Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: سال آینده نینتندو سوئیچ از پلی‌استیشن فروش بیشتری خواهد داشت.
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سال آینده نینتندو سوئیچ از پلی‌استیشن فروش بیشتری خواهد داشت.

نویسنده:احسان دهشیری

[تصویر:  ps4-xbox-switch-250x145.jpg]

سال ۲۰۱۸، سالی پربار برای هر یک از سه کنسول پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و نینتندو سوئیچ بوده است. این سه کنسول امسال فروش بسیار خوبی را در سراسر دنیا تجربه کردند. اما طبق پیش‌بینی‌های جهانی کنسول‌های بازی، به نظر می‌رسد کنسول نینتندو در سال آینده برای اولین بار در این ۱۰ سال، به مقام بیشترین فروش کنسول دست پیدا خواهد کرد. این در حالی است که دو کنسول محبوب اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ در درجات پایین‌تر قرار خواهند گرفت.
طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، کنسول نینتندو سوئیچ با فروش ۱۷.۳ میلیون واحدی خود با اختلاف بسیار کمی از پلی‌استیشن ۴ به پرفروش‌ترین پلتفرم بازی تبدیل خواهد شد. این در حالی است که کنسول پلی‌استیشن ۴ با فروش ۱۷.۱ میلیون واحد، دومین کنسول پرفروش سال آینده خواهد بود. شرکت استراتجی آنالیتیکس (Strategy Analytics) اعلام کرد که این اولین بار از سال ۲۰۰۹ خواهد بود که پلتفرم شرکت نینتندو به این موفقیت دست پیدا می‌کند.
در حالی که پلتفرم‌های دو شرکت سونی و نینتندو برای به دست آوردن جایگاه اول در تلاش هستند؛ طبق گزارش‌های این بررسی، کنسول اکس‌باکس وان با فروش ۱۰ میلیون واحدی خود در فاصله‌ی زیادی از این دو پلتفرم قرار خواهد گرفت.
این عنوان می‌تواند فرصت خوبی را برای شرکت نینتندو ایجاد کند چرا که این شرکت با کسب این موفقیت، بازی‌بازان و کاربران زیادی را به خود جلب خواهد کرد. اما طبق گزارشات منتشر شده، به نظر می‌رسد که تا سال ۲۰۲۳ میلادی، دوباره کنسول‌های پلی‌استیشن و اکس‌باکس وان به واسطه‌ی به‌روزرسانی‌ها و توسعه‌های انجام شده، به جایگاه گذشته خود بازگردند.
به خاطر داشته باشید که این آمار تنها یک پیش‌بینی است و هیچ کس نمی‌تواند دقیقا بیان کند که کدام کنسول این شرکت‌های محبوب موفق به کسب رتبه‌ی اول در میزان فروش می‌شود. اما با این حال، این پیش‌بینی‌ها برای بسیاری از طرفداران جالب و هیجان‌انگیز است و بازی‌بازان ترجیح می‌دهند تا کنسول مورد علاقه‌اشان به این عنوان دست پیدا کند.