Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: خبرنامه #۸ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سلام گیمفایی‌های عزیز و دوست داشتنی! ابتدا از همه از همه شما یک تشکر ویژه می‌کنم که در هر سری از «خبرنامه» ما را دنبال می‌کنید و با پشتیبانی خوبتان، باعث می‌شوید هر شماره از خبرنامه بهتر از شماره پیشین باشد. با یک قسمت دیگر از خبرنامه در خدمت شما هستیم تا بار دیگر مهم‌ترین اخبار دنیای بازی‌های ویدیویی در هفته‌ای که گذشت را برای شما ارائه کنیم. با ما در ادامه همراه باشید.

 
 منتظر اکس‌باکس ۱٫۵ نباشید
۱۳۹۵/۱/۱۴
در هفته گذشته، پس از کنفرانس Microsoft’s Build، فیل اسپنسر رییس بخش اکس‌باکس به سوالات مخلفی پیرامون بازی‌ها و پلتفرم‌های مایکروسافت پاسخ داد. یکی از سوالاتی که از او پرسیده شد امکان انتشار اکس باکس ۱٫۵ بود. همانطور که می‌دانید این روزها در هر جا صحبت از ارتقا و تغییر کنسول ها است. شایعات مبنی بر پلی‌استیشن۴٫۵ همچنان ادامه دارد و هیچکدام از آن‌ها تکذیب یا تایید نمی‌شوند. فیل اسپنسر از شایعات عرضه پلی استیشن ۴.۵ تا امکان عرضه ایکس باکس ۱.۵ صحبت کرد. وقتی از فیل اسپنسر درمورد عرضه ایکس‌باکس ۱٫۵ پرسیده شد، او اینطور پاسخ داد: «من طرفدار پروپاقرص اکس‌باکس ۱٫۵ نیستم. اگر قرار است به‌سوی جلو حرکت کنیم، من می‌خواهم با چیز بزرگ‌تری رو به جلو بروم.» در ادامه اسپنسر به این نکته اشاره داشت که او هیچ خبری از پلی استیشن ۴٫۵ ندارد اما در رابطه با آن چنین گفت: «برای ما، جعبه‌مان عملکرد خوبی دارد، قابل اعتماد است و سرورها نیز در وضعیت خوبی به سر می‌برند. اگر قرار باشد با چیزی روبه‌ جلو حرکت کنیم، همانطور که گفتم، می‌خواهم تغییری اساسی برای طرفداران‌مان ایجاد کنم… یک ارتقا». فیل اسپنسر پیش‌تر نیز از ارتقا ایکس‌باکس وان گفته بود و به این نکته اشاره داشت که او نمی‌خواهد طرفداران را مجبور به بازکردن کنسول‌شان کند تا هر قطعه را جداگانه ارتقا دهند. نظر شما چیست؟ آیا با ارتقا قطعه‌ای کنسول خود موافق هستید یا اینکه می‌خواهید رویه سنتی نسل‌های بازی‌های ویدیویی به قوت خود باقی بماند؟
[تصویر:  phil-spencer-new-boss-of-xbox-bagogames.jpg]
فیل اسپنسر مخالف ایده اکس‌باکس‌ ۱٫۵ است. موضع اکس‌باکس مشخص شد اما موضع سونی هنوز در این مورد نا مشخص است و شایعات پلی‌استیشن۴٫۵ همچنان به قوت خود پایدارند.

[font=tahoma]آرشیو ملی بازی‌های رایانه‌ای ایرانی عرضه می‌شود
[/font]

۱۳۹۵/۱/۱۵
[font=tahoma]مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به یکی از برنامه‌های سال ۱۳۹۵ این بنیاد اشاره کرد و گفت: امسال آرشیو تمامی بازی‌های رایانه‌ای ایرانی را به صورت دیجیتالی تهیه و تجمیع خواهیم کرد. به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، کریمی تاکید کرد: هم‌اکنون در بازار جهانی بیش از نیمی از فروش بازی‌های ویدئویی به فروش دیجیتالی اختصاص دارد و فروش فیزیکی هر ساله رشد منفی را تجربه کرده است. وی با اشاره به این که در سال‌های گذشته، بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای ایرانی برای رایانه‌های شخصی تولید و به صورت فیزیکی عرضه شده‌اند گفت: بخش زیادی از این بازی‌ها از قفل‌های پیامکی و غیره استفاده می‌کرده‌اند که امروز سامانه فعال‌سازی اکثر آن‌ها غیرفعال است، در نتیجه تهیه بازی‌های قدیمی ایرانی عملا برای مخاطب ایرانی غیرممکن شده است. وی ادامه داد: به همین دلیل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، درصدد برآمده تا آرشیو ملی بازی‌های رایانه‌ای که شامل زحمات چندین ساله تمام بازی‌سازان کشورمان است را به صورت دیجیتالی جمع‌آوری کند تا امکان استفاده مجدد آن‌ها فراهم شود. کریمی به غیرانحصاری بودن این آرشیو اشاره کرد و گفت: این آرشیو، پس از تهیه در اختیار فروشگاه‌های دیجیتالی قرار می‌گیرد و آن‌ها می‌توانند به راحتی به عرضه این بازی‌ها بر بستر اینترنت و اینترانت داخلی بپردازند. قطعا این اتفاق بسیار خوبی است و کسانی که بازی‌های زیبایی مانند گرشاسپ یا مبارزه در خلیج عدن را از دست داده‌اند می‌توانند به راحتی آن‌ها را تهیه و تجربه کنند.
[تصویر:  Best_UpComming_Games_IndieDB_2013.jpg][/font]

[font=tahoma]بازی‌های دلنشین و زیبایی در صنعت بازی‌سازی کشور عزیزمان ایران تولید و منتشر شده‌اند. به امید پیشرفت روز افزون این صنعت.[/font]

[font=tahoma][font=tahoma]کارگردان Final Fantasy XV اطلاعات زیادی از بازی را به اشتراک گذاشت
[/font]
[/font]

۱۳۹۵/۱/۱۵
[font=tahoma][font=tahoma]در هفته‌ای که گذشت هاجیمه تاباتا، کارگردان بازی Final Fantasy XV، اطلاعات مفید و زیادی را از این عنوان به شدت مورد انتظار به اشتراک گذاشت. همانطور که می‌دانید دموی قابل بازی این عنوان به تازگی عرضه شده و علاوه بر این مورد، موارد دیگری نیز شرح داده شده است. اول از همه تاباتا اشاره می‌کند که روند ساخت بازی مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد. عملکرد فنی بازی تا سر حد ممکن بهبود یافته و همانطور که در «دموی پلاتینیوم» این عنوان مشاهده کردیم، سازندگان از یک رزولوشن داینامیک ۱۰۸۰p استفاده کرده‌اند. در دموی بازی، نرخ فریم مشخص نشد. به نظر می‌رسد هدف سازندگان در این دمو بیشتر جذب کردن بازی‌بازان به دنیای بازی بود. البته نرخ فریم موضوع بسیار مهمی است و باید ببینیم با رزولوشن داینامیک، نرخ فریم بازی چگونه افزایش می‌یابد. در مورد نسخه‌های پلی‌استیشن۴ و اکس‌باکس‌وان در دمو، باید بگوییم که این دو نسخه به شدت شبیه به یکدیگر بودند و تفاوت چشمگیری در آن‌ها دیده نمی‌شد. بازی به طور کامل و بسیار خوب برروی کنسول‌ها بهینه شده است اما هنوز مشخص نیست که در نسخه نهایی نیز شاهد این شباهت و نزدیکی باشیم یا خیر. آقای تاباتا یک بار دیگر این موضوع را روشن کرد که در نزدیکی انتشار نسخه‌های کنسولی، نسخه رایانه‌های شخصی عرضه نمی‌شود. ایشان اعلام کردند که پس از انتشار نسخه‌های کنسولی، تیم مخصوص، در مورد نسخه رایانه‌های شخصی تحقیق می‌کنند و امکان ساخت این نسخه را اعلام می‌نمایند. همچنین دریافتیم که Regalia تنها وسیله نقلیه هوایی خواهد بود اما شخصی‌ سازی‌های زیادی برای آن در نظر گرفته شده است. در طرف دیگر، Regalia نمی‌تواند در مناطق دریایی پرواز کند و یک قایق جداگانه برای این منظور در نظر گرفته شده است. طبق صحبت‌های تاباتا، Final Fantasy XV در نمایشگاه E3 امسال قابل بازی است و سازندگان می‌خواهند تا پیش از انتشار بازی، بازی‌بازان با این عنوان آشنا شده باشند. اما تاباتا به خوبی روشن می‌کند که خبری از به‌روزرسان برای دموی پلاتینیوم یا قسمت دوم Episode Duscae نخواهد بود. در آخر آقای هاجیمه تاباتا اشاره می‌کند که بازی محتوای الحاقی (چه رایگان و چه پولی) خواهد داشت زیرا او فکر می‌کند که بازی‌بازانی که Final Fantasy XV را خریداری می‌کنند، دوست دارند تا مدت زیادی آن را تجربه کنند. منتظر تحلیل دموی پلاتینیوم از گیمفا باشید.
[تصویر:  Final-Fantasy-XV_2015_08-31-15_001.jpg][/font]
[/font]

[font=tahoma][font=tahoma]انتظار کشیدن برای فاینال فانتزی ۱۵ سخت است. پیشنهاد میکنم هر چه سریع‌تر دموی پلاتینیوم این عنوان را دانلود و تجربه کنید.[/font][/font]


گزارش مالی AMD به وجود احتمالی پلی استیشن ۴.۵ اشاره دارد
۱۳۹۵/۱/۱۶
در هفته‌ای که گذشت، شرکت AMD با انتشار گزارش درآمدهای سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ به نکته جالبی اشاره داشت. به غیر از اعلام مقدار درآمد AMD، این شرکت اشاره‌ای به درآمد بیشتر در شش ماهه دوم سال ۲۰۱۶ داشته است. AMD به انتشار دو کنسول جدید اشاره داشت، یکی از آن‌ها احتمالا Nintendo NX خواهد بود و تنها گزینه دوم به احتمال قوی پلی استیشن ۴.۵ است. AMD در گزارشات خود به‌صورت مستقیم درمورد تجارت جدید “نیمه سفارشی” (semi-custom) در شش ماهه دوم سال ۲۰۱۶ اشاره داشت. در ادامه AMD به این نکته اشاره داشت که در سال ۲۰۱۶ فروش کنسول‌های بازی افزایش پیدا می‌کند چراکه «درآمدهای بیشتری از طراحی‌ جدیدی که در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ عرضه می‌شود، بدست می‌آید» و همچنین «محصولی جدید» نیز معرفی می‌شود. گزارش AMD در این قسمت جالب می‌شود: «ما رکورد تازه‌ای در درآمد از سیستم‌های تک تراشه‌ای نیمه سفارشی خود که قدرت کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی استیشن ۴ را تامین می‌کرده‌اند، داشته‌ایم. فروش کنسول‌های بازی در سال ۲۰۱۵ قدرتمند بوده و ما قرار است درآمدهای بیشتری از طراحی‌ جدیدی که در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ عرضه می‌شود، بدست آوریم. ما محصولات جدیدی داریم که قرار است در تجارت کنسول‌های بازی و محصولات نیمه سفارشی معرفی شود و همچنین طراحی جدید قرار است برنده محصولات نیمه‌سفارشی سال ۲۰۱۶ باشد». گرچه گزارش انتشار یافته وجود Nintendo NX و پلی استیشن ۴.۵ را تایید نمی‌کند اما چه کنسول‌های بازی جدیدی قرار است در شش ماهه دوم سال ۲۰۱۶ عرضه شوند؟ فیل اسپنسر به‌صورت رسمی اعلام داشت که خبری از ایکس‌باکس ۱٫۵ نخواهد بود اما شایعات پیرامون پلی استیشن ۴.۵ و Nintendo NX هرروز رنگ‌تازه‌ای به خود می‌گیرند. باید دید که در آینده چه اتفاقی می‌افتد.
[تصویر:  AMD-FEATURED-IMAGE.jpg]
چه چیزی در انتظارمان است؟ یک میان نسل؟


 انتشار نمرات Dark Souls 3 و موفقیت این عنوان
۱۳۹۵/۱/۱۷
دیگر انتظار هاردکورها و بازی‌بازان سخت کوش به اتمیم رسید؛ عنوان مورد انتظار Dark Souls 3 عرضه شد و لبخند ملیحی را بر لب بازی‌بازان نشاند (البته این لبخند تنها تا قبل از گذاشتن دیسک در درون کنسول است). اما از طرفی در هفته‌ای که گذشت، نمرات این عنوان منتشر شدند. فکر نمی‌کنم کسی از موفقیت Dark Souls 3 و دریافت نمرات خوب آن متعجب شده باشد اما موفقیت قسمت سوم از سری Dark Souls، ثبات و قدرت این سه گانه را نشان می‌دهد. نقش‌آفرینی زیبایی که با کارگردانی درست میازاکی و تلاش عوامل آن در فرام سافتور، هیچگاه افت نکرد و همواره در مسیر پیشرفت بود. اولین نمره از این عنوان، مربوط به مجله Edge می‌شود. در بخش مشکلات این نقد گفته شده برخی از مناطقی که در بازی وجود دارد، کاملا با محیط نسخه‌های قبلی مشابه هستند. همچنین میازاکی، کارگردان این بازی مجبور شده از مکانیک‌های بازی موفق BloodBorne استفاده کند که این موضوع می‌تواند برای طرفداران قدیمی و سر سخت سری Souls، بد جلوه شود. بسیاری از وب‌سایت‌های مشهور دیگر به قسمت سوم Dark Souls نمره‌های خوبی دادند و در کل فوق‌العاده بودن آن را تضمین کردند. برای مشاهده همه نمره‌های Dark Souls 3 و مشاهده متای این عنوان برروی عنوان این خبر کلیک کنید.
[تصویر:  DarkSouls3-1.jpg]
[font=tahoma]با حفظ آرامش پا به دنیای قسمت سوم بگذارید و سعی کنید تعداد کنترلرهای شکسته پس از تمام کردن بازی را نسبت به نسخه‌های اول و دوم کاهش دهید![/font]

[font=tahoma][font=tahoma]ساخت The Last of Us 2 پس از عرضه بسته الحاقی Uncharted 4 آغاز خواهد شد
[/font]
[/font]

۱۳۹۴/۱/۱۷
[font=tahoma][font=tahoma]موفقیت و محبوبیت عنوان The Last of Us دیگر بر کسی پوشیده نیست. این عنوان تا جایی پیش رفت که در اوایل نسل، مردم فقط برای تجربه کردن نسخه بازسازی شده The Last of Us کنسول پلی‌استیشن۴ می‌خریدند. حال که هیاهوی نسخه اول خوابیده و تقریبا همه آن را بازی کرده‌اند، بحث قسمت دوم به صورت جدی پیش امده است. نیل دراکمن، کارگردان عنوان Uncharted 4 در هفته گذشته اعلام کرد که آن‌ها نمونه‌ها و طرح‌های اولیه‌ای برای قسمت دوم The Last of Us، ساخته اند اما کار جدی ساخت آن را پس از انتشار قسمت چهارم Uncharted دنبال می‌کنند. آقای دراکمن اینگونه توضیح دادند:« قبل از این که همکارم، بروس استریلی (همکار کارگردانی من) و من، به دنبال Uncharted 4 باشیم، به فکر نمونه های اولیه ای از دنیای The Last of Us بودیم. آن هم بدون این که وارد سبک های خاص و خارج از سری The Last of Us شویم. هنگامی که به سراغ Uncharted 4 رفتیم تا کارگردانی این عنوان را انجام دهیم، کار برروی TLOU توقف یافت. توجه بعدی ما برروی بسته الحاقی بعدی Uncharted 4 است و پس از آن، هنگامی که به منابع مورد نیاز دست یافتیم، دوباره به سراغ آن نمونه های اولیه می رویم؛ به این نگاه می کنیم که ما در کجا قرار داریم، که تیم در کجا قرار دارد، و نسبت به چه چیزی هیجان دارند، و از آنجا آغاز می کنیم.» با اینکه هنوز زود است در مورد قسمت دوم The Last of Us صحبت کنیم اما بازی‌بازان به نوعی می‌خواهند خیال خودشان را از ساخته شدن قسمت دوم راحت کنند. فعلا که منتظر عنوان Uncharted 4: A Thief’s End هستیم و ابتدا باید این بازی را ببلعیم.[/font][/font]
[font=tahoma][font=tahoma][تصویر:  TheLastOfUsRemastered-36.jpg][/font][/font]
[font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma]دلمان برای جوئل و الی تنگ شده است.[/font][/font][/font]

[font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma]تصاویر و توضیحات لو رفته از God of War 4
[/font]
[/font]
[/font]
[/font]

۱۳۹۴/۱/۱۷
[font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma]با اینکه God of War 4 هنوز معرفی نشده و سانتا مونیکا نیز خبری مبنی بر ساخت قسمت چهارم این سری محبوب نداده است اما در هفته گذشته کاربری با نام مستعار Shinobi که در گذشته تخصص خود را در لو دادن اطلاعاتی از بازی‌ها نشان داده بود، اطلاعات جالبی را پیرامون چهارمین شماره از سری God of War با دیگران به اشتراک گذاشت. همه این‌ها نشان دهنده تاییدیه‌ای بر God of War 4 است. در ادامه می‌توانید اطلاعات لو رفته را مشاهده کنید: «Kratos در God of War 4 با ریش حضور دارد. محیط انتخاب شده، دنیای اساطیر اسکاندیناوی است. Kratos به Alfheim خواهد رفت که گفته می شود سرزمین پریان (Land Of The Fairies) است. از این مکان به عنوان یکی از نه جهان یاد شده و خانه نژاد Light Elves می باشد. Kratos در یک یا چند زندان قرار خواهد گرفت. Kratos دارای یک تبر خواهد بود. او با این وسیله می تواند درختان را قطع کرده تا مسیری را برای خود ایجاد کند. محیط اطراف Kratos گفته می شود که با او تعامل خواهد داشت. به عنوان مثال اگر با یک گیاه برخورد کند، شما شاهد پخش شدن گرده از آن خواهید بود.» چندی پیش بود که استودیوی سانتا مونیکا اعلامیه‌ای برای جذب افراد خبره منتشر کرده بود. با توجه به این اطلاعات لو رفته و اتفاقات اخیر (تایید ساخت یک بازی توسط سانتا مونیکا) به نظر می‌آید باید منتظر God of War 4 باشیم. از طرفی از آنجایی که محتویات منتشر شده تا کنون تازه هستند، به نظر نمی رسد که سازندگان مشغول تهیه یک نسخه بازسازی شده یا مورد مشابه باشند. تصاویری نیز از مدل‌های اولیه این عنوان لو رفته است که می‌توانید با کلیک کردن بر لینک خبر، آن‌ها را مشاهده کنید.
[تصویر:  God-of-War-4-1-1024x640.jpg][/font]
[/font]
[/font]
[/font]

[font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma]کریتوس کبیر را اینبار در پلی‌استیشن۴ و با ماجراهای جدید می‌بینیم. دیگر باید منتظر معرفی رسمی سانتا مونیکا و سونی باشیم.[/font][/font][/font][/font]

[font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma]سرپرست بخش نوآوری کمپانی بانجی، از سمت خود استعفا داد
[/font]
[/font]
[/font]
[/font]
[/font]

۱۳۹۵/۱/۱۹
[font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma]بانجی، استودیوی سازنده بازی Destiny، سرپرست بخش نوآوری با ۱۳ سال سابقه کار در این شرکت را از دست داد. سی جی کاون (CJ Cowen) پس از اعلام این جدایی در جامعه مجازی، از این استودیو استعفا داد. او چیزی درمورد دلیل این استعفا یا هدف ها و برنامه های بعدی خود چیزی اعلام نکرد. کاون یکی از افراد حرفه ای در استودیوی بانجی بود که برروی سری Halo و سپس Destiny کار کرد. او جزو عوامل عناوین Halo 2، Halo ODST، Halo: Reach و Destiny بوده است. او مسئولیت داستان Destiny را بر عهده داشت اما به نظر می رسد نویسنده Mass Effect Andromeda جای او را خواهد گرفت. اخیرا کریس شلرف (Chris Schlerf) نیز اعلام کرد که به استودیوی بانجی خواهد پیوست. پس می توان انتظار داستانی بهتر را در Destiny 2 داشت. آقای شلرف تجربه های زیادی در کار برروی عناوین Sci-Fi مانند Destiny داشته است. قبل از پیوستن به BioWare برای کار برروی Mass Effect، او جزوی از سازندگان Halo 4 در استودیوی ۳۴۳ بوده است. Destiny 2 در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد اما بانجی برنامه دارد که امسال ک بسته الحاقی برای نسخه اول این عنوان عرضه کند. آقای سی جی کاون از صنعت بازی های رایانه ای جدا نشده است. پس می توان انتظار کار های بیشتر و انتشار برنامه های بعدی او را داشت. باید دید که او در کدام استودیو کار خود را ادامه می دهد.
[/font]
[/font]
[/font]
[/font]
[/font]

[تصویر:  Bungie-620x348.jpg]