Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: سئو سایت و نصب ابزار وب مستر تولز
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
ابزار وب مستر تولز web master tools یکی از پرکاربردترین ابزار گوگل در راستای سئو سایت و بهینه سازی سایت می باشد بطوریکه بسیاری از صاحبان سایت پس از بارگذاری سایت در هاست، برای نصب وب مستر اقدام می نمایند. ابزار وب مستر تولز ارتباط تنگاتنگی را میان صاحب سایت و گوگل ایجاد می نماید و گوگل پیام های خود را به طور مستقیم به واسط وب مستر تولز به صاحب سایت بیان می نماید. در ادامه به بیان مراحل نصب وب مستر تولز خواهیم پرداخت.

نصب وب مستر تولز در سئو

به منظور نصب وب مستر تولز ابتدا به آدرس زیر مراجعه می نمایید.

http://google.com/webmaster/tools

پس از وارد نمودن آدرس زیر بر روی مرورگر خود، حال باید آدرس سایت خود را که می خواهید در آن وب مستر تولز را نصب نمایید را وارد نمایید. بدین منظور ابتدا باید با اکانت جیمیل خود وارد گردید. در واقع در مرورگر شما باید اکانت جیمیل شما باز باشد و در صورتی که باز باشد شما قادر خواهید بود صفحه وب مستر تولز را مشاهده نمایید و نیز گزینه Add a property در سمت راست را نیز می توانید مشاهده نماید. در اولین گام بر روی Add a property کلیک نمایید و در صفحه باز شده آدرس سایت خود را وارد نمایید و بر روی continue کلیک نمایید. پس از کلیک صفحه ای باز می گردد که در آن شما باید خود را به عنوان صاحب سایت verify و تصدیق نمایید. بدین منظور آپشن هایی پیش رو شما می باشد که می توانید یکی از آن ها را انتخاب نمایید تا گوگل شما را به عنوان صاحب سایت بشناسد. این آپشن های موارد زیر خواهد بود.
وب مستر تولز در سئو

وب مستر تولز در سئو

بارگذاری فایل در هاست: ابزار گوگل وب مستر تولز فایلی را در اختیار شما قرار می دهد که با دانلود آن و نیز بارگذاری آن در هاست می توانید خود و اکانت جیمیل خود را به عنوان مالک و صاحب سایت بشناسانید.

درج کد در قالب سایت: ابزار گوگل وب مستر تولز کدی را به شما می دهد که می توانید آن را در قسمت هد قالب سایت خود بارگذاری نمایید.

استفاده از گوگل آنالیتیک: اگر شما ابزار گوگل آنالیتیک را نصب کرده باشید می توانید کدی را به واسط به روز رسانی دریافت نمایید و آن را در بخش هد قالب سایت درج نمایید.

 

پس از انتخاب یکی از آپیشن های بالا بر روی دکمه verify کلیک نمایید و سپس به محیط وب مستر تولز با آدرس سایت خود وارد می گردید. ابزار وب مستر تولز گوگل اطلاعات مهم و سودمندی را در راستای سئو سایت و بهینه سازی سایت ارائه می نماید که می تواند کمک بسیاری به صاحبان سایت نماید. می توانید تعداد کاربران استفاده کننده از وب مستر تولز را پس از نصب در بخش تنظیمات بیفزایید و نیز حد دسترسی آنها را تعیین نمایید.