Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: Valve در حال ساخت ۳ بازی واقعیت مجازی کامل است
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
شرکت بزرگ ولو (Valve) که به خاطر عناوینی مانند Portal ،Team Fortress ،Half-Life و البته سیستم عرضه نرم افزار فوق‌العاده خود، یعنی شبکه استیم شناخته می‌شود، به تازگی اعلام کرده که در حال ساخت سه پروژه واقعیت مجازی کامل است.

این خبر از سوی موسس مشهور شرکت ولو، یعنی آقای گیب نیول (Gabe Newell) تایید شده است. ایشان در مصاحبه با وب‌سایت یورو گیمر، تایید کردند که شرکت در حال کار برروی سه بازی واقعیت مجازی است. زمانی که از آقای نیول در مورد پروژه اولیه هدست واقعیت مجازی HTC Vive سوال شد، ایشان این گونه پاسخ دادند:
نقل‌قول:
زمانی که من می‌گویم ما در حال ساخت سه بازی هستیم، منظورم سه بازی کامل است نه آزمایشی یا تجربی.
با این که آقای نیول از توضیحات بیشتر در مورد این بازی‌ها خودداری کرد، اما این موضوع را مشخص نمود که بازی‌های در دست ساخت، با موتور های داخلی شرکت ولو، یعنی Source 2 و Unity ساخته می‌شوند. ایشان به موضوع مهمی اشاره کردند و گفتند که اگر همه افراد تنها به آوردن محتواهای فعلی به واقعیت مجازی اتکا کنند، بحث واقعیت مجازی نمی‌تواند موفق شود. او مشخص می‌کند که شرکت، هم‌اکنون بازی‌های Half-Life 2 و Team Fortress را برروی واقعیت مجازی اجرا می‌کند اما این‌ها، خالصانه کار و پیشرفت سازنده است. نیول به صورت دقیق گفت:
نقل‌قول:
یکی از اولین کارهایی که ما انجام دادیمف این بود که Half-Life 2 و Team Fortress را به صورت واقعیت مجازی اجرا کردیم و این به نوعی تازگی داشت. این حقیقتا یک پیشرفت و رکورد برای سازنده به حساب می‌آید اما قطعا هیچ چیز متقاعد کننده‌ای در آن وجود ندارد؛ دقیقا همان طور که هیچ کس یک سیستم واقعیت مجازی را برای تماشای فیلم خریداری نمی‌کند.
گیب نیول در ادامه صحبت‌هایش در مورد افکار خود درباره رزولوشن کم، واقعیت مجازی ارزان تر، آینده واقعیت مجازی و فلسفه ولو برای خلق راه‌های جدید بازی توضیحاتی داد که قطعا جالب و جذاب بودند:
نقل‌قول:
اگر شما سیستم‌های واقعیت مجازی کنونی را حتی با ۸۰ درصد قیمت ارزان تر عرضه کنید، باز هم بازار بزرگی به وجود نخواهد آمد، اینطور نیست؟ هنوز هیچ دلیل متقاعد کننده‌ شگفت انگیزی وجود ندارد که مردم ۲۰ ساعت در روز را با واقعیت مجازی وقت بگذرانند. زمانی که چیزی برای عرضه داشتید؛ چیزی که واقعا میلیون‌ها انسان را هیجان زده کند، آن وقت است که باید نگران کاهش قیمت باشید. این یک نوعجوک قدیمی است که می‌گوید کاهش هزینه و قیمت یک شیطان همیشگی است.
ما در واقع در حال عبور از این جایگاه عجیب واقعیت مجازی در دنیای فعلی هستیم تا این قضیه رزولوشن پایین را به جایی ببریم که واقعیت مجازی، در واقع بیشتر از هر چیزی رزولوشن داشته باشد و نرخ تجدید (refresh rate) آن از هر دستگاه فعلی مثل دسکتاپ‌ها و موبایل‌ها بسیار بیشتر باشد. شما به زودی واقعیت مجازی را به خاطر فناوری نمایشی آن، در سطوح بالاتری خواهید دید. این موضوع شاید در اولین نسل تولید مشخص نباشد اما شما می‌توانید رخ دادن این اتفاق را در سال ‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۹ مشاهده کنید.
اگر شما در چیزی شکست نخورید، احتمالا پتانسیل واقعی و فضای مانور آن را کشف نخواهید کرد. ما یک جورهایی مثبت اندیش هستیم، این طور نیست؟ ما فکر می‌کنیم واقعیت مجازی خوب و درست پیش می‌رود. مسیر حرکت واقعیت مجازی طوری است که انتظارات ما را استوار نگه می‌دارد. ما همچنین این ایده را در نزد خود داریم که ممکن است بحث واقعیت مجازی به کلی یک شکست کامل تلقی شود؛ به این دلیل که اگر شما تلاشی برای کارهایی که ممکن است شکست بخورد، انجام ندهید، ممکن است به کلی کار جالبی را به ثمر ننشانید.
[تصویر:  valve-logo.jpg]