Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: جدول فروش هفتگی بریتانیا | فوتبالیست‌های شکست‌ناپذیر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
جدول فروش هفتگی بریتانیا | فوتبالیست‌های شکست‌ناپذیر

نویسنده:آرین مرادی

[تصویر:  fifa-19-250x123.jpg]

بازی FIFA 19 همچنان به تخت پادشاهی بریتانیا تکیه زده است و برای دومین هفته‌ی پیاپی رتبه‌ی اول این جدول را به خود اختصاص داده است. رقابت در رتبه‌های بالایی جدول بسیار حساس‌تر از قبل شده است. بازی‌های قدرتمند و بسیار محبوبی در صدر جدول قرار دارند که هر یک ادعای کسب مقام اول را دارند. با جدول فروش هفتگی بریتانیا با گیمفا همراه باشید. 

بازی FIFA 19 همچنان با ادامه دادن راه اجداد خود در حکومت بر جدول فروش بریتانیا، اکنون برای دومین هفته‌ی پیاپی توانسته است تا بر حریفان قدرتمند خود مانند Red Dead Redemption 2 و Call Of Duty Black Ops IIII غلبه کند و لقب پادشاه این جدول را به خود اختصاص داد. با به اتمام رسیدن جمعه‌ی سیاه و البته تخفیف‌های اعجاب‌انگیزی که در این دوره شاهد بودیم، امری منطقی است که آمار فروش بازی‌ها کاهش پیدا کند. با این حال، در این هفته شاهد فروش حدود یک میلیون بازی به صورت فیزیکی بودیم. این آمار به علاوه‌ی آمار بازی‌های دیجیتالی می‌تواند بسیار شگفت‌انگیز باشد. در این میان، صدرنشین جدول این هفته یعنی FIFA 19 شاهد افت فروش ۳۹ درصدی بود.

پس از بازی FIFA 19 نظاره‌گر یکی از کاندیداهای جایزه‌ی بهترین بازی سال یعنی Red Dead Redemption 2 هستیم. این بازی با اینکه از نظر آمار فروش افت داشته، حدود ۲۴ درصد، ولی توانست خود را یک پله بالا بکشد و به جایگاه دوم دست پیدا کرد. این امر البته که کار بسیار دشواری بود چرا که در هفته‌ی پیش یکی از بزرگ‌ترین عناوین امسال یعنی Call of Duty Black Ops بر رتبه‌ی دوم تکیه زده بود که در این هفته با کاهش فروش ۶۴ درصدی به رتبه‌ی سوم سقوط کرد.

بازی Battlefield V با اینکه در هفته‌ی اول چنان که انتظار می‌رفت نتوانست عمل کند ولی در این هفته با استقامت بسیار خوبی هنوز هم جایگاه چهارم را برای خود نگه داشته و اجازه‌ی تسخیز آن را به دیگر رقبای قدرتمند خود نداده است. هرچند که این بازی هم نسبت به هفته‌ی پیش شاهد افت ۴۸ درصدی فروش بوده ولی نباید از یاد ببریم که برای یک بازی بزرگ شوتر AAA این افت فروش خیلی چشمگیر نیست و هنوز هم Battlefield V عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد. جا دارد یک بار دیگر ذکر کنیم که آمار فروشی که هم‌اکنون در اختیار شما کاربران عزیز گیمفا قرار می‌دهیم تنها مربوط به فروش فیزیکی این بازی‌ها است و آمار فروش دیجیالی ثبت نشده‌اند.

از بازی Spyro Reignited Trilogy باز هم به عنوان یک شگفتی‌ساز یاد کنیم. این بازی که دو هفته‌ی پیش با کنار زدن جدیدترین بازی شرک راک‌استار (Rockstar) رتبه‌ی اول را به خود اختصاص داده بود، این هفته باز هم با شگفتی تمام توانست سه رتبه خود را بالا آورده و از جایگاه نهم خود را به رتبه‌ی ششم برساند.

بازی Assassin’s Creed Odyssey که آخرین ساخته‌ی استودیوی یوبی‌سافت (Ubisoft) از این فرانچایز بسیار محبوب است نیز دوباره به ده رتبه‌ی برتر جدول فروش بازگشته است. در هفته‌ی پیش این بازی تنها با یک رتبه اختلاف نتوانست به جمع ده برتر راه‌ یابد ولی این هفته با اقتدار تمام راه خود را باز کرد و با صعودی ۳ رتبه‌ای توانست جایگاه هشتم را به خود اختصاص دهد.

اما شاهد بازگشت یک بازی دیگر نیز به ده رتبه‌ی برتر جدول هستیم و این افتخار برای عنوانی نیست جز Fortnite: Deep Freeze Bundle. این بازی که دارای محبوبیتی شگفت‌انگیز است و دارای میلیون‌ها بازی‌باز در سرتاسر جهان است، اکنون باری دیگر به ده رتبه‌ی اول جدول بازگشته و با پیشرفتی دو پله‌ای، اکنون لب مرز و در جایگاه دهم جا خوش کرده است.

اوضاع برای همه‌ی بازی‌ها به این خوبی پیش نرفت و عنوانی مثل Fallout 76 به راحتی توسط رقیبان خود شکست خورد و اکنون با خروج از ده رتبه‌ی برتر، با سقوطی ۴ پله‌ای در رتبه‌ی یازدهم جدول به سر می‌برد.


بازی‌هایی که به تازگی عرضه شدند:
در این هفته شاهد انتشار بازی که توان رقابت با ده رتبه‌ی برتر جدول را داشته باشد، نبودیم. با این حال بازی Darksiders III عرضه شد و البته با انتقادات و نظرات ضد و نقیضی همراه شد. به نظر بعضی از بازی‌بازان، این نسخه از ریشه‌های خود فاصله گرفته بود و تغییرات ایجاد شده در آن اصلا این بازی را به سمت جلو هدایت نکرده‌اند. از طرفی دیگر شاهد بازی‌بازانی هستیم که عقیده دارند که بازی نه تنها به اصول خود پایبند است بلکه با اضافه کردن المان‌های مختلف از دیگر بازی‌ها مانند سری Souls در راه درستی درحال پیشروی است. با تمام این حرف‌ها، این بازی شاهد فروش قابل قبولی نبود و تنها توانست با بدست آوردن رتبه‌ی ۳۲ به کار خود در هفته‌ی اول انتشارش خاتمه دهد. سومین نسخه از این سری نسبت به نسخه‌ی دوم، ۸۴ درصد کم‌تر و نسبت به نسخه‌ی اول حدود ۷۰ درصد کم‌تر فروش داشته است.


بازی‌های انحصاری:
این هفته با شرکت نینتندو شروع کنیم که البته موفق‌تر از دو شرکت رقیب خود یعنی سونی و مایکروسافت عمل کرده است. در این هفته شرکت نینتندو دارای دو نماینده است که هر کدام به خوبی هر چه تمام‌تر عمل کرده‌‌اند. ابتدا از بازی Mario Kart 8: Deluxe بگوییم: این بازی نسبت به هفته‌ی پیش خود برخلاف انتظارات شاهد یک پله پیشرفت بود و اکنون در رتبه‌ی نهم جدول به سر می‌برد. از طرفی دیگر بازی Pokémon Let’s Go Pikachu نیز همانند دیگر نماینده‌ی نینتندو با صعودی یک پله‌ای از جایگاه هشتم، خود را به رتبه‌ی هفتم رسانده است. بازی Forza Horizon 4 را می‌توان یکی از بهترین انحصاری‌های مایکروسافت تا به اکنون دانست. حدود ۹ هفته است که این بازی در لیست ده برتر جدول قرار دارد و فروش این بازی نسبت به نسخه‌ی قبلی در همین بازه‌ی زمانی، شاهد افزایش ۱۸ درصدی بوده و اکنون دارای رتبه‌ی پنجم این جدول است. نماینده‌ی هفته‌ی پیش شرکت سونی یعی بازی Spider-Man از لیست ده برتر خارج شده ولی هنوز هم به فروش خوب خود ادامه می‌دهد. همان‌طور که می‌دانید این بازی سریع‌ترین فروش را در بین عناوین انحصاری پلی‌استیشن ۴ داشته و در آستانه‌ی شکستن رکورد بازی Uncharted 4 در حیطه‌ی پرفروش‌ترین بازی انحصاری پلی‌استیشن ۴ در بریتانیا است.


هفته‌ی آینده منتظر چه بازی‌هایی باشیم؟
در این هفته شاهد انتشار دو بازی هستیم که از قرار معلوم هر دو بازی نیز جزو عناوین قدرتمند سبک خود هستند. فردا شاهد انتشار بازی Just Cause 4 ساخته‌ی استودیوی اولانچ هستیم. از طرفی دیگر یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازی‌های شرکت نینتندو به نام SUPER SMASH BROS. ULTIMATE در این هفته عرضه می‌شود. به نظر می‌رسد که این بازی از اهمیت بسیار بالایی برای شرکت نینتندو برخوردار است و همچنین از آن انتظار فروش فوق‌العاده‌ای می‌رود.



[تصویر:  12.PNG]

[تصویر:  13.PNG]


لیست ۴۰ بازی پرفروش این هفته در بریتانیا: 
[تصویر:  .png]


لیست ۲۰ بازی برتر پلی‌استیشن ۴ از نظر فروش در بریتانیا:
[تصویر:  ps.png]

لیست ۲۰ بازی برتر اکس‌باکس وان از نظر فروش در بریتانیا:
[تصویر:  X.png]

لیست ۲۰ بازی برتر نینتندو سوئیچ از نظر فروش در بریتانیا:
[تصویر:  N.png]

لیست ۳۰ بازی برتر رایانه‌های شخصی از نظر فروش در بریتانیا:
[تصویر:  PC.png]