Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: از غرب به شرق در مسیر رستگاری| پیش نمایش NiOh
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
از غرب به شرق در مسیر رستگاری| پیش نمایش NiOh

[تصویر:  wallpaper_nioh_01_1920x1080.jpg]

سامورایی‌ها یکی از معروف‌ترین یگان‌های تاریخ هستند و جزو خاص‌ترین سربازهای کل دوران نیز به حساب می‌آیند. سامورایی‌ها به کمال رسیدن را در رفتار پسندیده، پرهیزکاری، نشاط، ورزش، اخلاق نیکو و پیروزی از آیین خود می‌دیدند و به همین علت آن‌ها از قدرت جسمانی و چابکی بالایی نسبت به سربازان هم دوره‌ی خود برخوردار بودند. در زمان خونین سن گوکو ژاپن دچار آشوب و سردرگرمی شدیدی شده بود به طوری که در هر نقطه‌ای یک حاکم محلی (دای میو) حکومت می‌کرد. پس از پایان این دوره‌ی خونین، باری دیگری سامورایی‌ها با نام ماموران اجرایی کم رنگ‌تر از قبل برروی کار آمدند. این موضوع تا دوره‌ی ورود رسمی پادشاه می‌جی ادامه داشت. بعد از برروی کار آمدن این پادشاه، سرزمین آفتاب (ژاپن) شروع به صنعتی شدن کرد و با غرب وارد تعامل بیشتری از قبل شد. تا قبل از دوره‌ی سن گوکو، ژاپن برای غربی‌ها یک موضوع مهم نبود. این کشور درگیر جنگ و خونریزی بود که ویلیام آدامز (William Adams) در سال 1600 (میلادی) با کمپانی هند شرقی هلند پا به ژاپن گذاشت.

 ویلیام آدامز یک شخص انگلیسی بود که در کمپانی هند شرقی هلند برای تجارت با دیگر کشورها و مخصوصاً تجارت ادویه مشغول بکار بود. او در یکی از سفرهای تجاری خود به ژاپن رسید و با فرهنگ و رسم‌های این کشور آشنا شد. در ابتدا او را به اتهام جاسوسی دستگیر کردند ولی حاکم قدرتمند دوره‌ی سن گوکو یعنی توکوگاوا ایه‌یاسو (Tokugawa Ieyasu) فهمید که او می‌تواند به نفع ژاپن در صنعت دریانوردی و تجارت باشد. توکوگاوا با ویلیامز رابطه‌ی پررنگی برقرار کرد تا حدی که ویلیام شروع به یادگیری زبان ژاپنی و ساخت اولین کشتی سبک غربی برای ژاپن کرد. پس از این موفقیت توکاگاوا توانست دوره‌ی سن گوکو را پشت سر گذاشته و او را مشاور مورد اطمینان خود به همگان معرفی کند. پس از تمامی این ماجرا ویلیام آدامز تمایل خود را به سرزمین ژاپن نشان داد و تبدیل به اولین سامورایی غیر ژاپنی تاریخ این کشور شد. شخصیت اصلی این عنوان ویلیام آدامز است که در پی بیرون راندن اهریمن از سرزمین ژاپن می‌باشد. اهریمن که با شروع دوره‌ی سن گوکو باری دیگر به ژاپن باز گشته و قدرت گرفته است قصد نابود کردن این کشور را دارد. این اطلاعات به همه‌ی ما کمک می‌کند تا شناخت بیشتری از شخصیت ویلیام آدامز داشته باشیم و با اطلاعات بیشتری به استقبال عنوان NiOh برویم. در ادامه مقاله قصد داریم تا پیش نمایشی  از عنوان NiOh داشته باشیم. در ادامه با وبسایت گیمفا همراه باشید.


[تصویر:  1469749966774.jpg]
با برادر گمشده‌ی گرالت در صنعت ویدیوگیم آشنا شوید!


NiOh مدت‌های زیادی است که در مرحله‌ی توسعه توسط استودیو تیم نینجا به سر می‌برد و در این راه با چالش‌ها و دشواری‌های زیادی روبه رو بوده‌ است. به عقیده‌ بسیاری از طرفداران، این عنوان جاه طلبانه‌ترین پروژه این استودیو به حساب می‌آید که ناشرش یعنی شرکت Koei Tecmo اعتماد زیادی به آن دارد. NiOh در نگاه کلی ناخودآگاه ذهن بازیکنان را به سوی بازی نینجا گایدن و عناوین متعدد موجود در سبک اکشن نقش آفرینی (RPG) نظیر دارک سولز و بلادبورن می‌کشاند که این مسئله تا حدودی جذاب خواهد بود ولی اگر بیش از حد معمول این حس به بازیکنان منتقل شود قطعاً به ضرر تیم نینجا خواهد بود. شاید تنها دلیلی که سبک این عنوان را از نقش آفرینی ژاپنی (JPRG) و عناوینی همانند Final Fantasy XV متمایز می‌کند المان‌های گیم پلی کند، دشوار و باس فایت‌های نفس گیر این عنوان باشد! اگر استودیو تیم نینجا عناوین فرام سافت ور (From Software) را الگوی خود قرار داده به خوبی توانسته است که هدف مورد نظر خود را با عناصر نینجا گیدن ترکیب کند. باس فایت‌های بازی همانند هرچه که در بازی‌های فرام سافت ور (From Software) دیده‌ایم فقط صبر و حوصله زیادی را طلب می‌کند. در موقعیت‌‌های مختلفی از بازی شما از تله‌های موجود در بازی آسیب می‌بینید موضوعی که در بازی‌های اندکی مشاهده کرده‌ایم! سطح بازی به قدری بالا است که در ابتدای بازی حس می‌کنید که تیم سازنده باس فایت‌های بازی را به نوعی برای شکنجه بازیکنان طراحی کرده‌اند! آنها قدرتمند‌تر از هر چیزی که تا بحال از بین برده‌اید هستند و بدون یک استراتژی مناسب برای حمله شما عملاً یک طمعه لذیذ برای این هیولاهای وحشی خواهید بود. هنگام مبارزات با باس فایت‌های بازی اگر یک اشتباه مرتکب شوید دیگر فرصتی برای مرتبه‌ی دوم نخواهید داشت و با همان اشتباه هم به قدری ضربه می‌خورید که تمام نقشه‌های شما برای از بین بردن دشمنان از ذهن‌تان فراموش می‌شود. هم اکنون برای افرادی که نسخه‌ی آزمایشی را امتحان کرده اند یک موضوع پیش می‌آید؛ آیا این عنوان دچار سطح سختی افراطی شده است یا موضوع  بر سر میزان مهارت بازیکنان می‌باشد؟ به راستی که این مسئله مشخص نیست. این موضوع زمانی برای افرادی که نسخه‌های آزمایشی بازی را تجربه نکرده‌اند آشکار می‌شود که توجه کنند و ببینند در تمامی گیم‌پلی‌های بازی با کشتن یک دشمن عادی طرفداران پلیر را با چه شدتی تشویق می‌کنند!

اگر سختی گیم پلی بازی را کنار بگذاریم می‌رسیم به تله‌ها موجود در بازی که واقعاً عذاب آور هستند. در بازی تله‌های زیادی وجود دارد؛ برای مثال در انتهای یک طبقه‌ی مخفی یک جعبه آیتم وجود دارد که شما را ترغیب می‌کند تا از آن استفاده کنید و در همین هنگام است که یک نینجا از پشت سر شما را غافل گیر می‌کند و با تله‌هایش در پی گرفتن جان شیرین شما می‌باشد! اگر کمی زمان بندی درستی داشته باشید می‌توانید با استفاده از همان تله نینجا را از بین ببرید. با پیش روی در داستان بازی، این تله‌ها همیشه در بازی وجود دارند و شما باید بیشتر مراقب خود باشید تا بتوانید از آن‌ها جان سالم به در ببرید. در مرحله‌‌هایی از بازی، دشمنان پشت درهای کلبه کمین کرده‌اند و هنگامی که شما در را باز می‌کنید ناگهان دو نینجا آماده را مشاهده می‌کنید که شمشیر را برای کشتن شما در هوا حرکت می‌دهند؛ برای دفع این حملات نیاز به یک عملکرد سریع و هوشمندانه از سمت شما است که این موضوع در طول بازی باعث می‌شود تا شما در هر مرحله‌‌ای از بازی هر قدمتان را حساب شده بر دارید و حواستان به هر نقطه‌ای از میدان باشد.


[img=0x0]http://www.gamefaceshow.com/wp-content/uploads/2016/05/2.jpg[/img]
در بازی تنوع دشمنان بسیار زیاد است، آنها می‌توانند نینجا باشد و یا حتی یک موجود اهریمنی!


طراحی ویلیام آدامز شباهت‌های بسیاری به شخصیت گرالت (Geralt Of Rivia) در مجموعه بازی‌های Witcher دارد به حدی که در نگاه اول به طراحی ظاهر وی این موضوع را متوجه خواهید شد. این شباهت به راحتی نشان می‌دهد که تیم نینجا در طراحی ویلیام دست به الگو برداری از چهره‌ی گرالت زده است که امیدواریم او هم همانند گرالت یک شخصیت پردازی عالی به همراه خود داشته باشد اما نکته‌ای که همواره تیم سازنده از گفتن آن پرهیز می‌کند همین الهام گرفتن از عناوین هم سبک NiOh است که عجیب بنظر می‌رسد. در بازی NiOh که دموهای بسیاری از آن هم در دسترس کاربران شبکه‌ی PSN قرار گرفت بازی از تنوع دشمنان زیادی برخوردار است که این مسئله از نقاط قوت این بازی به حساب می‌آید. طراحی باس فایت‌ها و عملکرد آن‌ها در حد عناوینی بزرگی نظیر دارک سولز 3 و یا حتی بلادبورن می‌باشد، همچنین تیم سازنده برروی هوش مصنوعی (AI) دشمنان در بازی به قدری کار کرده‌اند که آن‌ها حاضر هستند برای کشتن شما به هم جای دنیا به تعقیب شما بپردازند. دشمنان ساده موجود در بازی هم به قدری قوی هستند که اگر بدون برنامه با تعدادی از آن‌ها درگیر شوید به راحتی کشته خواهید شد. همان طور که می‌دانید در بازی‌های نقش آفرینی زیادی با پیش روی در داستان و با کمک امتیازات که جمع آوری نموده‌اید می‌توانید بخش‌های متعددی از توانایی‌های شخصیت قابل بازی را بالا ببرید و  یا به اصطلاح آن‌ها را قوی‌تر کنید خوشبختانه این مسئله در بازی NiOh نیز وجود دارد و شما با جمع آوری امتیازات می‌توانید سلامتی، استقامت، قوای بدنی و دیگر توانایی‌های ویلیام را بالا ببرید. در بازی سلاح‌های متعددی و با قدرت‌های متنوعی وجود دارد، در نمایش‌ها استفاده از کمان برای وارد کردن ضربه‌ی اول به دشمنان اهمیت بسیاری داشت و یک شیوه‌ی مناسب برای از بین بردن دشمنان از فاصله‌ی دور خواهد بود، همچنین در بازی می‌توانید از کاتاناهای تیز سامورایی‌ها و تفنگ ویژه (Musket) - که جزو اولین تفنگ‌های اختراع شده در تاریخ است- استفاده کنید!


[img=0x0]http://www.highdefdigest.com/uploads/jb/Nioh_Alpha_Demo_items.jpg[/img]
آیتم‌های موجود در بازی از طیف کمیت مناسبی برخوردار هستند!

نحوه‌‌ی مبارزه‌ شما ارتباط نزدیکی با تجهیزات ویلیام دارد بطوری که شما می‌توانید با یک سلاح شیوه‌ی مبارزه بهتری را یاد بگیرید. در NiOh بازیکنان می‌توانند پس از پشت سر گذاشتن قسمتی از بازی خود را با مسیر پیش روی در آن وقف دهند و متناسب با روش نبردی که بازی برروی آن تاکید دارد در داستان پیش بروند! در این عنوان باس فایت‌ها هر کدام نقاط ضعف خاصی دارند که باید با توجه به مهارت خودتان از آن‌ها استفاده کنید و همچنین در بازی دو قسمت از اهمیت بسیاری برای بازیکنان برخوردار است؛ این دو مورد نوار سلامتی و قدرت بدنی ویلیام می‌باشد که باید با توجه به آن حملات خود را مدیریت کنید. قدرت بدنی کلید مهمی در بازی است و با از دست دادن آن شما قادر نخواهید بود تا در مراحل بازی پیش روی کنید و تبدیل به یک جنگجوی ضعیف خواهید شد. شخصی سازی بازی نیز از وضعیت خوبی برخوردار است بطوری که آزادی عمل زیادی را در اختیار بازیکنان می‌گذارد و آنان می‌توانند با توجه به روش خود هر سلاح را شخصی سازی کنند. یکی از موارد جالب توجه بازی وجود جادوهای کمکی است که با نام Spirit در بازی شناخته می‌شوند و در مبارزات به کمک شما می‌شتابند.

 خوشبختانه تیم نینجا در بخش شخصی سازی بسیار کار کرده است و دست بازیکنان را آزاد می‌گذارد تا آنان شخصی سازی‌های بیشتری را نسبت به بازی‌های هم سبک تجربه کنند. برای شخصی سازی سلاح‌ها در بازی شما در هر لحظه که بخواهید آزاد خواهید بود و در مبارزات بازی اگر هنگامی احساس کردید که نیاز به سلاح دیگری است شما می‌توانید سریعاً برای تعویض تجهیزات اقدام نمایید به غیر از این مسئله برای بالا بردن توانایی‌های ویلیام شما باید از معابد سیار موجود در مسیر بازی استفاده کنید که آن‌ها در فاصله‌های مناسبی از همدیگر درون بازی قرار گرفته‌اند. نکته‌ی دیگر سطح استقامت ویلیام است که شما در مبارزات بایستی میان بازیابی آن و مصرفش یک چرخه‌ی مناسب برقرار کنید زیرا نوار استقامت با استفاده از سلاح‌هایی که ضربه‌های مرگباری وارد می‌کنند خیلی سریعتر از میزان معمول کم می‌شود. بازیابی استقامت، بستگی به شیوه‌ی نبرد شما در بازی دارد و اگر بتوانید در مبارزات ساده با باس فایت‌ها از سلاح‌هایی با قدرت پایین استفاده کنید می‌توانید تمرکز خودتان را برای حملات سریع و متمرکز برروی باس فایت‌های قدرتمندتر بگذارید. برای بازیابی سلامت هم گزینه‌های زیادی در دسترس بازیکنان است که می‌توان به خوردن آیتم‌های قابل مصرف اشاره کرد که به راحتی در دسترس بازیبازان قرار دارد.


[img=0x0]https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--3F2S5jBe--/c_scale,f_auto,fl_progressive,q_80,w_800/e1eepzyykmj3f9wkeabv.jpg[/img]
معابد موجود در بازی برای شما نقش مهمی را ایفا خواهند کرد!


یکی از مواردی که تیم نینجا همواره به آن می‌پردازد و طرفدران نیز به آن اعتراض زیادی داشتند جهان باز (Open-World) نبودن بازی است که تیم نینجا دلیل نبود این عنصر را جلوگیری از بارگذاری‌های طولانی خوانده است! همچنین این استودیو قول داده که اگر روزی NiOh نسخه‌های بیشتری را دریافت کند- به معنای اینکه نسخه‌ی دوم در مرحله ساخت قرار بگیرد- این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد. بازی NiOh هم اکنون هم با جهان باز نبودن چیز خاصی از دست نداده است ولی بنظر می‌رسد تیم نینجا هدفی برای جهان باز ساختن این عنوان از ابتدا نداشته است و جلوگیری از بارگذاری‌های طولانی در نگاه اول بیشتر شبیه به یک بهانه برای توسعه دهنده می‌باشد. گرافیک بازی NiOh بسیار خوب و مناسب بنظر می‌رسد ولی با این حال جای کار برروی این قسمت هنوز هم اندکی دیده می‌شود، بافت‌های گرافیکی بازی هنوز هم حس کامل بودن را به بازیکنان القا نمی‌کنند و از کیفیت گرافیک فنی بازی مقداری کاسته‌است اما بر خلاف این موضوع گرافیک هنری بازی بسیار دیدنی است. طراحی باس فایت‌ها، دشمنان و یا حتی سلاح‌های موجود در بازی و تجهیزات ویلیام کیفیت خوبی را در اختیار دارند. طراحی چهره‌ی شخصیت اصلی هم راضی کننده می‌باشد و حس خوبی را به بازیکنان منتقل می‌کند. به غیر از این موضوع محیط پویا و زنده، خانه‌های طراحی شده به سبک معماری ژاپنی با نام  (Nihon Kenchiku) و نورپردازی را هم اضافه کنید تا به قدرت گرافیک این بازی پی ببرید. شاید الان متوجه شده باشید که اگر تیم نینجا این عنوان را جهان باز را پایه گذاری می‌کرد چه اتفاقی ممکن بود رخ بدهد!


[تصویر:  nioh_gun.jpg]
نمونه‌‌ای از شات گان امروزی در دوران قدیمی!


بازی NiOh اگرچه شباهت‌های بسیار زیادی با The Witcher و Dark Souls دارد اما شیوه‌ی مبارزات سامورایی و درجه‌ی سختی بسیار زیاد آن، این عنوان را از این دو بازی ذکر شده متفاوت می‌کند. تیم نینجا می‌تواند کمی سختی بازی را کاهش بدهد زیرا ممکن است نتواند آن میزان را که مناسب طرفداران می‌باشد را تشخیص داده باشد این موضوع را با این جمله بهتر درک خواهید کرد؛ کشتن یک موجود عنکبوتی عادی در بازی اصلاً هم کار ساده‌ای نیست! هوش مصنوعی بازی هم بی‌نقص است و این موضوع گیم پلی بازی را هر چه بیشتر سخت می‌کند. شاید عده‌ی زیادی بازی NiOh را یک تقیلد کامل نام‌گذاری کنند ولی تیم نینجا با الگو گرفتن از عناوین هم سبک و اضافه کردن تجربیات خود در حال ساخت عنوان NiOh است. اگر هم در جایی یک الگو برداری دیده‌ایم دلیل نمی‌شود کلاً بازی را یک تقلید بنامیم بلکه در چند بخش تنها شباهت با عناوین ذکر شده دارد. در انتها نیز خالی از لطف نیست که بدانید عنوان NiOh نهم فوریه 2017 به طور انحصاری برای پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد!
یه مقاله عالی دیگه از محمدسجاد عزیز پیش نمایش عالی بود بشدت منتظر این بازیم
موفق باشی داداش S0 (24)