Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: شایعه: مایکروسافت در حال توسعه‌ی ۴ کنسول جدید است.
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
شایعه: مایکروسافت در حال توسعه‌ی ۴ کنسول جدید است.

نویسنده:حمید کوهپیما

[تصویر:  xbox-one-scorpio-internal-tech-1-3-1024x576-250x141.jpg]

[font=B Badr]یکی از شناخته شده‌ترین منابع داخلی شرکت مایکروسافت اطلاعات تازه‌ای از کنسول‌های در دست توسعه‌ی این شرکت منتشر کرده است. براساس اطلاعات منتشر شده توسط این شخص، شرکت مایکروسافت در حال کار برروی [/font][font=B Badr]۴[/font][font=B Badr] کنسول جدید است[/font].

شرکت مایکروسافت در ماه‌های اخیر با تصمیمات و سرمایه‌گذاری‌های خود به همه ثابت کرد که در زمینه‌ی توسعه‌ی بخش بازی‌های ویدئویی کاملا جدی و مصمم است. با این وجود به نظر می‌رسد این شرکت تنها به سرمایه‌گذاری برروی توسعه‌ی خود بازی‌ها بسنده نکرده است. براساس اطلاعات منتشر شده، به نظر می‌رسد شرکت مایکروسافت قصد دارد با توسعه‌ی ۴ کنسول متفاوت، جایگاه خود به عنوان یکی از صاحبان پلتفرم‌های اصلی بازی‌های ویدئویی در نسل بعد را استوار کند.

جدیدترین اخبار منتشر شده توسط یکی از منابع داخلی و شناخته شده‌ی شرکت مایکروسافت به بیرون درز کرده است. این شخص پروژه‌های سخت‌افزاری جدید شرکت مایکروسافت را به دو دسته‌ی کلی تقسیم بندی کرده است. براساس صحبت‌های این شخص، شرکت مایکروسافت در کنار توسعه‌ی کنسول‌های نسل جدید که پیش از این با نام رمز Scarlet معرفی شده بود، برروی گروهی دیگر از کنسول‌ها نیز کار می‌کند.

کنسول‌های گروه Scarlet، خود شامل دو کنسول متفاوت می‌شوند. کنسول اول با نام Anaconda شناخته می‌شود و همانند کنسول ایکس‌باکس وان ایکس، یک کنسول بسیار قدرتمند خواهد بود که با هدف راضی کردن عاشقان بازی‌های ویدئویی طراحی شده است. در طراحی کنسول دوم این گروه که با نام Lockhart شناخته می‌شود، بیشتر برروی قیمت کنسول تمرکز شده و عموم جامعه‌ی بازی‌بازان را هدف قرار داده است. این شخص زمان عرضه‌ی کنسول‌های نسل آینده به بازار را، سال ۲۰۲۰ میلادی اعلام کرده است.

گروه دوم کنسول‌های در دست توسعه‌ی شرکت مایکروسافت، در حقیقت بر مبنای پلتفرم فعلی یعنی ایکس‌باکس وان توسعه‌ می‌یابند. اولین کنسول این گروه Maverick نام دارد که شامل هیچ درایو دیسکی نمی‌شود. این کنسول پرچم‌دار شرکت مایکروسافت در پروژه‌ی استریم بازی‌ها در فضای ابری خواهد بود. براساس اطلاعات منتشر شده توسط این فرد، کنسول Maverick پیش از کنسول‌های نسل بعدی به بازار عرضه خواهد شد. دومین کنسول این گروه، یک نسخه‌ی بازطراحی شده از کنسول ایکس‌باکس وان اس خواهد بود که در کنار پشتبانی کامل از بازی‌های نسل فعلی، از تکنولوژی استریم بازی‌ها نیز پشتبانی خواهد کرد. به لطف تکنولوژی‌های جدید، این کنسول باریک‌تر از کنسول‌های فعلی بوده و با قیمتی بسیار ارزان به بازار عرضه خواهد شد.

باید به این نکته توجه کنید که اگرچه این اطلاعات توسط یک منبع داخلی که به خاطر انتشار اطلاعات دقیق شناخته می‌شود، منتشر شده است ولی به هر حال این اطلاعات در حال حاضر تنها یک شایعه هستند و باید تا معرفی کنسول‌های نسل جدید توسط شرکت مایکروسافت منتظر ماند. با این حال اگر این اطلاعات صحت داشته باشند، به نظر می‌رسد شرکت مایکروسافت برنامه‌های بسیار جالب و هیجان‌انگیزی برای آینده‌ی پلتفرم ایکس‌باکس در ذهن دارد.



نظرات خود را با ما در میان بگذارید.