Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: خبرنامه شماره# ۳۲ | مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته گذشته
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
طبق سنت هر هفته گیمفا، این هفته نیز با قسمت جدیدی از خبرنامه در خدمت شما عزیزان هستیم تا اتفاقات و اخبار مهم هفته گذشته را به اطلاع شما برسانیم. با گیمفا همراه باشید.

 

نینتندو در تلاش است که بازی Super Mario Run را همچون Pokemon Go محبوب کند
 
بازی Super Mario Run در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد و شرکت نینتندو امیدوار است که عملکرد این بازی در آن زمان همچون بازی محبوب و فراگیر شده Pokemon Go باشد. در مصاحبه اخیر Bloomberg با اتسومی کیمیشیما (Tatsumi Kimishima) به عنوان رئیس شرکت نینتندو، او در مورد موفقیت بازی Pokemon Go و بازی در دست ساخت آنها یعنی Super Mario Run گفت:«تردیدی وجود ندارد که در دنیا افراد بیشتری از تلفن‌های همراه برای اجرای بازی‌ها استفاده می‌کنند. اکنون نوبت به Mario رسیده است، چیزیکه از اهمیت معنوی بالایی برای ما برخوردار است و کاری که در حال حاضر تیم میاموتو برروی آن کار می‌کند این است که اطمینان حاصل کنند گسترش و فراگیری این بازی همچون بازی Pokemon Go باشد.» قای کیمیشیما اعلام کرد که بیش از ۲۰ میلیون نفر جهت اطلاع رسانی از زمان عرضه بازی Super Mario Run ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین بار دیگر آقای کیمیشیما تکرار کرد که بازی Super Mario Run بازی خواهد بود که امکان دریافت و اجرای بخش‌هایی از آن بصورت رایگان وجود خواهد داشت و در صورتیکه بخواهید به کل بازی دسترسی پیدا کنید بایستی که هزینه آن را بپردازید. او گفت:«کاربران قادر خواهند بود تا هزینه‌ای را برای بازی پرداخت و سپس هر آنچه که دوست دارند بازی کنند و نیازی به نگرانی بابت نیاز به پرداخت هزینه‌ای دیگر نخواهند داشت. بنابراین بچه‌ها می‌توانند با خیال راحت به اجرای این بازی بپردازند. ما امیدواریم که این روش به محبوبیت و فراگیر شدن بازی کمک کند.» زمانی که از آقای کیمیشیما در مورد ایده شرکت نینتندو در مورد بازی‌های تلفن‌های همراه سوال پرسیده شد، او توضیح داد که عرضه بازی‌ها برروی تلفن‌های همراه به سایر تجارت‌های آنها کمک خواهد کرد که شامل سخت افزارها و نرم افزارهای کنسول‌های Wii U ،۳DS و سوئیچ می‌شود.
[تصویر:  super-mario-run-android-release-date.jpg]

پلی‌استیشن ۴ پرو زودتر از زمان عرضه به خرده‌فروشی‌ها راه یافت

هنوز چند روزی به عرضه‌ی رسمی و جهانی پلی‌استیشن ۴ پرو در ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) باقی مانده اما ظاهرا این کنسول در خرده‌فروشی‌ها قرار گرفته است و چندین عکس از آن لو رفته‌اند. به‌نظر می‌رسد که هم‌اکنون پلی‌استیشن ۴ پرو در فروشگاه‌ها موجود است و اگر برای خرید این کنسول عجله دارید و نمی‌توانید تا ۲۰ آبان صبر کنید، حال فرصت خوبی در اختیار دارید. همچنین می‌توانید تصویری از این کنسول که توسط یکی از کاربران رددیت با نام perrilloux تهیه شده‌اند را مشاهده کنید:
[تصویر:  PS4Pro-6.jpg]

مارک سرنی: پشتیبانی پلی‌استیشن۴ پرو تنها ۱ درصد کار اضافی برای سازندگان دارد

کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو زودتر از آن چه فکرش را بکنید عرضه می‌شود و باید روز ۱۰ نوامبر منتظر آن باشیم. با توجه به این که زمان زیادی تا عرضه این کنسول باقی نمانده است، سونی سعی می‌کند اطلاعات جدیدی را اعلام کند و بازی‌بازان و سازندگان را هر چه بیشتر متوجه این کنسول سازد. در هفته گذشته، در یک مصاحبه با یک وب‌سایت ژاپنی، آقای مارک سرنی، معمار سیستم‌های سونی اطلاعات جدیدی را از کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو اعلام کرده‌اند. سرنی در مصاحبه اشاره می‌کند که پشتیبانی از کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو برای سازندگان، تنها ۱ درصد کار بیشتر را برای آن‌ها به دنبال دارد (نسبت به کل زمان ساخت یک بازی). سرنی همچنین توضیح می‌دهد که افزایش عملکرد فنی کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو اندازه کنسول را به اندازه زیادی افزایش نداده است. ایشان دقیقا می‌گویند که کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو تنها ۱۹ درصد از پلی‌استیشن ۴CUH-1200 که در سال گذشته عرضه شد بزرگ تر است. اما آقای سرنی در آخر اطلاعات جالب و مهمی را اعلام کردند. ایشان اشاره کردند که طبق تخمین و حدس شخصی خودشان، برای اجرای کامل بازی‌ها با رزولوشن ۴K نیتیو (Native) به حداقل ۸ ترافلاپس قدرت محاسبه‌ای نیاز است و این چیزی نیست که قیمت آن در سال جاری مناسب باشد. با این حال، کاربران قادر خواهند بود که تفاوت بین بازی‌ها برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۴ پرو را به راحتی مشاهده کنند.
[تصویر:  PS4_Pro_Logo_TM_NEG_1473281512-ds1-670x3...strain.jpg]

نینتندو از قیمت کنسول سوئیچ می‌گوید

نینتندو تا ژانویه‌ی ۲۰۱۷، جزئیات کلیدی کنسول سوئیچ را به اشتراک نخواهد گذاشت که قیمت هم جزو آن‌ها محسوب می‌شود. با این حال، مدیر نینتندو یعنی تاتسومی کیمیشیما (Tatsumi Kimishima) کمی از قیمت و عناوینی که برروی این کنسول منتشر خواهند شد صحبت کرده است. درباره‌ی قیمت سوئیچ، نینتندو گفته است قیمتی را تعیین خواهد کرد که شما از یک کنسول نینتندو انتظار دارید. با این حال، چون سوئیچ یک ایده‌ی نو در صنعت گیمینگ است – به هر دو صورت قابل حمل و خانگی عمل می‌کند – آن‌چنان هم راحت نیست که آن را با کنسول‌های قبلی نینتندو مقایسه کنیم:«درباره‌ی قیمت باید بگویم که طبق صحبت‌های گذشته‌، قیمتی را تعیین نخواهیم کرد که باعث ضربه زدن به فروش سوئیچ شود. ما می‌خواهیم که مصرف‌کنندگان بسیاری از محصولات نینتندو لذت ببرند و به انتظارات آن‌ها از ما فکر می‌کنیم.»  علاوه بر این، تاتسومی گفته است که پشتیبانی ترد پارتی از سوئیچ قوی خواهد بود زیرا استودیوها متوجه این شده‌اند که سوئیچ تجربه و راه جدیدی در گیمینگ ارائه می‌دهد، به‌طوری که ایو گیلموت، مدیر عامل یوبی‌سافت نیز نظر خوبی نسبت به این کنسول داشته است. همچنین از تاتسومی پرسیده شده است که آیا نینتندو سوئیچ شامل بازی‌هایی برای گیمرهای حرفه‌ای می‌شود یا خیر. او هم به صورت کامل درباره‌ی این موضوع توضیح نداده ولی طبق ادعای وی، این کنسول دارای بازی‌هایی برای سنین مختلفی خواهد بود.
[تصویر:  Nintendo-Switch-1-620x357.png]
تاکنون ۷۰ میلیون نسخه از Grand Theft Auto 5 عرضه شده‌ است

مدیر عامل تیک-تو یعنی استراس زلنیک (Strauss Zelnick) در کنفرانس این شرکت برای سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی جاری، خبر از عرضه‌ی ۷۰ میلیون نسخه از Grand Theft Auto 5 داده است. طبق تایید تیک-تو، تاکنون ۷۰ میلیون نسخه از Grand Theft Auto 5 برای تمامی پلتفرم‌هایش یعنی پلی‌استیشن ۳، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس ۳۶۰، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه شده است. همچنین شنیده‌ایم که Grand Theft Auto Online سال به سال بیشتر گسترش می‌یابد و عملکرد بهتری نسبت به قبل ارائه می‌دهد. برای مثال می‌توانیم به انتشار گسترش‌دهنده‌ی Bikers  اشاره کنیم که سلاح‌ها، لباس‌ها و ابزار جدیدی را به بازی اضافه می‌کند و با بازخورد خوبی مواجه شده است.
[تصویر:  2843105-rsg_gtav_pc_screenshot_046.jpg]

سونی لیست ۳۰ بازی بهینه شده برای پلی‌استیشن ۴ پرو را منتشر کرد

به عرضه‌ی رسمی پلی‌استیشن ۴ پرو در ۲۰ آبان نزدیک هستیم و از این رو، سونی لیست ۳۰ بازی بهینه شده برای این کنسول جدید را منتشر کرده است. عناوینی که در لیست مشاهده می‌کنید، از کیفیت ۴K و HDR و نرخ فریم بهتری در پلی‌استیشن ۴ پرو پشتیبانی خواهند کرد. همچنین لازم به ذکر است که برخی از بازی‌ها، بعد از مدتی به‌روزرسانی جدیدی برای انجام این کار و اجرا با کیفیت بهتر دریافت می‌کنند و بعضی دیگر هم از همان اول با این کنسول سازگار خواهند بود. علاوه بر این‌ها، ۴۵ بازی دیگر تا پایان سال جاری از پلی‌استیشن ۴ پرو پشتیبانی خواهند کرد که می‌توان از بین‌ آن‌ها، Watch Dogs 2 ،Killing Floor 2 ،The Last Guardian و Final Fantasy 15 را نام برد. در اوایل ۲۰۱۷ هم بازی‌های جدیدتری با این کنسول سازگار خواهند شد؛ مانند NiOh ،Resident Evil 7 ،For Honor ،Gravity Rush 2 ،Horizon Zero Dawn ،Days Gone و Gran Turismo Sport.
[تصویر:  call-duty-infinite-warfare-release-date-...ps4-pc.png]

اکتیویژن Call of Duty: Infinite Warfare را کامل‌ترین بسته‌ی سرگرمی بر می‌شمارد

اریک هرشبرگ، مدیر عامل اکتیویژن، طی گزارش این شرکت برای سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی جاری، نظر خود راجع به Call of Duty: Infinite Warfare را به اشتراک گذاشت و آن را کامل‌ترین بسته‌ی سرگرمی در صنعت بازی‌های ویدئویی برشمرد. هرشبرگ به این موضوع اشار کرد که Call of Duty یک کسب و کار در طول سال محسوب می‌شود، به طوری برای آن برنامه‌ریزی شده است تا با ارائه‌ی محتویات مختلف به صورت مداوم، بازیکنان را جذب خود کند و انتشار سالیانه‌ی نسخه‌ی جدید نیز شامل این استراتژی می‌شود. هرشبرگ همچنین گفت که به عقیده‌ی اکتیویژن، اینفینیتی‌وارد “یک بازی عالی” را با Call of Duty: Infinite Warfare ساخته‌ و قرار است در تعطیلات امسال شاهد ارائه‌ی محتویات خوبی باشیم. طبق گفته‌ی هرشبرگ، سر پا نگه داشتن یک فرانچیز برای مدت طولانی کار آسانی نیست ولی اینفینیتی‌وارد موفق به انجام چنین کاری با نسخه‌ی جدید شده است. وی همچنین توضیح داده است که چرا اکتیویژن، Call of Duty: Infinite Warfare را “کامل‌ترین بسته‌ی سرگرمی در صنعت بازی‌های ویدئویی” برمی‌شمارد:«من فکر می‌کنم که Call of Duty: Infinite Warfare کامل‌ترین بسته‌ی سرگرمی در صنعت بازی‌های ویدئویی است. این عنوان، دارای یک کمپین کامل است و شامل یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بخش‌های چندنفره می‌شود. همچنین این اولین باری است که یک بخش زامبی کامل را بدون اینکه تری‌آرک سازنده‌اش باشد، مشاهده می‌کنیم و من می‌دانم که طرفداران قدردان این کار هستند. البته ما Modern Warfare Remastered را برای کسانی به ارمغان آورده‌ایم که خواستار گیم‌پلی کلاسیک این سری هستند. به طور کلی، ما نسبت به کیفیت، گستردگی و تنوع محتویاتی که به بازار بازی‌های ویدئویی ارائه می‌دهیم، احساس خوبی داریم و فکر می‌کنم که در سه‌ماهه‌ی بعدی قوی عمل خواهیم کرد.»
[تصویر:  Call-of-Duty-Infinite-Warfare-new-trailer.jpg]

مایکل پچر: مایکروسافت درصورت عرضه اسکورپیو با قیمتی بیش از ۳۹۹ دلار، خودکشی کرده است

ایکس باکس اسکورپیو در هنگام نمایش E3 سال ۲۰۱۶ مایکروسافت معرفی گردید. این کنسول به گفته مایکروسافت قوی‌ترین کنسول تاریخ است و قرار است در تعطیلات ۲۰۱۷ انتشار یابد. طبق گفته مایکل پچر، درصورتی که کنسول اسکورپیو قیمتی بالاتر از ۳۹۹ دلار داشته باشد، در واقع مایکروسافت خودکشی کرده است. کنسول قدرتمندتر سونی یعنی پلی استیشن ۴ پرو به‌زودی منتشر می‌شود، این کنسول که توانایی اجرای بازی‌ها با کیفیت بهتری داشته و همچنین بعضی از عناوین را با کیفیت ۴K اجرا می‌کند، با قیمت ۳۹۹ دلار در هفته آینده منتشر می‌شود و این درحالی‌ست که کنسول قدرتمندتر مایکروسافت سال آینده انتشار می‌یابد. مایکروسافت قول ۴K واقعی را بدون کاهش کیفیت برروی پروژه اسکورپیو داده است؛ اما هزینه آن چقدر است؟ مایکروسافت هنوز صحبتی از قیمت این کنسول نکرده است اما اسپنسر ادعا می‌کند که اسکورپیو کنسولی باکیفیت است و طرفداران نباید نگران قیمت آن باشند. حال طبق گفته پچر مایکروسافت باتوجه به قیمت گذاری پایین سونی برروی قیمت ۳۹۹ دلار، اگر کنسول خود را بالاتر از این قیمت عرضه کند درواقع خودکشی کرده است. پچر چنین گفت:«خب من فکر میکنم اگر مایکروسافت قیمتی بالاتر از ۳۹۹ دلار را برای اسکورپیو در نظر بگیرد، خودکشی کرده است. مایکروسافت مشکلی دیگری نیز دارد، آن‌ها حتی اگر کنسول را با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه کنند احتمالا سونی درهنگام عرضه اسکورپیو قیمت کنسول خود را به ۳۴۹ دلار می‌آورد. پس من واقعا تعجب میکنم که اگر مایکروسافت قیمتی بیش از ۳۹۹ دلار برای اسکورپیو انتخاب کند.» در ادامه پچر ابراز امیدواری کرد که مایکروسافت نباید باری دیگر اشتباه قیمت بالای ایکس باکس وان و اجباری بودن کینکت را برروی اسکورپیو تکرار کند:«زمانی که ایکس باکس وان و کینکت اجباری با قیمت ۴۹۹ دلار عرضه شد، من حقیقتا شگفت زده شدم. تا وقتی که مایکروسافت متوجه اشتباهش شد و کینکت را از کنسول حذف و قیمت را کاهش داد زمان بسیاری گرفته شد. پس مایکروسافت از نظر قیمت نتوانست به‌خوبی کار کند. همانطور که سونی اشتباه قیمت گذاری را با پلی استیشن ۳ کرد. پس مایکروسافت هم‌اکنون به دنبال جبران است و من امیدوارم که آن‌ها اشتباهات عرضه ایکس باکس وان را با اسکورپیو انجام ندهند.» اسکورپیو در تعطیلات ۲۰۱۷ منتشر می‌شود. پلی استیشن ۴ پرو نیز در هفته آینده با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه می‌گردد.
[تصویر:  3147778-scorpio1.jpg]