Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: مدیر شعبه‌ی اروپای سونی: بازی‌های داستان محور همچنان مخاطبین بسیاری دارند.
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مدیر شعبه‌ی اروپای سونی: بازی‌های داستان محور همچنان مخاطبین بسیاری دارند.

نویسنده:حمید کوهپیما

[تصویر:  PlayStation-4-Sales-250x148.jpg]

[font=B Badr]به گفته‌ی یکی از مدیران ارشد شرکت سونی، عملکرد فوق‌العاده‌ی بازی‌هایی مانند[/font] God of War [font=B Badr]و[/font] Spider Man [font=B Badr]در سال گذشته نشان می‌دهد که بازی‌های داستان محور و تک‌نفره هنوز هم طرفداران بسیاری دارند[/font].

اگرچه سال پنجم پس از عرضه‌ی یک کنسول، معمولا آغاز سراشیبی فروش سخت‌افزار و بازی‌های آن کنسول است ولی به نظر می‌رسد کنسول پلی‌استیشن ۴ موفق شده است خود را از این قاعده جدا کند. در حقیقت امسال یکی از بهترین سال‌های این کنسول بوده است. یکی از دلایل پیشرفت کنسول پلی‌استیشن ۴، پشتیبانی روزافزون و هوشمندانه‌ی شرکت سونی از استودیوهای فرست پارتی خود بوده است. در طول یک سال گذشته شاهد عرضه‌ی بازی‌هایی مانند Shadow of the Colossus، Detroit: Become Human، Spider Man و God of War برای کنسول پلی‌استیشن ۴ بودیم. عملکرد شرکت سونی در سال ۲۰۱۸ به حدی خوب بود که یکی از بازی‌های انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۴ به عنوان برترین بازی امسال در جریان مراسم The Game Awards انتخاب شد.
آقای وارویک لایت (Warwick Light)، از مدیران ارشد شعبه‌ی اروپایی شرکت سونی در مصاحبه‌ی اخیر خود درباره‌ی عملکرد شرکت سونی در جریان سال ۲۰۱۸ صحبت کرده است. ایشان به این موضوع اشاره کرده‌اند که شرکت سونی تنها به چیزی که به آن باور دارد یعنی ساخت بازی‌های باکیفیت تک‌نفره و داستان محور، عمل کرده است. به گفته‌ی آقای لایت، عملکرد بی‌نظیر بازی‌هایی مانند God of War و Spider Man به این شرکت اطمینان داده است که هنوز هم بازار بسیار مناسبی برای این دسته از بازی‌ها وجود دارد.

اگرچه سال ۲۰۱۸ بدون شک یک سال بسیار مهم و بزرگ برای بازی Fortnite بود ولی همچنین این سال، سالی بود که ما حقیقتا به عنوان یک ناشر عمل کرده و تمرکزمان را برروی بازی‌های انحصاری خود مانند Shadow of the Colossus، Detroit: Become Human، Spider Man و God of War و یا محصولات واقعیت مجازی مانند Astro Bot گذاشتیم. شعار دادن یک چیز است و آن‌چه که هواداران از ما می‌خواهند یک چیز دیگر. هنوز هم مخاطبین زیادی برای عناوین داستان محور که بهترین تجربه از یک بازی تک‌نفره را ارائه می‌کنند، وجود دارد. محبوبیت بالای بازی‌هایی همچون God of War و Spider Man گواه بر این موضوع هستند.

نکته‌ی جالب ماجرا این‌جا است که پس از گذشت ۵ سال از عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۴ به بازار و ارائه‌ی یک تجربهی فوق‌العاده از نظر بازی‌های انحصاری در سالی که گذشت، سال آینده نیز توانایی و ظرفیت تبدیل شدن به یک سال بی‌نظیر دیگر را برای هواداران دارد. اگر شرکت سونی بازی‌هایی همچون Death Stranding، Ghost of Tsushima، The Last of Us Part 2 و بسیاری دیگر از بازی‌های انحصاری خود را در سال ۲۰۱۹ عرضه کند، می‌توانیم شاهد یک سال فوق‌العاده‌ی دیگر باشیم.

نظراتتان را در این زمینه با ما در میان بزارید.