Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: فهرست فروش هفتگی ژاپن | ضد جاذبه، جاذبه را به بازار می‌آورد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مانند هر هفته، در این هفته نیز شاهد انتشار آمار Media Create هستیم؛ آماری که در آن پر فروش‌ترین نرم‌افزارها و سخت افزارهای هفته گذشته در سرزمین آفتاب تابان، ژاپن را می‌بینیم. با ما همراه باشید تا این آمار را در هفته‌ای دیگر بررسی کنیم.

پس از چند هفته آرام و بی سر و صدا در بازار فروش نرم افزارها و سخت افزارهای ژاپن، حال، با عرضه چند بازی جدید، رقابت و شور و حال در بازار دوباره بالا رفته است. فهرست فروش این هفته، بازی زمانی ۱۶ تا ۲۲ ماه ژانویه را در بر می‌گیرد و پس از چند هفته، رقابت بازگشته به بازار را نشان می‌دهد. در صدر جدول فروش سخت افزارها با چهره‌ای آشنا با نام پلی‌استیشن ۴ سر و کار داریم و در صدر جدول فروش نرم افزارها، عنوان تازه عرضه شده Gravity Rush 2 را مشاهده می‌کنیم.
شما می‌توانید در زیر فهرست پرفروش ترین‌ نرم افزارهای هفته گذشته در ژاپن را مشاهده کنید. مانند همیشه لازم است اشاره کنیم که آماری که Media Create ارایه می‌کند، تنها فروش فیزیکی و خرده  فروشی محصولات را بیان می‌کند و شامل فروش دیجیتالی بازی‌ها و کنسول‌ها نمی‌شود. بنابراین نمی‌توان فروش کلی را به صورت دقیق ارایه کرد اما نمونه خوب و مفیدی در دسترس‌ ما قرار می‌گیرد.
۱٫ Gravity Rush 2 – PS4 — ۷۴,۳۶۱ / NEW
۲٫ Poochy & Yoshi’s Woolly World – ۳DS — ۳۹,۵۵۵ / NEW
۳٫ Valkyrie Revolution –  PS4 — ۳۸,۱۹۷ / NEW
۴٫ Kingdom Hearts HD 2.8 – PS4 — ۲۲٫۷۵۸ / ۱۶۰,۵۵۵
۵٫ Pokémon Sun/Moon – ۳DS — ۲۱,۰۳۶ / ۳,۰۹۲,۲۷۷۶
۶٫ Yo-kai Watch 3: Sukiyaki – ۳DS — ۲۰,۸۳۱ / ۶۲۹,۲۲۹
۷٫ Valkyrie Revolution – PSV — ۱۸,۲۱۹ / NEW
۸٫ New Danganronpa V3 – PSV — ۱۵,۹۴۳ / ۹۲,۱۱۰
۹٫ Super Mario Maker for 3DS – ۳DS — ۱۴,۲۸۵ / ۹۲۸,۹۶۹
۱۰٫ Momotaro Dentetsu 2017: Tachiagare Nippon!! – ۳DS — ۸,۶۳۸ / ۲۶۹,۷۲۷
۱۱٫ New Danganronpa V3 – PS4 — ۷,۹۵۵ / ۴۷,۹۶۱
۱۲٫ Grand Theft Auto V — PS4 – ۷,۴۵۶ / ۲۵۲,۸۷۴
۱۳٫ Minecraft: PlayStation Vita Edition – PSV — ۶,۸۲۴ / ۱,۰۹۰,۲۰۸
۱۴٫ Final Fantasy XV – PS4 —  ۵,۸۵۹ / ۹۲۳,۶۳۲
۱۵٫ Animal Crossing: New Leaf – Welcome amiibo – ۳DS —  ۵,۰۳۳ / ۱۱۲,۷۹۷
۱۶٫ Miitopia – ۳DS — ۴,۷۷۵ / ۱۵۶,۹۴۷
۱۷٫ Hana Oboro: Sengoku Denranki – PSV — ۴,۵۲۲ / NEW
۱۸٫ Minecraft: Wii U Edition – Wii U — ۳,۷۳۲ / ۲۷۹,۷۱۶
۱۹٫ Battlefield 1 – PS4 — ۳,۴۳۲ / ۲۵۲,۴۸۵
۲۰٫ Watch Dogs 2 – PS4 —  ۳,۰۳۷ / ۱۰۵,۶۴۸
همچنین می‌توانید در زیر، فهرست پرفروش ترین سخت افزارها را در هفته گذشته در ژاپن مشاهده کنید:
  1. PS4 – ۲۶,۲۴۳

  2. New 3DS LL – ۱۸,۲۲۹

  3. Vita – ۱۱,۵۲۱

  4. PS4 Pro – ۷,۱۳۳

  5. ۲DS – ۶,۲۰۳

  6. New 3DS – ۱,۶۲۵

  7. Wii U – ۷۹۴

  8. PS3 – ۵۵۷

  9. Xbox One – ۳۵
عنوان Gravity Rush 2 در حالی در صدر جدول فروش نرم افزارهای ژاپن قرار گرفته است (با فروش عالی ۷۴,۳۶۱ واحد) که در فهرست فروش هفتگی UK در جایگاه مناسبی قرار نداشت و در واقع بازی‌بازان غربی استقبال چندانی از این عنوان نکرده اند. در رده دوم بازی Poochy & Yoshi’s Woolly World را مشاهده می‌کنیم تا مشخص شود بازی‌بازان ژاپنی چقدر به بازی‌های خلاقانه (مخصوصا دنیای ماریو) علاقه دارند. اما یکی از عناوین تقریبا مورد انتظاری که در هفته گذشته منتشر شد،  Valkyrie Revolution نام دارد که سگا تبلیغات زیادی نیز روی آن انجام داد. فروش این بازی در سطح راضی کننده‌ای بوده است اما شاید سگا دوست داشته باشد این فروش در هفته‌های آینده نیز دوام خود را پیدا کند. Kingdom Hearts HD 2.8 با این که در هفته گذشته در ژاپن منتشر نشد اما فروش خوب خود را حفظ کرده و در رده چهارم قرار گرفته است. این مجموعه شامل سه بازی اصلی از سری است و تجربه‌ای اجباری برای طرفداران محسوب می‌شود. Pokémon Sun/Moon و Yo-kai Watch 3: Sukiyaki که در هفته‌های آرام خوب فروختند و صدر را تسخیر کرده بودند، حال با کمی افت فروش مواجه شده‌اند و رده‌های پایین تری اختیار کرده‌اند. البته این فروش پس از چند هفته هنوز عالی و مناسب است. به سراغ بازی‌های غربی که برویم مشاهده می‌کنیم که عنوان Grand Theft Auto V بالاترین فروش را در میان آن‌ها داشته که نشان می‌دهد لذت تجربه GTA 5 حد و مرزی نمی‌شناسد. همچنین چند عنوان غربی دیگر نیز در جمع ۲۰ بازی پر فروش قرار دارند. اما به بازی مهم Final Fantasy XV می‌رسیم که علاوه بر بازار شرق، بازار غرب را نیز هدف گرفته بود. در یک آمار مفصل و کلی (از چند مرجع) از این بازی باید بگوییم که بازی Final Fantasy XV در زمان کریسمس مقدار ۸۸,۵۳۳ نسخه و در کل ۹۴۸,۶۸۰ نسخه را در فروشگاه پلی‌استیشن (به صورت دیجیتالی) به فروش رسانده است. در آماری دیگر از جانب فامیتسو، فروش کل بازی برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ به صورت فیزیکی (خرده فروشی‌های ژاپن)، ۹۲۸,۸۱۵ واحد بوده است. به این تعداد، رقم ۸۸,۵۳۳ به صورت فروش دیجیتالی کریسمس را نیز اضافه کنید تا جمع کل فروش بازی در ژاپن به ۱,۰۱۷,۳۴۸ واحد برسد و مرز یک میلیون واحد فروش را رد کند. با عرضه ۶ میلیون نسخه بازی تسط اسکوئر اینیکس، به نظر می‌رسد سهم قابل توجهی از آن در ژاپن فروخته شده باشد و البته Final Fantasy XV در غرب نیز مناسب و خوب فروخته است.
در فهرست فروش سخت افزارها حرفی برای گفتن نمی‌ماند. همان طور که گفته شد شاهد چهره‌ای آشنا به نام پلی‌استیشن ۴ در صدر جدول فروش هستیم و پس از آن نیز کنسول دستی ۳DS با مدل New 3DS LL فروش خوب خود را ادامه می‌دهد. در این میان بد نیست به فروش نه چندان خوب پلی‌استیشن ۴ پرو اشاره کنیم که با ۲DS رقابت می‌کند و نشان می‌دهد بازی‌بازان ژاپنی راضی نیستند برای مشاهده کمی رزولوشن بیشتر، کنسول پلی‌استیشن ۴ خود را کنار بگذارند. فروش وحشتناک Wii U در این ماه‌های اخیر نیز قطعا به خاطر نینتندو سوییچ است که البته بخشی از آن به علت برداشته شدن تمرکز نینتندو از روی این کنسول نیز است.
[تصویر:  ws_Japan_Flag_1920x1200-ds1-670x419-constrain1.jpg]