Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: توسعه‌دهندگان از هم اکنون مشغول توسعه‌ی بازی‌های پلی‌استیشن ۵ هستند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
توسعه‌دهندگان از هم اکنون مشغول توسعه‌ی بازی‌های پلی‌استیشن ۵ هستند

نویسنده:سعید حلاجیان

[تصویر:  ps5-release-date-2018-250x141.jpg]

شایعات مربوط به کنسول پلی‌استیشن ۵، روز به روز در حال افزایش هستند و حال گزارشات جدید حاکی از این است که استودیوهای‌ بازی‌سازی ژاپنی از همین حالا کار خود را بر‌روی توسعه‌ی بازی‌های جدید برای این کنسول آغاز کرده‌اند.

وب‌سایت Gameatsu گزارش می‌دهد از هم اکنون بسیاری از توسعه‌دهندگان ژاپنی کار خود را با کنسول پلی‌استیشن ۵ آغاز کرده و به دنبال توسعه‌ی بازی‌های جدید برای این کنسول هستند. یکی از آن‌ها، یک شرکت بزرگ ژاپنی است که در توکیو واقع شده و به دنبال استخدام یک محلی ساز، مترجم و یا برنامه‌ریز است تا بر‌روی توسعه‌ی بازی برای یک سخت افزار (کنسول) نسل آینده کار کند. این کنسول یا سخت افزار نسل بعدی نمی‌تواند چیزی جز پلی‌استیشن ۵ یا اکس باکس اسکارلت باشد. یک شرکت ژاپنی دیگر که سابقه‌ی بسیار خوبی در ساخت کنسول‌های بازی دارد، به دنبال استخدام یک برنامه‌ریز کاری است. در این آگهی استخدام ذکر شده که فرد مورد نظر بر‌روی نبرد باس‌های بازی کار می‌کند.

تا اینجای کار شواهد و قرائن حاکی از این هستند که توسعه‌دهندگان ژاپنی در حال کار بر‌روی توسعه‌ی بازی‌های جدید برای کنسول پلی‌استیشن ۵ هستند. شرکت‌های زیادی وجود دارند که سونی احتمالا آن‌ها را مامور کرده تا عناوین انحصاری زیادی را برای کنسول پلی‌استیشن ۵ بسازند. از جمله ‌ی این شرکت‌ها می‌توان به اسکوئر انیکس، اکتیویژن، برداران وارنر(استودیوی راک استیدی)، بتسدا و غیره اشاره کرد (بر اساس لیست مشاغل مورد نیازی که توسط این شرکت‌ها تا به حال منتشر شده است).

در هر صورت این روزها شایعان زیادی پیرامون کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر می‌شود و حتی روز گذشته نیز شاهد درز تصاویری از این کنسول بوده‌ایم. به علاوه احتمالا کنسول نسل آینده‌ی سونی، بسیار قدرت‌مند‌تر از گذشته خواهد بود به طوری که بر اساس گزارش‌ها، این کنسول قادر خواهد بود تا بازی‌های ویدئویی را بر‌روی رزولوشن ۴K و با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند؛ آن‌هم با قیمتی پایین یعنی ۴۹۹ دلار.

همچنین گزارشات دیگر نیز حاکی از این هستند که علاوه بر کنسول پلی‌استیشن ۵، سونی کنسول واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی آر ۲ را نیز در دست ساخت دارد. بدون شک پروژه‌ی واقعیت مجازی سونی یک موفقیت بزرگ بود و حال بسیار کنجکاویم که بدانیم پلی‌استیشن وی آر ۲ قرار است با ویژگی‌ و یا چه بازی‌های جدیدی عرضه شود. بر اساس گزارش‌ها، واحد پردازنده‌ی کنسول پلی‌استیشن وی‌آر ۲ در درون کنسول پلی‌استیشن ۵ تعیبه خواهد شد. گزارشات دیگری نیز وجود دارند که از قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل خبر می‌دهند؛ موضوعی که به شدت مورد توجه و خواسته‌ی اکثر بازی‌بازان است و نمونه‌ی آن را نیز در کنسول اکس باکس وان مایکروسافت شاهد هستیم.

در هر صورت تمام گزارشات منتشر شده فعلا در حد شایعه هستند. پیش از این انتظار می‌رفت سونی در کنفرانس E3 2018 به معرفی و رونمایی از این کنسول اقدام کند اما از آن‌جایی که سونی در رویداد E3 2019 حضور نخواهد داشت، بنابراین احتمالا این شرکت قصد دارد تا در رویداد PlayStation Experience 2019 رسماً از کنسول پلی‌استیشن ۵ رونمایی کند.