Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: نقد بازی fistful of frags
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
به نام خدا 
نام بازی:fistful of frags 
تاریخ انتشار:2014 
پلتفرم:رایانه های شخصی 
[تصویر:  xpb5_header.jpg] 

درحال پر کردن هفت تیر خود در یکی از اتاقهای هتل هستید که ناگهان،صدای تیراندازی از سالون میشنوید.میتوانید منتظر بمانید تا درگیری تمام شود یا اینکه مانند یک مرد واقعی به سالون رفته و همه را به هلاکت برسانید،تصمیم خود را میگیرید.به پایین پله ها را رفته و مرد پشت پیشخوان و یک مرد دیگر را به هلاکت میرسانید. سریع پشت پیشخوان پناه گرفته و خشاب خود را چک میکنید.هنوز 2 تیر برایتان باقیمانده، صدای کبریت میشنوید و مطئن میشوید که مرد باقیمانده میخواهد تا یک دینامت روشن کند. سریع بلند شده و به دست مرد شلیک میکنید،مرد شروع میکند به ناسزا گفتن امانش نمیدهید و با یک تیر خلاصش میکنید. از کشتاری که به راه انداخته اید حسابی خوشحال و مغرور هستید که ناگهان صدی شلیکی می اید و از شما هم مانند بقیه میمیرید.در اخرین لحظه میفهمید که از پشت سر به شما شلیک شده. 
تمام چیزی را که در بالا خواندید خلاصه ای بود از اتفاقاتی که مطمئنا پس از تجربه بازی fistful of frags تحریه خواهید کرد. بازی free to play بوده و تماما مولتی پلیر است. بازی که با اکشن وسترنی خود شما را درجایتان میخکوب خواهد کرد و اجازه بلند شدن به شما نمیدهد.  
[تصویر:  y8oz_fistful-of-frags-dual-revolver.jpg] گیمپلی 
یکی از مهترین ارکان یک بازی مولتی پلیر گیمپلی ان است، که خوشبختانه بازی در این قسمت به خوبی عمل میکند. بازی دارای 3 مود اصلی است که عبارتند از shootout،teamplayوbreak bad که بعد از توضیح ارکان اصلی گیمپلی به معرفی تک تک انها میپردازیم. 
یکی از مهمترین نکاتی که بعد از مرگ های پیاپی در میابید این است که در استفاده از فشنگهایتان باید خیلی دقیق باشید. البته تعداد تیرهای شما نامحدود است اما هفت تیرها به طور کلی 6 تیر در خود جا میدهند و در استفاده از تیرهای درون خشابشان باید خیلی مراقب باشید.زیرا پر کردن دوباره انها مدت زمان نسبتا زیادی میخواهد و اگر در حین خشابگذاری دیده شوید باید کار خود را تمام شده بدانید. یکی از نکات جالب بازی این است که هر هفت تیر به شیوه خاص خود پر میشود به عنوان مثال تفنگ sw schofield دارای خشابهای اماده است و برای درگیریهای سرعتی گزینه مناسب است و در طرف دیگر تفنگ navy colt باید تمام تیرهایش از طریق جایگاهی که زیر لوله اش قرار دارد وارد شود که بسیار وقت گیر است. به طور کلی درست کردن هقت تیر ها به این دقت و پرداختن به ریزترین نکات انها به طوری که طراحی های روی بدنه اسلحه ها با نوع واقعی اسلحه مو نمیزند،برای یک بازی کاملا مجانی که حتی پرداخت درون برنامه ای هم نیز ندارد یک نکته مثبت بسیار خوب است. 
بازی دارای 3 سلاح دور برد هم است که عبارتند از: yellowboy،smith carbon و یک تفنگ دوربین دار بسیار قدرتمند با زوم بسیار زیاد، از بین این سلاح ها فقط yellowboy تک تیر نیست. 
در تمامی مپ های بازی 3 صندوقچه وجود دارد که ترتیب ارزششان به اینطورت است: ابی،قرمز و زرد که درون این صندوقها تجهیزاتی را پیدا میکنید که در ابتدای بازی قابل انتخاب توسط شما نیستند. در اینجا است که یکی از ضعفهای بازی اشکار میشود. همانطور که گفته شد در بازی مهمات شما نامحدود است و هر سه سلاح دوربرد و قدرتمند بازی نیز درون این صندوقها است حال تصور کنید یکی از بازیکنان که در استفاده از انها ماهر است به یک بلندی رفته و کار خود را شروع کند،عملا ادامه بازی برای شما ناخوشایند میشود تا وقتی که کسی که ان بالا است از بین برود. به شخصه معتقدم که باید حداقل برای این 3 سلاح بازی محدودیت تیر قائل میشدند. 
در بازی برای افزایش رتبه خود در میان دیگر بازیکنان باید امتیازی به نام notority جمع کنید و هرقدر که میزان این امتیاز بشتر باشد رتبه شما بالاتر است و بیشتر بودن kill هیچ تاثیری بر رتبه شما ندارد.اما برای این بیشتر کردن این پارامتر چه کاری باید کرد؟
شما به طور متوسط با کشتن هر بازیکن بین 4 تا 7 امتیاز notority میگیرید اما اگر شما حریف را هدشات کنید 2 امتیاز اضافه میگیرید. یا اگر بتوانید کلاه حریف را بدون اینکه به او اسیبی برسانید از سرش بیاندازید 4 امتیاز خواهید گرفت. به طور کلی هرچقدر کارتان تمیزتر باشد امتیاز بیشتری خواهید گرفت.
[تصویر:  q5g8_fistful_of_frags_(11).jpg] 
در بازی خط جان شما به صورت سنتی و مانند بازی های قدیمی تعریف شده است به اینطورت که شما دارای 100 درصد جان هستید و با هر ضربه ای بخورید از این مقدار کم خواهد شد.پس باید بسیار مراقب باشد زیرا شخصیت شما نهایتا با 3 تیر از ضعیفترین سلاح بازی از پا درخواهد امد. اما در نقاطی از بازی بطریهای ویسکی وجود دارد که شما میتوانید با خوردن ان خط جان خود را پر کنید. اما در استفاده از انها با دقت عمل کنید زیرا استفاده زیاد از انها باعث میشود تا سر شما گیج برود و به سختی بتوانید تیراندازی کنید. 
یکی از نکات جالب بازی این است که فشردن کلیک راست موس برای هر اسلحه فرق میکند به عنوان مثال برای شاتگانها درون بازی با فشردن این دکمه وضعیت هیچ تغییری نخواهد کرد اما در هفت تیرها با فشردن این دکمه هم دقت شما بالا خواهد رفت و هم شخصیت تحت کنترل شما تفنگش را سریعتر مسلح میکند. 
[تصویر:  3pub_f64418af5f666e4b7a0aeb392d7761db-650-80.jpg] 
همانطور که گفته شد در بازی 3 ماد اصلی وجود دارد که خصوصیات انها به این صورت است. 
shootout: این ماد یک deathmatch به تمام معنی است، در این ماد ابتدا باید تجهیزات خود را انتخاب کنید و سپس وارد بازی شوید،در این ماد کسی برنده میشود که بشترین تعداد کشته ها را داشته باشد. 
teamplay:این ماد به اینصورت است که ابتدا با پولی که در اختیار دارید سلاح های خود را میخرید و سپس باید با تیم خود اهدافی را به انجام برسانید که به این شکل است. یکی از تیم ها باید 3 واگن را تا مکانی مشخص اسکورت کرده و تیم حریف نیز باید از همان منطقه محافظت کند و نگذارد تا انها واگن را برسانند. 
break bad:کمترین میزان محبوبیت را این ماد دارد. در این ماد باید بازیکنان از منطقه ای مشخص دفاع کنند و برای تیم خود پول فراهم کنند که این کار را میتوانید از طریق فروختن اسلحه ها انجام دهید. یا از طریق جریمه کردن بازیکنان، این جریمه هنگامی اتفاق می افتد که شما یک بازیکن بدون سلاح را بکشید. 
[تصویر:  8nkj_colt_saa_peacemaker.jpg] یکی از نکاتی که باید به ان دقت کنید نوع اسلحه ای است که انتخاب میکنید چه در اول بازی چه در هنگام برداشت انها از صندوقها. به عنوان مثال یکی از مپهای بازی درون یک کشتی بزرگ اتفاق میافتد و بیشتر از اتاقهای تو در تو تشکیل شده است به همین خاطر انتخاب یک سلاح دوربرد در این مپ کار عاقلانه ای نیست. اما در عوض در مپی دیگر با شاهد ارتفاعات بسیاری هستیم و انتخاب سلاح دوربرد در انها بهترین کار است. 
از لحاظ تعداد مپها بازی چیزی کم ندارد و مپهای اورجینال بازی تعدادشان کافی است، به علائه تعدادی مپ که توسط کابران درست شده است. 
گرافیک 
از نظر گرافیک بازی بسیار ضعیف عمل میکند زیرا بازی به عنوان یک ماد برای موتور source ساخته شده است به همین خاط ما شاهد گرافیکی بسیار تاریخ مصرف گذشته هستیم. 
یکی از مشکلات دیگری که بر بازی بر وارد است نبود اسکین های مختلف برای اعضای یک گروه است. به طور کلی در بازی 4 گروه وجود دارد و عضوهای هر گروه تماما یک شکل بوده به عنوان مثال اعضای گروه رنرجرها همگی کت و شلوار به تن دارند و رنگ کت و شلوار همه انها هم سیاه است. که واقعا این مورد قابل بخشش نیست و سازندگان میتوانستند حداقل برای هر تیم 3 اسکین طراحی کنند. 
گرافیک داخل مپها نیز همانطور که گفته شد بسیار پایین و قدیمی است اما یکی از نقاط قوت بازی گرافیک هنری زیبای ان و طراحی محیط ها است.محیط های بازی به طوری درست شده اند که کاملا شما را به یاد فیلمهای وسترن میاندازند. 
[تصویر:  w2sa_ss_fba3b3cc1028807275f62e167aac55f7...0x1080.jpg] موسیقی 
به طور کلی در بازی اهنگ خاصی پخش نمیشود و شما بیشتر زمان خود را در سکوت سپری میکنید. فقط در هنگام کشتن دیگر بازیکنان تک نتی هیجان انگیز پخش میشود که به نوعی شما را ذوق زده میکند. در بازی با فشردن دکمه c لیستی از جمله ها می اید که شخصیت بازی میتواند انها را تکرار کند که در نوع خود بد نیستند و صدایی هم که پخش میشود نسبتا خوب است. صدای شلیک اسلحه ها هم به خوبی کار شده است و اگر بازی را صدای بلند انجام دهید حس میکنید که وسط یک درگیری با راهزنها گیر افتاده اید. 

[تصویر:  v8z2_fistful-of-frags-casino.jpg] 

نتیجه گیری 
گرافیک:5 
گیمپلی:9 
موسیقی:8 
امتیاز کلی:8.5 
نکات مثبت: صداگزاری خوب اسلحه ها،طراحی بسیار دقیق اسلحه ها، گیمپلی درگیر کننده،محیط های زیبا 
نکات منفی:گرافیک بسیار بد،بیش از حد قدرتمند بودن بعضی از سلاحها، نبودن محدودیت تیر در سلاحهای دوربرد 

در کل ما با بازی طرف هستیم که دارای گیمپلی بسیار جذاب و گرافیک بسیار ضعیف است، ولی بازی به عنوان یک اثر free to play به خوبی عمل میکند و تا مدتها شما را سرگرم میکند.
مقاله ی خوبی بود علیرضا جان S0 (29)
بسی لذت بردیم S0 (2)
سلام و وقت بخیر خدمت نویسنده عزیز
برای شروع کار و استارت زدن باید به جنابعالی آفرین گفت؛ اما اگر علاقه به نویسندگی دارید و دوست دارید پیشرفت هایی در این باره داشته باشید و تبدیل به نویسنده موفقی بشید، باید تمام نکات مقاله نویسی رو از پایه با اون ها آشنا بشید تا مسیر نقد نویسی و به کل مقاله نویسی رو پیدا کنید و چراغ خاموش جلو نرید، پس بنده این راه کار ها رو به شما پیشنهاد می کنم:
  1. تمرین، تمرین، تمرین
  2. مطالعه مقاله و نقد نویسنده های برتر برای مثال جناب سعید آقابابایی
  3. نوشتن مقاله های جنابی بصورت مکرر تا زمانی که دست شما باز شده و فکر شما آزاد باشه و ذهن شما با کلمات بازی کنه تا توان اینو داشته باشید که نقد عناوین بزرگ رو بنویسید و قلم شما روون بشه.
  4. نکات نگارشی رو حتما مطالعه کنید و سعی کنید در مقاله بعدی از اون ها استفاده کنید، چون یک مقاله با نکات نگارشی هست که مقاله میشه.
    لینک آموزش نکات نگارشی 
عذرخواهی می کنم پرحرفی کردم و پام رو از گلیمم دراز کردم S0 (24)
یاعلی S0 (74)
(06-05-2016, 06:05 PM)スヌーピーアミニ نوشته است: [ -> ]سلام و وقت بخیر خدمت نویسنده عزیز
برای شروع کار و استارت زدن باید به جنابعالی آفرین گفت؛ اما اگر علاقه به نویسندگی دارید و دوست دارید پیشرفت هایی در این باره داشته باشید و تبدیل به نویسنده موفقی بشید، باید تمام نکات مقاله نویسی رو از پایه با اون ها آشنا بشید تا مسیر نقد نویسی و به کل مقاله نویسی رو پیدا کنید و چراغ خاموش جلو نرید، پس بنده این راه کار ها رو به شما پیشنهاد می کنم:
  1. تمرین، تمرین، تمرین
  2. مطالعه مقاله و نقد نویسنده های برتر برای مثال جناب سعید آقابابایی
  3. نوشتن مقاله های جنابی بصورت مکرر تا زمانی که دست شما باز شده و فکر شما آزاد باشه و ذهن شما با کلمات بازی کنه تا توان اینو داشته باشید که نقد عناوین بزرگ رو بنویسید و قلم شما روون بشه.
  4. نکات نگارشی رو حتما مطالعه کنید و سعی کنید در مقاله بعدی از اون ها استفاده کنید، چون یک مقاله با نکات نگارشی هست که مقاله میشه.
    لینک آموزش نکات نگارشی 
عذرخواهی می کنم پرحرفی کردم و پام رو از گلیمم دراز کردم S0 (24)
یاعلی S0 (74)

خیلی ممنون 
بله همیشه سعی میکنم مقاله های اقای بابایی رو بخونم 
حتما در مقالات بعدی رعایت میشود

(06-05-2016, 05:59 PM)samiar.sami نوشته است: [ -> ]مقاله ی خوبی بود علیرضا جان S0 (29)
بسی لذت بردیم S0 (2)

خواهش میکنم رفیق کهتر من
خسته نباشی برادر! مقاله خوبی بود!
عجب بازی هست! باس دان کنم! عاشق بازی های سبک وسترن هستم! ولی حیف گرافیکش خیلی ضعیفه! با توجه به تاریخ انتشارش حداقل کمی گرافیکش بهتر می بود!
بَه بَه، می‌بینم که علیرضای کبیر بازهم دست به قلم شده. یکی از نویسنده‌های کهنه‌ و البته کم‌نویس انجمن!
در کل ما که از خوندن لذت می‌بریم، حالا چه با ایراد و چه بی‌ایراد. اما اگه بخوام یکمی چاشنی صداقت رو بیشترش کنم، مشکلات نگارشی بعضی اوقات تو ذوق می‌زنه علیرضا جان که اونم به مرور درست میشه. در مورد بازی هم باید بگم که بنده فقط در حد چنتا عکس این بازی رو دیده بودم و خب با این نقد شناختمون هم نسبت به دنیای بازی بیشتر شد. به‌نظر میرسه حسابی با گیم‌پلی بازی اُخت شدی و به دلت نشسته S0 (24)
جملات قدیمی و تکراریِ «نگارش فلانه و ظاهر مقاله بیساره» رو می‌ذارم کنار و حرفام رو با یه تشکر تموم می‌کنم. درضمن هرچند وقت یک‌بار از این دست‌ به قلم‌های جذابت برای ما بذار تا روحیه‌ی انجمن عوض شه. در کل مرسی بابت همه‌چی... S0 (74)
بسم الله الرحمن الرحیم

لازم شد یک چند نکته رو بگم:

اول این‌که نوشتن یک مقدمه‌ی گیرا و جذاب، خواننده رو وادار می‌کنه که به ادامه‌ی مطلب رجوع کنه، شما این مورد رو تقریباََ رعایت کردی.

خوب به جزئیات پرداخته شده، تمامی فاکتورها و عناصر خوب زیرذره بین قرار داده شدند. 


نقل‌قول: تصمیم خود را میگیرید

می قبل از کلمه‌ی گیرید و بااستفاده از نیم فاصله Control + Shift + 2 به گیرید، باید چسبیده باشد.

نقل‌قول: صداگزاری خوب اسلحه ها،
صداگذاری درستـه.

نقل‌قول: به همین خاط ما
خاطر

جملات به‌خصوص در نقد، اگر وسط‌چین باشند، از کیفیت مقاله کاسته خواهد شد.


به‌عنوان اولین فعالیت تحریری شما در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای، به‌خصوص بازی‌های مادشده، بسیار عالی عمل کردید. همچنین بنده رو مجبور کردید که ساعت 12 شب بازی رو برا دانلود بزنم S0 (2)

----
فک کنم بازی خوبی باشه مخصوصاََ اگر بخواهیم با دوستمون (م.ا) کل بندازیم... S0 (2) 167
بـــــــــه! پس از مدت ها! خسته نباشی داداش. به قول سامرند باید گرافیکش بهتر میبود. S0 (44)
مقاله ی قشنگی بود. منتظر بعدی ایم...
سلام بر علی‌جون S0 (2)

مقاله رو کامل خوندم، خیلی خوب ب جزئیات پرداختی و اگ حجمی برام بمونه حتما این Fistful of Frags رو دان می‌کنم S0 (2)

فقط بعضی جاها نیم‌فاصله نداشتی و متنتم وسط‌چین بود ک یکم موقع خوندن آدم اذیت می‌شه

از لحاظ محتوا هم ک مقدمت عالی بود و آروم آروم جلو رفتی و خواننده رو ب خوندن ادامه متن ترغیب کردی

توضیحاتم روان بود و با ی بار خوندن می‌شد فهمید

مقالت در کل عالی بود و فقط مشکل ظاهری داشت ک مشکل بزرگی نیست

ممنون بابت مقاله، خسته نباشی  S0 (29)
(06-05-2016, 07:39 PM)سجاد محمدی پور نوشته است: [ -> ]
بَه بَه، می‌بینم که علیرضای کبیر بازهم دست به قلم شده. یکی از نویسنده‌های کهنه‌ و البته کم‌نویس انجمن!
در کل ما که از خوندن لذت می‌بریم، حالا چه با ایراد و چه بی‌ایراد. اما اگه بخوام یکمی چاشنی صداقت رو بیشترش کنم، مشکلات نگارشی بعضی اوقات تو ذوق می‌زنه علیرضا جان که اونم به مرور درست میشه. در مورد بازی هم باید بگم که بنده فقط در حد چنتا عکس این بازی رو دیده بودم و خب با این نقد شناختمون هم نسبت به دنیای بازی بیشتر شد.  به‌نظر میرسه حسابی با گیم‌پلی بازی اُخت شدی و به دلت نشسته S0 (24)
جملات قدیمی و تکراریِ «نگارش فلانه و ظاهر مقاله بیساره» رو می‌ذارم کنار و حرفام رو با یه تشکر تموم می‌کنم. درضمن هرچند وقت یک‌بار از این دست‌ به قلم‌های جذابت برای ما بذار تا روحیه‌ی انجمن عوض شه. در کل مرسی بابت همه‌چی... S0 (74)

اقا خجالتمون ندین نویسنده کهنه کار چیه ما در برابر بزرگانی مثل شما عددی نیستیم 
بله گیمپلی بازی طوری درست شده که اخت شدن باهاش خیلی اسونه 
خواهش میکنم حتما باز هم دست به قلم میشم

(06-05-2016, 07:29 PM)You Never Win نوشته است: [ -> ]خسته نباشی برادر! مقاله خوبی بود!
عجب بازی هست! باس دان کنم! عاشق بازی های سبک وسترن هستم! ولی حیف گرافیکش خیلی ضعیفه! با توجه به تاریخ انتشارش حداقل کمی گرافیکش بهتر می بود!

خواهش میکنم 
بله بازی خوبی هست ولی چون به صورت یک ماد روی موتور سورس منتشر شده انتظار داشتن گرافیک قوی بیهوده هست بازی در بهترین حالت کمی بهتر از کانتر1.6 است

(06-05-2016, 08:47 PM)Bad Boss نوشته است: [ -> ]سلام بر علی‌جون S0 (2)

مقاله رو کامل خوندم، خیلی خوب ب جزئیات پرداختی و اگ حجمی برام بمونه حتما این Fistful of Frags رو دان می‌کنم S0 (2)

فقط بعضی جاها نیم‌فاصله نداشتی و متنتم وسط‌چین بود ک یکم موقع خوندن آدم اذیت می‌شه

از لحاظ محتوا هم ک مقدمت عالی بود و آروم آروم جلو رفتی و خواننده رو ب خوندن ادامه متن ترغیب کردی

توضیحاتم روان بود و با ی بار خوندن می‌شد فهمید

مقالت در کل عالی بود و فقط مشکل ظاهری داشت ک مشکل بزرگی نیست

ممنون بابت مقاله، خسته نباشی  S0 (29)

سلام بر شایان بزرگ 
خیلی ممنون که مطالعه کردید. 
والا به ما همش میگفتن وسط چین کنید حالا نمیدونم شاید قانونش عوض شده وگرنه بنده تا قبل این وسط چین نمیکردم 
بله برای مقدمه حسابی وقت گذاشتم تا بی نقص دربیاد و خوشحالم که خوشت اومده 
بازم تشکر میکنم

(06-05-2016, 07:47 PM)Mp3Old نوشته است: [ -> ]بسم الله الرحمن الرحیم

لازم شد یک چند نکته رو بگم:

اول این‌که نوشتن یک مقدمه‌ی گیرا و جذاب، خواننده رو وادار می‌کنه که به ادامه‌ی مطلب رجوع کنه، شما این مورد رو تقریباََ رعایت کردی.

خوب به جزئیات پرداخته شده، تمامی فاکتورها و عناصر خوب زیرذره بین قرار داده شدند. 


نقل‌قول: تصمیم خود را میگیرید

می قبل از کلمه‌ی گیرید و بااستفاده از نیم فاصله Control + Shift + 2 به گیرید، باید چسبیده باشد.

نقل‌قول: صداگزاری خوب اسلحه ها،
صداگذاری درستـه.

نقل‌قول: به همین خاط ما
خاطر

جملات به‌خصوص در نقد، اگر وسط‌چین باشند، از کیفیت مقاله کاسته خواهد شد.


به‌عنوان اولین فعالیت تحریری شما در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای، به‌خصوص بازی‌های مادشده، بسیار عالی عمل کردید. همچنین بنده رو مجبور کردید که ساعت 12 شب بازی رو برا دانلود بزنم S0 (2)

----
فک کنم بازی خوبی باشه مخصوصاََ اگر بخواهیم با دوستمون (م.ا) کل بندازیم... S0 (2) 167

خوشحالم که مقدمه ام توجهتون  رو جلب کرده 
میبینم که شما هم از بازی خوشتون اومده واقعا بازی گیمپلی اعتیاد اوری داره 
بله برای کل کل هم خوبه 
باز هم ممنون که نظر دادید و مطالعه کردید نقد رو