلی که برای ما ایرانی ها وجود دارد همین اتصال دائم به اینترنت باشد  که ممکنه است خیلی از افراد قید این بازی را بزنند که با خود بگویند که چرا ما در تمام طول بازی باید  نیاز به اینترنت داشته باشیم؟
گاهی اوقات سرور های بازی خیلی اذیت می کنند که مجبور می شوید از بازی Loge Out کنید. یک مشکل دیگر هم وجود دارد که امید وارم Ubisoft در آپدیت بعدی خود که می خواهد منتشر کند این مشکل را حل کند  ، مشکل Fast Travel است که ممکنه است تا یکی دو دقیقه طول بکشد که یکم اذیت می کند و مشکل بعدی هم مشکل هوش مصنوعی ضعیف بازی که در بعضی اوقات خیلی اذیت می کند  . تا الان از بدی های گیم پلی گفتیم ولی حالا میرویم سراغ مزیت های گیم پلی : بازی گیم پلی روانی داره که ممکن می شود  شما ها را تا چندین ساعت مشغول بازی کردن کند شما می توانید در  داخل بازی یک Group بسازید  و با دوستان خود به انجام ماموریت های بازی بپردازید و از بازی کردن لذت ببرید. در بازی تعداد سلاح ها  زیاد است و شما می توانید با هر کدام از آن ها به مبارزه با دشمنان بپردازید . محیط بازی بسیار پر جزییات ساخته شده که محیط شهر نیویورک را به خوبی نمایش داده است که بنده میتوانم بگویم که شرکت Ubisoft در  این مورد عالی عمل کرده است.

[تصویر:  h6wn77zfdtbaxrbokjgn.jpg]
زیبا نیست نه؟

 گرافیک بازی : گرافیک بازی نسبت به نمایش هایی که قبل از انتشار بازی داشته بوده است دانگرید شده است ولی باز هم گرافیک بازی قابل قبول می باشد و می توان  جزو برترین گرافیک های بازی باشد که در نسل 8 منتشر شده. بازی در بعضی از اوقات افت فریم اندکی دارد، وقتی که وارد محیط بازی می شویم به محیطی پویا و پر جزییات روبه رو می شویم که همان طور در بالا گفته ام شرکت Ubisoft در این مورد خیلی خوب عمل کرده است . نور پردازی خوب ، گرافیک نسبتا خوب ، شهر پر جزییات و  پویا همه و همه دست به دست یکدیگر  می دهند که با یک بازی عالی در سبک اکشن شوتر سوم‌شخص -انلاین طرف باشیم.

[تصویر:  rg6mj0w30lf3kn7ukohd.jpg]


صداگزاری جز ارکان اصلی در فیلم ها و بازی ها هستند که اگر به خوبی کار نشوند از لذت کاسته می شود . در بازی The Division موسیقی های زیبایی وجود داره که در هنگام انجام ماموریت ها زیبایی را دو چندان می کند که شما می توانید در این پست موسیقی های بازی را دانلود کنید.
دانلود موسیقی متن بازی

در هنگام تیر اندازی صدای شلیک تفنگ ها ، شکستن شیشه های اتومبیل ها و یا فروشگاه ها ، صدای های شلیک تفنگ ها باید دیگر تفاوت دارد صدا ها یکی نیستند ، صدای دویدن ، صدای راه رفتن همه به خوبی کار شده است.

نتیجه گیری : اگر دنبال یک بازی در سبک اکشن شوتر سوم‌شخص - آنلاین می گردید و اگر مشکل اینترنت نداشته باشید ، مشکل پینگ ندارید انتخاب خوبی است . 
اگر نقد را مطالعه کرده باشید متوجه می شوید که بازی نکات + زیادی دارد و بازی فقط از مشکلات فنی رنج می برد که این ها هم در یک اپدیت حل می شوند .

نکات +
گیم پلی خوب
محیط عالی و پویا
صداگزاری عالی
گرافیک نسبتا خوب


نکات -
هوش مصنوعی ضعیف
سرور های ضعیف ( گاهی اوقات )
داشتن باگ های بسیار کم
شخصی سازی صورت می توانست بهتر باشد

نمره : 7.5 /10
--------------------------------------------------
دوستان اولین نقد بنده بوده امید وارم راضی بوده باشید مشکلات نقد رو حتما به بنده بگید
سلام نقدخوبی بود چون عنوانو تجربه نکردم نمیتونم راجع به محتوا ایراد بگیرم.

1- در بعضی جاها از کلمات عامیانه استفاده کرده بودید. اگه نقدتون جدیه بهتره به زبان گفتاری ننویسید.

میریم سراغ بخش گرافیک بازی : مثال

2- توی مقدمه یه جایی **** گذاشته بودید بهتره اینطوری بنویسید مثلا سیا.سی اینطوری بهتره چون ستاره بزارید شاید بعضیا مفهوم کلمرو نفهمن و طبیعتا لذت نمیبرن

"آزمایش های *****ی ". 

من راستش مفهومو نفهمیدم

3- مقالتون برای بازی بزرگی مثل Division کم بود اگه چیزی نتونستید بنویسید که طبیعتا خیلی چیزا میشه درمورد بازی نوشت میتونستید بیشتر به جزئیات و غیره توجه کنید و در هر بخش مثلا گرافیک فقط به خوب کارشدن و محیط پویا و ... گفتید و سطحی گذشتید.

در کل مقاله خوبی بود ممنون S0 (29) S0 (29) S0 (29)

ببخشید اگه ایراد گرفتم چون خودتون تو آخر پست گفتید گفتم بگم که حداقل تونسته باشم زره ای کمک کنم البته بنده هم پر ایراد هستم S0 (29) S0 (29)

موفق باشید S0 (29) S0 (29) S0 (29)
خسته نباشی بابت نقد! به عنوان اولین نقدت خیلی خوبه!
و اما ایراداتشو ذکر می کنم که گرچه اولین نقدته و چنین ایراد هایی طبیعیه ولی بهتره رعایتشون کنی!
1- نقد مخلوطی از گفتاری و نوشتاری بود!
شاید مهم ترین مشکلی که برای ما ایرانی ها وجود دارد همین اتصال دائم به اینترنت باشد  که ممکنه است خیلی از افراد قید این بازی رو بزنند که با خود بگویند که چرا من در تمام طول بازی باید  نیاز به اینترنت داشته باشم؟ 
این جمله و دیگر جملات از این ایراد رنج می برند! ممکنه است؟ این فکر کنم غلط املایی باشه!
2- سعی کنید پیش از ارسال مقاله چند بار گزینه پیش نمایش ارسال رو بزنید تا اگه کلمه ای ستاره دار شد مشخص باشه و تصحیحش کنید.
3- میریم سراغ بخش گرافیک بازی ، گرافیک بازی نسبت به نمایش هایی که قبل از انتشار بازی داشته بوده است
این جمله بازم از مخلوط گفتاری و نوشتاری رنج می بره! داشته بوده است؟ این دیگه چه فعلیه؟ درست جمله:
می رویم سراغ بخش گرافیک بازی، گرافیک بازی در مقایسه با نمایش های آن و بقیه جمله!
4- برای قرار دادن علائم نگارشی اول علامت رو به کلمه مورد نظر می چسبونیم بعد فاصله می زنیم! همین جمله بالا بخش گرافیک بازی، درسته نه بخش گرافیک بازی ،
5- بعضی از فعل ها سر هم نوشته شده! صرف نظر از نوع نوشته شدنشون به نوع گفتاری! مثل جمله بالا بزام میریم که ویرایشش کردم به می رویم! ولی شما به نظرم میرویم می نوشتی که زیبا نیست! شکل صحیحش می‌رویم هست! با رعایت نیم فصله که در بعضی جاها رعایت نشده بود.
6- بعد از مقدمه فوری رفتی سر گیم پلی و ایراداتش! یه خورده برای اون جا هم مقدمه سازی کن بعد برو رو اصل کار!
7- نقدت بخش بخش نبود و یه خورده سر هم نوشتی! برای تو که تازه کاری بهتر بود هر بخش دارای تیتر جدا و توضیح جدا می بود!
8- از رنگ به هیچ وجه در مقاله استفاده نشده که بازم از زیباییش کم می کنه! بهتر بود تیتر ها و نکات مثبت و منفی دارای رنگ می بودند.
9- توضیح بعضی بخش ها مثل داستان و صداگذاری به شدت کمه! مقاله هم به همین دلیل کم شده! بهتر بود این بخش ها رو کامل توضیح می دادی و ( این نظر شخصیه ) بهتر بود اولین کار داستان رو مو به مو شرح می دادی! من خودم اول داستان یه بازی جذبم می کنه و در نقد ها هم اگه به خوبی داستانش نقد شده باشه به خوندن ادامه نقد ترغیب می شم!
بازم خسته نباشی! امیدوارم از ایراد هایی که گرفتم ناراحت نشده باشی و بگم قصدم ثابت کردن خودم نیست بگم خالی از ایرادم! شما هم گرچه مقاله اولت بود بعضی ایرادا انتظارش می رفت! امیدوارم موفق باشی.
درود بر شما
مقاله کوتاه و مفیدی بود اما نکات زیر رو در نظر بگیرید:
مقاله نسبت به بازی ای به این عظمتی بسیار کم حجم بود و باید بیشتر وقت گذاشته بشه روی این مقاله بنظرم بهتر بود به عنوان پیشنویس ثبتش میکردی و هرروز روش کار میکردی تا به شرایط استاندارد برسه
مقدمه اصلا نداره مقاله رو ویرایش کن و مقدمه بنویس چون مقدمه اصل یک نقده و اگه نباشه خواننده مقاله شما رو رد می کنه.
تیتر رو یکی کن مثلا
آلودگی شهر | نقد و بررسی عنوان Tom Clancy The Division
این غلطه نقد و بررسی عنوان Tom Clancy The Division
در اول هر بخش هم اسم اونو نیار مثلا تو بخش گرافیک گفتی:
 گرافیک بازی : گرافیک بازی نسبت به نمایش هایی که قبل از انتشار بازی داشته بوده است دانگرید شده است 
این غلطه اول یه مقدمه چینی کن بعد برو سراغ اصل مطلب
این جمله ایراد داره هم تکرار کلماتی مانند اینترنت استفاده شده هم برای نقد خوب نیست بنظرم یا اصلاحش کن یا حذف 
[font=tahoma]شاید مهم ترین مشکلی که برای ما ایرانی ها وجود دارد همین اتصال دائم به اینترنت باشد  که ممکنه است خیلی از افراد قید این بازی رو بزنند که با خود بگویند که چرا من در تمام طول بازی باید  نیاز به اینترنت داشته باشم؟ [/font]
[font=tahoma]نتیجه گیری رو کامل کن زیاد توضیحی ندادی و ما اصلا نفهمیدیم چی شد[/font]
[font=tahoma]غلط های املایی رو به عهده خودت میزارم بگرد پیدا کن و ویرایش کن[/font]
[font=tahoma]امیدوارم توی کارت موفق باشی [/font]
[font=tahoma]سال نو مبارک S0 (74) [/font]
از همه دوستان ممنون مشکلات رو درست کردم