Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: سازندگان Final Fantasy XV پشتیبانی از اسکورپیو را در نظر می‌گیرند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
عنوان Final Fantasy XV با وجود تمام حواشی و ماجراهایی که برای ساخت و عرضه داشت، سرانجام در اواخر سال گذشته منتشر شد و البته پاسخ صبر بسیار بازی‌بازان و طرفداران را به خوبی نیز داد. اما عرضه بازی، با تمام محتواهای غنی و گوناگون آن، از نظر کارگردان نام آشنای این بازی، یعنی آقای هاجیمه تاباتا، یک نقطه شروع است و تیم ساخت بازی در اسکوئر اینیکس برای پشتیبانی از بازی، برنامه های زیادی دارند. حال، آقای تاباتا در مورد برخی از مسائل از این دست توضیحاتی را ارایه کرده است.

هاجیمه تاباتا، کارگردان عنوان Final Fantasy XV اعلام کرد که تیم سازنده در حال بررسی گزینه‌های موجود برای پشتیبانی کردن از کنسول پراجت اسکورپیو مایکروسافت است. این در حالی است که هیچ برنامه‌ای برای انتشار بازی برروی کنسول ترکیبی شرکت نینتندو، یعنی نینتندو سوییچ وجود ندارد.
Final Fantasy XV در حال حاضر از کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان پشتیبانی می‌کند و برروی آن‌ها در دسترس است اما همان طور که می‌دانید، دو کنسول جدید در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهند شد. تاباتا در یک مصاحبه از دید و برنامه تیم سازنده برای پشتیبانی بازی از کنسول پراجکت اسکورپو و نینتندو سوییچ سخن گفت.
در مورد اسکورپو، تاباتا بیان می‌کند که تیم سازنده در حال فکر کردن و بررسی گزینه‌های موجود برای چگونگی توسعه بازی برروی این کنسول است. گرچه او هنوز اطلاعات دقیقی از کنسول اسکورپیو ندارد و دقیقا نمی‌داند که چه مواردی باید به بازی اضافه شود، اما فکر می‌کند این نسخه با نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو بازی قابل مقایسه باشد. با این حال، تاباتا اشاره می‌کند که آن‌ها می‌خواهند این نسخه از بازی را تا جایی که امکان دارد خوب بسازند.
در طرف دیگر، آقای تاباتا این موضوع را روشن می‌کند که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای کنسول نینتندو سوییچ در نظر گرفته نشده است. او حتی نمی‌داند که بازی برروی این کنسول اجرا خواهد شد یا خیر زیرا تیم سازنده بازی، هنوز آن را برروی کنسول نینتندو سوییچ آزمایش نکرده‌اند. با این حال، ایشان اشاره می‌کند که تیم سازنده بسیار به کنسول علاقه مند است و در میان تیم Final Fantasy XV، طرفداران نینتندو بسیار هستند.
کنسول نینتندو سوییچ در تاریخ ۳ ماه مارس سال جاری میلادی منتشر خواهد شد و با این که انتشار بازی  Final Fantasy XV برای این کنسول در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما اسکوئر اینکس اعلام کرده که قطعا Dragon Quest XI را برای آن عرضه خواهند کرد. در طرف دیگر، کنسول پراجکت اسکورپیو مایکروسافت در تعظیلات سال نوی میلادی پیش رو منتشر خواهد شد و مایکروسافت قطعا آن را به صورت کامل در نمایشکاه E3 2017 که در ماه ژوئن برگزار می‌شود، معرفی خواهد کرد.
در جدید ترین خبر از بازی Final Fantasy XV، مشخص شده که فروش روز اول Final Fantasy XV هزینه‌های ساخت آن را جبران کرده است. به گفته آقای تاباتا نه تنها این عنوان توانسته هزینه‌های تولیدی خود را جبران کند، بلکه موفق شده تا در روز اول عرضه خود یعنی ۲۹ نوامبر گذشته، به این مهم دست یابد. در ماه ژانویه شرکت اسکوئر اینیکس آمار فروش این عنوان را ۶ میلیون نسخه اعلام کرده بود، پس می‌توان با اطمینان گفت که Final Fantasy XV رسما به سود‌آوری رسیده است.
[تصویر:  FFXV-Jan-24-Update_01-18-17.jpg]