Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: خبرنامه #۱۰ | مروری بر اخبار مهم هفته گذشته
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
درود و عرض ادب خدمت شما همراهان همیشگی گیمفا. امیدوارم در هر کجا که زندگی می‌کنید، شاد و سرحال باشید و البته امیدوارم هفته خوبی را سپری کرده باشید. باز هم شنبه دیگری آمد و همراه با آن قسمتی دیگر از «خبرنامه» در پیش روی شما است. با ما همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته صنعت بازی‌های ویدیویی.

 
احتمال ساخت Gears of War 5 در صورت موفقیت Gears of War 4 وجود دارد
عنوان Gears of War 4 قطعا یکی از مورد انتظار ترین بازی‌های اکس‌باکس‌وان است و بازی‌بازان به هیچ وجه نمی‌خواهند آن را از دست بدهند؛ مخصوصا اینکه داستان، کاملا جدید است و بوی تازگی می‌دهد. گیم‌پلی‌ نیز با وجود سازندگانی جدید، قطعا تغییراتی را به خود خواهد دید. در هفته گذشته مشخص شد که استودیوی کوالیشن علاقه‌مند به ساخت قسمت پنجم این بازی است اما تنها در صورتی که قسمت چهارم به موفقیت برسد. راد فرگوسن،  رئیس استودیوی کوالیشن اینگونه اذعان کردند:«یکی از نکات خوب سرمایه گذاری مایکروسافت این است که ما می دانیم بازی بعدی شاید ساخته خواهد شد مگر اینکه عنوان فعلی خراب کند. این مهم باعث شده است که طراحی بازی راحت تر صورت گیرد. در گذشته وقتی مشغول ساخت بازی های Gears 2 ،Gears 1 و Gears 3 بودیم، شک و شبه زیادی وجود داشت و هیچ وقت نمیدانستیم که عنوان بعدی هم ساخته خواهد شد یا خیر پس باید صرفا همه چیز را به خوبی انجام می دادیم. اما حال ما به موارد مختلف نگاه می کنیم و مبینیم که برخی از آنها برای اینجا مناسب نیستند و در عنوان بعدی بهتر جلوه خواهند کرد.» این مسئله کار را بسیار راحت تر می کند. باید منتظر عرضه Gears of War 4 و مشاهده بازخودرهای بزی‌بازان بمانیم. Gears of War 4 در ۱۱ اکتبر (مصادف با ۲۰ مهر) به‌ صورت انحصاری برای کنسول اکس‌ باکس وان منتشر خواهد شد.
[تصویر:  Gears-of-War-4-characters.png]
آیا نسل بعد از مارکوس فنیکس می‌تواند هواداران را راضی کند؟ پاسخ من که یک «بله» محکم است.

[font=tahoma]ماجرای طرفداران دو آتشه تهرانی بازی Uncharted 4: A Thief’s End

در هفته‌های گذشته بروس استارلی به عنوان کارگردان بازی Uncharted 4: A Thief’s End تصویری در صفحه توییتر خود منتشر کرده که در آن علاقه زیاد طرفداران ایرانی به این عنوان در تهران نشان داده شد. بازی Uncharted 4: A Thief’s End یکی از محبوب‌ترین بازی‌های کنسول پلی‌استیشن ۴ است. این موضوع در کشور عزیزمان ایران را نیز پابر جا است. در هفته‌های گذشته یکی از طرفداران ایرانی این عنوان در تهران، تصویری را برای بروس استارلی، کارگردان Uncharted 4: A Thief’s End ارسال کرده که توانست توجه استارلی را جلب کند. او در صفحه توییتر خود چنین تصویری را منتشر کرد:
[تصویر:  j3g6pzxj6h4oh53f1kh6.jpg][/font]

[font=tahoma]اما داستان به همین جا ختم نمی‌شود. در هفته گذشته دستیار طراح ارشد بازی Uncharted 4: A Thief’s End در توییتر پیرامون تصویر بالا گفت:«ایرانیان همیشه خوش‌سلیقه هستند!». محسن موفق، شخصی که این تصویر را ارسال کرده بود نیز می‌گوید:«خواهش می‌کنم؛ من این کار را در ساعت ۳ صبح انجام دادم.» بروس استارلی نیز اینگونه به او پاسخ داد:«لطفا مراقب باشید!» نکته جالب دیگر اینجاست که یک فرد ایرانی دیگر نیز گفت:«من از ایران هستم و از اینکه یکی از طرفداران ناتی داگ هستم، افتخار می‌کنم.» دستیار طراح ارشد نیز به زبان فارسی از او تشکر کرد:«متشکرم!». واقعا که داستان جالبی بود و شور و شوق بازی‌بازان کشورمان را برای تجربه عنوان Uncharted 4: A Thief’s End نشان می‌دهد. برای مشاهده تصاویر توییت ‌ها برروی لینک خبر کلیک کنید.[/font]
[font=tahoma][تصویر:  uncharted-4-a-thiefs-end-4894.jpg][/font]
[font=tahoma][font=tahoma]با دوستان خود قرار بگذارید و آن‌ها را ملاقات کنید زیرا با انتشار Uncharted 4: A Thief’s End احتمالا تا مدتی آن‌ها را نخواهید دید.[/font][/font]

[font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma]نارضایتی بازی بازان از نسخه بتای بازی Doom

همانطور که می دانید بتای باز عنوان Doom مدتی است که عرضه شده و در هفته گذشته به اتمام رسید اما به نظر می‌رسد بازی‌بازان از این نسخه بتا راضی نبوده‌اند. ۶۳ درصد نقدهای کاربران که در استیم پیرامون بتا آزاد DOOM منتشر شده اند منفی هستند که بی شک رقم بسیار زیادی است. اگر توضیحات داده شده را مرور کنید متوجه خواهید شد اکثر نقدهای منفی بدین خاطر هستند که DOOM جدید بیشتر شبیه به یک Halo است تا اینکه به عناوین اصلی سری خود پایبند باشد. در ادامه می‌توانید نظر یکی از بازی‌بازان را بخوانید:«صرف نظر از امکاناتی که به نظر معرکه می آیند، افکت هایی که مسلما زیبا کار شده اند و افتخار اینکه عنوانی در سری بازی DOOM باشد، این یکی از کم هیجان و بی روح ترین عناوینی است که من تجربه کرده ام و هیچ گونه جاه طلبی در آن به چشم نمی خورد. اگر این بازی رایگان بود مشکلی وجود نداشت اما وقتی قرار است برای چنین محصولی ۴۰ یورو پرداخت شود، خریدار نا امید خواهد شد چرا که بازی جدید Unreal Tournament هم گفته شده که امسال عرضه می شود و بهتر خواهد بود.» از طرفی گری ریچز هم که یک بازی ساز و هوادار پروپاقرص DOOM است نیز به BBC اینطور می گوید:«من هنوز هم Doom 4 را دوست دارم اما اصلا حس Doom 4 را منتقل نمی کند و بیشتر شبیه دنباله Quake یا Unreal Tournament است. برای من چنین مسئله ای نا امید کننده است. هنوز بازی خیلی معرکه ای می باشد اما اصالت یک DOOM را ندارد.» هر چند این صرفا یک بتا است و تمامی نقدها هم منفی نیستند اما خوب پایه و اساس بازی چیزی نیست که به همین راحتی کاملا تغییر کند. نسخه کامل DOOM در ۱۳ مه (مصادف با ۲۴ اردیبهشت) عرضه می شود.
[تصویر:  Doom_604x423.jpg][/font]
[/font]
[/font]

[font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma]Doom در سبک اکشن اول شخص کلاسیک ساخته شده است؛ یعنی در آن باید خود را به دست اکشن دیوانه وار بازی بدهید و برای بقا تلاش کنید. این سبک در اویل دهه ۲۰۰۰ طرفداران بسیاری داشت اما رفته رفته به دست فراموشی سپرده شد.[/font][/font][/font]

[font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma]نمایش‌های عنوان NieR: Automata در همایش تبلیغاتی در ژاپن

کنسرت تبلیغاتی و همایش Talk Live عنوان NieR: Automata در هفته گذشته در توکیو برگزار شد و کسانی که به این نمایش رفته بودند، می‌توانستند پیش از آغاز آن، نگاهی بر تصاویر هنری عنوان نقش‌آفرینی استودیوی پلاتینیوم گیمز، NieR: Automata داشته باشند. در هفته‌ای که گذشت اخبار بسیاری از این عنوان منتشر شد و نام آن در کنار چند بازی دیگر، تیتر اول وب‌سایت‌های گیمینگ جهان بود. در هفته گذشته شهر توکیو میزبان کنسرت تبلیغاتی و همایش Talk Live عنوان NieR: Automata بود که در جریان این مراسم، استودیوی پلاتینیوم گیمز تصاویر و تریلرهای جدیدی از عنوان جدید خود را به نمایش گذاشت. در این مراسم آقایان تارو یوکو، کارگردان و یوسوکه سایتو، تهیه کننده عنوان NieR: Automata به معرفی و رونمایی از شخصیت های جدید این عنوان به مانند Androids A2: YoRHa Type A N0. 2 و ۹S: YoRHa No. 9 Type S همراه با شخصیت B2: YoRHa No.2 Type B که قبلا و در هنگام معرفی رسمی عنوان NieR: Automata شاهد حضور این شخصیت بوده ایم پرداختند. همچنین در حریان این همایش، ویدیو و تریلرهای جدیدی از عنوان NieR: Automata نیز به نمایش گذاشته شد. در جریان این مراسم آقای یوکو به این موضوع اشاره و بر آن تاکید داشتند که هدف تیم سازنده این است که عنوان NieR: Automata بر روی کنسول پلی استیشن ۴ با رزولوشن ۱۰۸۰P و ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا شود. همچنین رسما اعلام شد که عنوان NieR: RepliCant (نسخه پلی استیشن ۳ عنوان NieR) بر روی سرویس Playstation Now در کشور ژاپن عرضه می شود. برای مشاهده تریلرهای منتشر شده از بازی به اینجا مراجعه کنید.
[تصویر:  NieR-Automata_2015_10-29-15_004.jpg_600.jpg][/font]
[/font]
[/font]
[/font]

[font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma]از هرچه در مورد NieR: Automata شک داشته باشیم، از اکشن‌‌های بازی مطمئن هستیم… پلاتینیوم اکشن بد نمی‌سازد.[/font][/font][/font][/font]

[font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma]جزئیات Batman Arkham HD Collection مشخص شد | تجربه‌ای ناب با وضوح تصویر بیشتر

پس از منتشر شدن شایعات فراوان پیرامون مجموعه آرکهام، سرانجام در هفته گذشته گزارشی در این مورد منتشر شد و Batman Arkham HD Collection بوی واقعیت به خود گرفت. در هفته گدشته یکی از کارمندان فروشگاه GameStop، به وجود Batman Arkham HD Collection رنگ واقعیت داد. این کارمند به تازگی یک ایمیل به وب‌سایت Eurogamer فرستاده است که تاریخ انتشار و برخی از جزئیات این کالکشن را مشخص می‌کند. طبق این اطلاعات، کالکشن آرکهام برای کنسول‌های پلی‌استیشن۴ و اکس‌باکس‌وان منتشر می‌شود و شامل بازی‌های Batman: Arkham Asylum و Batman: Arkham City، با به‌روزرسانی بصری است. این نکته قابل ذکر است که این مجموعه، شامل بازی Batman: Arkham Origins نمی‌شود که تنها عنوانی است که به‌وسیله استودیوی راک استدی ساخته نشده است. این دو بازی به صورت کامل، یعنی به همراه همه محتواهای الحاقی منتشر می‌شوند و  تاریخ انتشار این مجموعه نیز ۱۰ جوئن اعلام شده است. اگر یادتان باشد، ما ابتدا شایعات Batman Arkham HD Collection را در ماه مارس سال گذشته شنیدیم. در آن زمان گمان بر این بود که این مجموعه پیش از کریسمس سال گذشته عرضه می‌شود. برای مشاهده تصویر لو رفته برروی لینک خبر کلیک کنید.
[تصویر:  BatmanArkhamCity_Hero_071.jpg][/font]
[/font]
[/font]
[/font]
[/font]

[font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma]بازی‌های بتمن قطعا شایسته تکرار هستند. خبر نسخه‌های ریمستر تیمارستان آرکهام و شهر آرکهام فوق‌العاده بود اما به شخصه دوست داشتم ریشه‌های آرکهام نیز در این مجموعه باشد.[/font][/font][/font][/font][/font]

[font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma]بمب خبری عنوان Mafia III

در هفته‌ای که گذشت، طرفداران سری مافیا خوشحال ترین مردم بودند. آنقدر خبر و نمایش و تریلر از این عنوان در هفته گذشته منتشر شد که طرفداران و بازی‌بازان را سیر کرد و به نوعی وجوه زیادی از بازی Mafia III به ما شناسانده شد. علاوه بر تریلر‌ و تصاویر منتشر شده از قسمت سوم Mafia، اطلاعات بسیار زیادی از بازی، از طریق مصاحبه سازندگان با وب‌سایت Gamespot منتشر شد که می‌توانید در وب‌سایت خبری، تحلیلی گیمفا مطالعه کنید. همچنین مزایای پیش خرید این عنوان نیز اعلام شد. Mafia III در ۷ اکتبر (مصادف با ۱۶ مهر) برای رایانه های شخصی، اکس باکس وان و پلی استیش ۴ منتشر خواهد شد.
[تصویر:  mafia-3.jpg][/font]
[/font]
[/font]
[/font]
[/font]
[/font]



[font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma]کن لواین در حال کار برروی یک پروژه با نام Twilight Zone است

پس از کار بر روی چند سری از بهترین و محبوب ترین عناوین نسل گذشته، خیلی از هواداران مایل بودند تا ببینند که اثر بعدی کن لواین یه چیزی خواهد بود. جدا از عنوانی که او سخت درگیر ساخت در تیک تو اینتراکتیو (Take Two Interactive) است، کن لواین مشغول ساخت عنوانی ترکیبی از فیلم و بازی تحت عنوان Twilight Zone نیز می باشد. لواین طی صحبت های خود با سایت Wired در رابطه با منابع الهام و دیگر موارد گفته است:«وقتی بازی های خودم را تجربه می کنم، می شود گفت Twilight Zone چیزی است که با آن بزرگ شده ام. اخلاقیات در این عناوین، داستان را به وجود می آورند و معمولا در رابطه با یک شخصیت هستند که تجربه ای در وسط زندگی شخصی خود را تجربه می کند اما در عین حال این مهم بیانگر وضعیت بخشی بزرگتر از جامعه بشری است. فکر نمی کنم راد سرلینگ از همان اول قرار بود که یک نویسنده محتویات علمی تخیلی بشود. با این حال او متوجه شد که این مورد گزینه بسیار مناسبی برای تشبیه است.» در رابطه با خود بازی لواین اعلام کرده است که تعاملات در مرکز قرار دارند و او سعی می کند عنوانی را تهیه کند که فضای بین فیلم های سینمایی و بازی های ویدئویی را کاوش خواهد کرد. این پروژه با همکاری افرادی مانند سم بارلو که Her Story را در کارنامه خود دارد، در دست ساخت می باشد.
[تصویر:  Twilight_Zone_3-1024x576-ds1-670x377-constrain.jpg][/font]
[/font]
[/font]
[/font]
[/font]
[/font]

[font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma]با ذهن خلاق و درجه هنرمندی کن لواین، باید منتظر یک شاهکار دیگر بود. فعلا باید برای اطلاعات بیشتر از این پروژه منتظر بمانیم.[/font][/font][/font][/font][/font][/font]

تولید اکس باکس ۳۶۰ پس از ۱۰ سال رسما متوقف شد

و سرانجام تولید یکی از محبوب ترین کنسول های نسل هفتم در هفته گذشته به پایان رسید. شرکت مایکروسافت به عنوان ارائه کننده کنسول های اکس باکس رسما اعلام کرده که تولید اکس باکس ۳۶۰ پس از ۱۰ سال متوقف شده است. فیل اسپنسر به عنوان رئیس بخش اکس باکس در پاسخ این مسئله می گوید:«کنسول اکس باکس ۳۶۰ کمک کرد تا یک نسل کامل در مایکروسافت تعریف شود. من بسیار به کارها و زحماتی که برای تولید سخت افزار، بازی ها و خدمات اکس باکس ۳۶۰ کشیده شده افتخار می کنم و از حمایت و اشتیاق بی پایان هواداران متشکرم.به لطف اکس باکس ۳۶۰، ما اکس باکس لایو را از اولین اکس باکس به جامعه پر از هیجان فعلی متحول کردیم. این کنسول دستگاه سرگرمی محبوبی است که بر روی آن ۷۸ میلیارد ساعت بازی شده، ۴۸۶ ملیارد امتیاز با ۲۷ ملیارد اچیومنت بدست آمده و ۲۵ میلیارد ساعت هم صرف برنامه های آن شده است. اکس باکس ۳۶۰ برای ما در مایکروسافت اهمیت بسیاری دارد. با اینکه دوران بی نظیری با آن داشته ایم، تولید محصولی به مدت ۱۰ ساعت برایمان مشکل گشا می شود. به همین دلیل ما تصمیم گرفته ایم که تولید اکس باکس ۳۶۰ متوقف شود. ما موجودی فعلی اکس باکس ۳۶۰ را به فروش میرسانیم و میزان آن در کشورهای مختلف متفاوت خواهد بود. به احتمال زیاد شما نیز این سوال را دارید که حال تولید اکس باکس ۳۶۰ متوقف شده، وضعیت صاحبین آن با دستگاه نامبرده به چه صورت خواهد بود؟ توضیحاتی که در ادامه می‌خوانید مخصوص شما است:«دارندگان اکس باکس ۳۶۰ همچنان می توانند از خدمات اکس باکس باکس لایو برای تجربه بازی های آنلاین، نرم افزارهای موجود و دریافت بازی های گلد استفاده کنند، آن دسته از سرورهای لایو که از اکس باکس ۳۶۰ پشتیبانی می کنند هم فعال و آنلاین باقی خواهند ماند، بازیکنان همچنان می توانند اقدام به خرید ۴,۰۰۰ لوازم جانبی و بازی کنند. البته لوازم ها از آنجایی که دیگر تولید نمی شوند، موجودی محدود خواهد بود، تمامی سخت افزارهای اکس باکس ۳۶۰ همچنان در xbox.com/support پشتیبانی می شوند، دارندگان اکس باکس وان همچنان می توانند عناوین اکس باکس ۳۶۰ را که قبلا تهیه کرده بودند، از طریق قابلیت پشتیبانی از بازی های نسل قبل تجربه کنند.»مایکروسافت برنامه های خود برای اکس باکس وان و ویندوز ۱۰ را در طول سال میلادی جاری اعلام خواهد کرد.
[تصویر:  xbox-360-ds1-670x451-constrain.jpg]
این جعبه دوست داشتنی خاطره‌های زیادی برای ما ساخته است… فقط لحظه‌ای به آن‌ها فکر کنید تا اشک در چشمانتان حلقه بزند.


بازی Mirror’s Edge Catalyst تاخیر خورد

عنوان Mirror’s Edge Catalyst آنقدر پر طرفدار و مورد انتظار هست که اگر خبر تاخیر این بازی به گوش طرفداران برسد، زمین و زمان یکی شود. در هفته گذشته DICE اعلام کرد که عنوان Mirror’s Edge Catalyst با دو هفته تاخیر عرضه خواهد شد. عنوان Mirror’s Edge Catalyst از هم‌اکنون در ۷ ژوئن (سه‌شنبه ۱۸ خرداد) در آمریکالی شمالی و ۹ ژوئن (پنج‌شنبه ۲۰ خرداد) در اروپا منتشر خواهد شد. در گذشته قرار بود این عنوان در ۲۴ مه (سه‌شنبه ۴ خرداد سال ۱۳۹۵) در آمریکالی شمالی و ۲۶ مه (پنج‌شنبه ۶ خرداد) نیز در اروپا عرضه شود.  طراح ارشد بازی در سایت رسمی این عنوان طی یک بیانیه‌ای اعلام کرد قابلیت‌های اجتماعی، بخش‌های مهمی از بازی را تشکیل می‌دهند. دایس در حال استفاده از یک تکنولوژی آنلاین تجاری جدید است تا با تمام قدرت از این قابلیت‌ها استفاده شود و آن‌ها بخشی هستند که بازی‌بازان باید در نسخه بتای محدود آزمایش کنند. این تاخیر به دایس زمان می‌دهد تا بر اساس بازخوردها از نسخه بتا، تغییراتی را در نسخه نهایی ایجاد کند. اریک اودندال در بیانیه خود گفت:«ما همچنین می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که فرصت و زمان کافی را برای انتقادات و بازخوردهایی که از طرفداران در نسخه بتای محدود به‌دست می‌آوریم را در نسخه نهایی اصلاح کنیم.» نسخه بتای محدود این عنوان در ۲۲ آوریل سال ۲۰۱۶ (جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵) آغاز می‌شود. ثبت‌نام برای آن در هفته گذشته شروع شد و در روزهای گذشته بود که پایان یافت.
[تصویر:  mirrors-edge-catalyst-19_1628607426.jpg]
انتظار برای Mirror’s Edge Catalyst و بازی با Faith بسیار سخت است اما قطعا این تاخیر باعث بهبود تجربه ما از بازی می‌شود.