Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: خبرنامه# ۹ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
درود و عرض ادب خدمت شما گیمفایی‌های عزیز. امیدوارم در هر شهری که زندگی می‌کنید شاد و خوشجال باشید. مانند رسم همیشگی، در ابتدای هفته با شماره‌ای دیگر از خبرنامه در خدمت شما هستیم تا شما بازی‌بازان گرامی را از مهم‌ترین اخبار هفته‌ای که گذشت با خبر کنیم. پس با خبرنامه شماره ۹ با ما همراه باشید.

فروش پلی استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان تا سال ۲۰۱۹ به بیش از ۱۰۰ میلیون عدد می‌رسد
۱۳۹۵/۱/۲۱
تا سال ۲۰۱۹ حدود ۱۰۸ میلیون کنسول پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان به فروش ‌می‌رسند. از این ۱۰۸ میلیون، ۶۹ میلیون برای پلی استیشن ۴ و ۳۹ میلیون نیز برای ایکس باکس وان خواهد بود. تی‌جی وگنر، تهیه کننده و کارگردان عنوان World of Tanks، در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی‌ها چنین گفت که ۳۶ میلیون کنسول پلی استیشن ۴ هم‌اکنون به‌صورت فعال در بازار هستند و ظی تخمین‌های مختلف نیز ۱۹ میلیون کنسول ایکس‌باکس وان در بازار فعال هستند همچنین تا سال ۲۰۱۹ حدود ۱۰۸ میلیون کنسول پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان به فروش ‌می‌رسند. از این ۱۰۸ میلیون، ۶۹ میلیون برای پلی استیشن ۴ و ۳۹ میلیون نیز برای ایکس باکس وان خواهد بود. این اطلاعات با ترکیب منابع معتبری چون Superdata و IDG در کنار Consulting و IHS بدست آمده است. توجه کنید که اطلاعات منتشر شده به‌صورت تخمینی بوده و رسمی نیست. طبق اطلاعات رسمی تا پایان ماه ژانویه کنسول پلی استیشن ۴ حدود ۳۶ میلیون عدد فروخته است و ایکس‌باکس وان نیز به‌صورت رسمی اعدادی اعلام نمی‌کند اما تخمین‌ها خبر ار فروش ۱۸ میلیونی آن را می‌دهند.
[تصویر:  xbox-one-vs-ps4-ds1-670x386-constrain.jpg]

سازندگان Rise of The Tomb Raider تیم دیگری برای IP جدید خود استخدام می‌کنند
۱۳۹۵/۱/۲۱
استودیوی کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) مدت زیادی در زمینه بازی‌های ویدیویی فعالیت داشته و عناوین زیادی را برای بازی‌بازان فراهم کرده است اما طی یک دهه گذشته، آن‌ها تنها برروی سری Tomb Raider کار می‌کردند. در حالی که به‌نظر می‌رسد تمرکز این توسعه‌دهنده همچنان برروی این فرنچایز است، آن‌ها قصد استخدام تیم دیگری برای ساخت یک بازی AAA و کاملا جدید (IP جدید) را دارند. Nirolak، نام یکی از کاربران انجمن NeoGAF است که متوجه فراخوان جدید استودیوی کریستال داینامیکس در سایت رسمی آن‌ها شده و به‌نظر می‌رسد این استودیو در تمام زمینه‌ها از تهیه کننده اجرایی تا مهندسین ماهر را می‌پذیرد. این یعنی آن‌ها به معنای واقعی کلمه قصد استخدام یک تیم جدید و کامل را دارند. این فهرست کاری شامل یک‌ سری توصیفاتی می‌شود که جزئیات جالبی را برای ما فراهم آورده است. یکی از جالب‌ترین آن‌ها، اشاره به یک IP کاملا جدید دارد: «هم‌اکنون به عنوان یک سازنده به استودیوی ما در شهر ردوود سیتی (Redwood City)، درست در جنوب سان فرانسیسکو (San Francisco) در تیم ما برای ساخت یک IP پر خرج (AAA) حدید عضو شوید.» Nirolak همچنین گفت که به‌نظر می‌رسد کریستال داینامیکس در حال ساخت یک بخش برای حالت چندنفره است چراکه آن‌ها برای این بخش نیز نیرو استخدام می‌کنند. باید منتظر ماند و دید که شاهکار بعدی کریستال داینامیکس چه عنوانی است.
[تصویر:  rise-of-the-tomb-raider-15.jpg]
کریستال داینامیکس استودیویی به شدت توانا و خلاق است و نمی‌توان از آن انتظار یک عنوان بد را داشت.

[font=tahoma]سازندگان Driveclub به استودیوی کد مسترز پیوستند و برروی عناوین مولتی پلتفرم کار می‌کنند
[/font]

۱۳۹۵/۱/۲۳
[font=tahoma]پس از تعطیلی استودیوی Evolution، بسیاری از بازی‌بازان برایشان سوال شد که پائول راستچینسکی و تیم با استعداد وی به کجا می‌روند و سرنوشت آن‌ها چه خواهد شد. تیمی که عنوان Driveclub را خلق کرد و پس از عرضه این عنوان نیز محتواهای بسیار زیادی برای آن منتشر کرد. در هفته گذشته ما از طریق یک معرفی رسمی دریافتیم که اعضای استودیوی Evolution به شرکت بریتانیایی کد مسترز پیوسته‌اند؛ استودیویی که خانه بسیاری از عناوین اتوموبیلرانی مانند F1 و Dirt است. میک هاکینگ، یکی از بنیان گذاران Evolution Studios، از این پس مدیر ساخت عناوین این استودیو، زیر چتر کد مسترز خواهد بود. در حال حاضر تیم Evolution Studios در بریتانیا برروی عناوین مولتی پلتفرم کار می‌کند. آقای هاکینگ در بیانیه‌ای اینگونه اعلام کردند: «من واقعا خرسند هستم که به کد مسترز پیوستیم، آن‌ هم در زمان هیجان انگیزی که شرکت در حال رشد است. ما به یک اندازه شور و اشتیاق داریم و مصمم هستیم تا بهترین عناوین اتوموبیلرانی را بسازیم و باعث بوجود آمدن بزرگ ترین جامعه گیمر‌ها در بازار این سبک باشیم. من نسبت به کار کردن با بسیاری از بزرگان سازنده بازی‌های اتوموبیلرانی و ساخت عناوینی هیجان انگیز، به مانند فرانچایز‌های DiRT ،GRID ،Micro Machines و FORMULA ONE بسیار امیدوارم.» فرانک سگنیر، رئیس شرکت کد مسترز نیز در پیامی نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند و پیوستن Evolution به کد مسترز را عامل گسترش تجارت و خلق بازی‌های بزرگ دانستند. قطعا این خبر خوبی برای طرفداران سبک اتوموبیلرانی است. تیم با استعداد Evolution در همکاری با کد مسترز کار بلد، می‌تواند نوید بازی‌های زیبایی را در آینده دهد.
[تصویر:  Driveclub-44.jpg][/font]

[font=tahoma]به شخصه هنوز علت تعطیلی استودیوی Evolution از طرف سونی را درک نکرده‌ام… در هر حال امیدوارم افراد با استعداد این استودیو با همکاری کد مسترز بازی‌های بزرگ و لذت بخشی خلق کنند.[/font]

[font=tahoma][font=tahoma]فیل اسپنسر می‌خواهد در رابطه با عرضه‌های رایانه‌های شخصی بهتر عمل کنند
[/font]
[/font]

۱۳۹۴/۱/۲۴
[font=tahoma][font=tahoma]بدیهی است که انتشار بازی‌ها برای ویندوز ۱۰ در این اواخر با مشکلاتی همراه بوده است و مایکروسافت در حال کار برروی این مشکلات است. از طرفی فیل اسپنسر، رئیس بخش اکس‌باکس مایکروسافت در توییتر به بعضی از سوالات بازی‌بازان در این رابطه پاسخ داده است. اسپنسر در پاسخ به سوالات یکی از طرفداران در رابطه با عرضه‌های رایانه‌های شخصی اینگونه پاسخ داد:«ما می‌خواهیم در رابطه با عرضه‌های رایانه‌های شخصی بهتر عمل کنیم و در آن شکی وجود ندارد. ما بازخورد‌ها را بررسی می‌کنیم و برای بهتر شدن کار می‌کنیم». آقای اسپنسر همچنین اشاره کردند که به مانند بازی Gears of War: Ultimate Edition، عنوان Quantum Break نیز بهبود می‌یابد:«همانطور که Gears of War: Ultimate Edition بهتر شد، Quantum Break نیز بهبود می‌یابد. ما می‌خواهیم عرضه‌های عالی و بی نقصی داشته باشیم البته هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم اما تمرکزمان بر بهتر شدن است». این می‌تواند خبر امیدوار کننده‌ای برای بازی‌بازان رایانه‌های شخصی باید که در این روز‌ها می‌توانند برخی از بازی‌های انحصاری اکس‌باکس‌وان را برروی پلتفرم خود تجربه کنند. بدیهی است که بسیاری از سازندگان هم‌اکنون در حال دست و پنجه نرم کردن با DirectX 12 هستند و می‌خواهند بر این اساس بازی‌های خود را بهینه کنند. امیدواریم مایکروسافت مشکلات نسخه‌های رایانه‌های شخصی بازی‌هایش را رفع کند، مخصوصا بازی Quantum Break که در رایانه‌های شخصی بسیار زیبا به نظر می‌رسد.
[تصویر:  XboxOnevsWindows10-ds1-670x377-constrain.png][/font]
[/font]

[font=tahoma][font=tahoma]یکپارچه سازی ویندوز و اکس‌باکس مایکروسافت، ایده فوق‌العاده‌ای است به شرطی که برروی نسخه‌های ویندوز نیز به اندازه نسخه‌های اکس باکس کار شود.[/font][/font]

[font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma]سودا ۵۱ تایید می‌کند که Let It Die در ۲۰۱۶ منتشر می‌شود
[/font]
[/font]
[/font]

۱۳۹۴/۱/۲۴
[font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma]اگر یادتان باشد در نمایشگاه E3 2014 بود که عنوان جدید کارگردان خلاق ژاپنی، سودا ۵۱ معرفی شد و از آن موقع تا به حال، خبری درست و حسابی و معتبر از این بازی به دست نرسیده است. عنوان Let It Die که از همه لحاظ مورد انتظار است. حال، به تازگی اخبار و تریلری جدید از این عنوان منتشر شده است. طبق اطلاعات جدید، انتشار عنوان Let It Die برای اوخر سال جاری تایید شده است. در ویدیویی که به تازگی منتشر شده است، سودا ۵۱ و عوامل سازنده به بازی‌بازان اطمینان می‌دهند که روند ساخت بازی به خوبی دنبال می‌شود. آخرین باری که Let It Die را مشاهده کردیم در Tokyo Game Show 2014 بود و حال، سازنده توضیح می‌دهد که بازی در سال جاری منتشر خواهد شد. سودا ۵۱ و موریشیتا توضیح می‌دهند که Let It Die همچنان یک اکشن بقایی دیوانه وار است و اعلام می‌کنند که دنیایی که آن‌ها خلق کرده‌اند، مرز بازی‌های Free to Play را به جلوتر می‌برد. مهم‌تر از همه اطلاعات، این است که دموی قابل بازی عنوان Let It Die در مراسم PAX East 2016 قابل بازی است. این مراسم در بوستون و از تاریخ ۲۲ تا ۲۴ آوریل برگزار می‌شود. برای مشاهده ویدیو، برروی لینک خبر کلیک کنید.
[تصویر:  maxresdefault-3-1.jpg][/font]
[/font]
[/font]

[font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma]باید ببینیم بازی بعدی گوییچی سودا چگونه از کار در خواهد آمد.[/font][/font][/font]

[font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma]اطلاعات بسیار زیادی از Uncharted 4 منتشر شد | گیم پلی، درجه سختی، مدت زمان و غیره
[/font]
[/font]
[/font]
[/font]

۱۳۹۵/۱/۲۷

در هفته گذشته و طی نمایشی که با حضور اعضای استودیو ناتی داگ از جمله آرن مایر به عنوان مدیر بخش ارتباطات به همراه طراحان از جمله جیمز کوپر، نیکولاس لنس و زید ریک در توئیچ از Uncharted 4 صورت گرفت، اطلاعات بسیار زیاد و جالب توجهی منتشر شد. شما می‌توانید در زیر موارد و اطلاعات مهم را بخوانید اما برای خواندن همه موارد، روی لینک خبر کلیک کنید:
  • از زمان اولین آزمایش های بازی، سازندگان خواستار این بودند تا راندن اتوموبیل جیپ به راحتی صورت گیرد اما به دلیل بازخوردهای نه چندان مناسب، تغییرات بسیار زیادی صورت گرفته است.
  • برای زمانی که شما در جیپ هستید، سازندگان یک گونه از سیستم به هم زدن مکالمه را طراحی کرده اند؛ طوری که زمان ترک اتوموبیل مکالمه مکالمه قطع شده و در زمان برگشت به شکل طبیعی مجددا از همان قسمت قطع شده ادامه خواهد یافت. مکالمات را به دفعات می شود قطع کرد و ادامه داد که بسیار طبیعی کار شده اند.
  • اگر شما همراهان خود را جای بگذارید، آنها نظرشان را در رابطه با این کار ارائه خواهند کرد. همراهان فقط داخل جیپ بی تحرک باقی نخواهند ماند. آنها اطراف خودرو گشت میزنند، به تایرها لگد میزنند، موارد مختلف را بررسی می کنند و غیره طوری که همیشه فعال هستند.

  • در رابطه با مدت زمان گیم پلی گفته می شود که Uncharted 4 بسیار طولانی است و در اکثر اوقات از ۳ گانه اصلی هم طولانی تر جلوه خواهد کرد. از آنجایی ساخت Uncharted 4 تمام شده، مدتی می شود که مایر مشغول تجربه آن است و زمان زیادی را صرف می کند تا آن را به پایان برساند که بیشتر از مقدار مورد انتظار است.

  • با استفاده از ترکیب کلید های R3+L3 شما می توانید حالت Photo mode را برای عکس برداری فعال یا غیرفعال کنید.
  • Sam و Sully زمانی که شما رانندگی می کنید شلیک خواهند کرد. سازندگان تلاش کرده بودند که بازیکن موقع رانندگی همچنان بتواند شلیک کند اما این مهم مشکلاتی را در کنترل به وجود می آورد و بازیکن به این تشویق می شد که هیچ وقت از اتوموبیل پیاده نشوند.
  • بر روی درجه سختی Crushing شما اطلاعات کمتری را از اینکه چه کسی شما را میبینید یا اینکه کجا هستند دریافت خواهید کرد. البته هنوز هم با استفاده از صدا می توانید متوجه آنها شوید. یکی از سازندگان بر روی درجه سختی Crushing، بخش برج های ماداگاسکارا با در عرض ۱ ساعت به پایان رساند. همچنین بر روی Crushing زمانی که شما به دنبال مخفی شدن دوباره هستید، دشمنان با تهاجم بیشتری دنبالتان می آیند و جستجو خواهند کرد.
  • فرصت های متعددی خواهید داشت که بدون کشتن دشمنان، مخفیانه از آنها بگذرید. برای این کار حتی یک تروفی هم در نظر گرفته شده است. البته گاهی هم وجود دارد که بسته به موقعیت داستان، نبرد انکار ناپذیر است.
  • Sam و Sully در نبردها بسیار حضور مناسبی خواهند داشت و فقط کورکورانه شلیک نخواهند کرد. آنها مکان دشمنان را به شما اعلام می کنند و اگر دشمنی هم شما را بگیرد، برای آزادسازی شما اقدام می کنند. یک سری حرکات از بین بردن دشمن هم برای گیم پلی طراحی شده است که شخصیت ها با یکدیگر می توانند اجرا می کنند. وقتی که شما به صورت مخفیانه پیشروی می کنید، همراهان هم به صورت مخفیانه دشمن را از بین می برند.
  • سازندگان تلاش زیادی کرده اند که مشکلات هوش مصنوعی همراهان منجر به لو رفتن شدن شما در مخفی کاری نشود. البته باز هم با این حساب آنها نزدیک شما باقی خواهند ماند و کمک می کنند. آنها همچنین بر روی اینکه همراهان چه دشمنی را از بین میبرند هم کار کرده اند طوری که این حس منتقل شود که دشمن مورد نیاز شما از بین رفته.
  • بر روی نبردهای تن به تن بسیار کار شده است. به طور کلی هر حرکتی که شما در زمان کاوش می زنید مانند استفاده از قلاب، پرش از موانع و غیره را می توانید به یک حرکت در مبارزه تن به تن تبدیل کنید.
[font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma]Uncharted 4 در ۱۰ مه (مصادف با ۲۱ اردیبهشت) به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۴ منتشر می شود. بی صبرانه منتظر این عنوان هستیم.
[/font]
[/font]
[/font]
[/font]

[font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][تصویر:  uncharted-4-a-thiefs-end-madagascar-scre...1920.0.jpg][/font][/font][/font]
[font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma]تلاش زیادی صورت گرفته تا همراهان علاوه بر مفید بودن، موجبات دردسر شما را فراهم نکنند.[/font][/font][/font][/font]