Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: میزان فضای مورد نیاز برای استفاده از پلی‌استیشن وی‌آر مشخص شد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  PSVR_s_02_1458057137-ds1-670x447-constrain.jpg]

با توجه به راهنمای کاربران وب‌سایت پلی‌استیشن آسیا، برای بازی‌کردن با پلی‌استیشن وی‌آر، نیاز به ۶۰ فوت مربع فضا دارید و این دستگاه طوری طراحی شده که هنگام استفاده‌ی آن باید نشسته باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ادامه همراه گیمفاباشید.

در این راهنما، همچنین توصیه شده که هدست پلی‌استیشن وی‌آر را قبل از اینکه خریداری کنید، امتحان کنید تا احساس خود راجع به واقعیت مجازی را درک کنید و از سالم‌بودن آن هم آگاهی یابید. توضیحاتی راجع به این هدست ارائه شده که به شرح زیر است:

نقل‌قول:
پلی‌استیشن وی‌آر از فناوری دید سه‌بعدی استفاده می‌کند. به همین دلیل، تفاوت‌های فردی‌ای در مشاهده‌ی تصاویر سه‌بعدی و احساس پوشیدن این هدست وجود دارد و لطفا قبل از خریدن پلی‌استیشن وی‌آر در فروشگاه‌ها یا رویدادهای آزمایشی، آن را امتحان کنید.


همچنین اطلاعاتی از بخش سوالات متداول به‌دست آورده‌ایم، برای مثال تایید شد افرادی که از عینک استفاده می‌کنند، قادر به پوشیدن این هدست هستند، اما “ممکن است تفاوت‌هایی فردی وجود داشته باشند”. علاوه‌براین، توضیحاتی درمورد بخش‌هایی به‌نام‌های Social Screen، Mirroring Mode و  Separate Mode در این راهنمای کاربران موجود هستند.

Social Screen به کاربران اجازه می‌دهد تا با خانواده و دوستان‌شان به تجربه‌ی بازی‌ها بپردازند، درحالی که Mirroring Mode از تصویر به‌نمایش‌درآمده‌ی پلی‌استیشن وی‌آر در صفحه‌ی نمایشی دیگر خروجی می‌گیرد و آن را درجایی دیگر می‌توانید تماشا کنید. درآخر، با Separate Mode می‌توانید توسط هدست پلی‌استیشن وی‌آرتان با کسانی که دارای تلویزیون هستند، بازی کنید؛ یعنی شما با هدست بازی کنید و همراهان‌تان با تلویزیون با شما به رقابت بپردازند یا با هم همکاری کنید.

همچنین Cinematic Mode هم موجود خواهد بود که اجازه‌ی تجربه‌ی بازی‌های پلی‌استیشن۴، ویدئوها و محتویات دیگری را در صفحه نمایشی بزرگ که در فضایی مجازی ایجاد شده، به شما می‌دهد.


درآخر، برای استفاده از پلی‌استیشن وی‌آر باید سن‌تان ۱۲ سال به بالا باشد و در راهنمای کاربران چنین ذکر شده است:

نقل‌قول:
کودکان زیر ۱۲ سال مجاز به استفاده از هدست پلی‌استیشن وی‌آر نیستند.

همان‌طور که در E3 2016 اعلام شده بود، هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر در ۱۳ اُکتبر (۲۲ مهر) با قیمت ۳۹۹ دلار در فروشگاه‌های مختلف عرضه خواهد شد.