Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: انتقاد کارگردان The last of Us از ماموریت‌های داستانی بازی Red Dead Redemption 2
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
انتقاد کارگردان The last of Us از ماموریت‌های داستانی بازی Red Dead Redemption 2

نویسنده: سعید حلاجیان

[تصویر:  The-Last-of-Us-250x141.jpg]

بروس استرلی (Bruce Straley) را می‌توان یکی از برجسته‌ترین طراحان بازی‌های ویدئویی به شمار آورد که در زمینه‌‌ی توسعه‌ی بازی‌هایی هم‌چون سه‌گانه‌ی Jack and Daxter، سری Uncharted و همچنین به عنوان کارگردان بازی The last of Us با استودیوی ناتی داگ همکاری داشته است. اگرچه وی در سال ۲۰۱۷ از استودیوی ناتی داگ جدا شده و از فعالیت در صنعت بازی‌های ویدئویی فاصله گرفت اما وی همچنان بازی‌های جدید را تجربه می‌کند که یکی از آن‌ها، بازی محبوب Red Dead Redemption 2 است.

Red Dead Redemption 2 در میان بازی‌های ویدئویی، بالاترین نمره را از سوی منتقدین کسب کرده است اما این بدین معنی نیست که این بازی کامل است. اگرچه افراد بسیاری در مصاحبه‌های مختلف، بازی Red Dead Redemption 2 را تحسین کرده‌اند اما بروس استرلی در شبکه‌ی اجتماعی توییتر، از ماموریت‌های داستانی بازی Red Dead Redemption 2 انتقاد کرد. در واقع آقای استرلی از این موضوع انتقاد داشت که چرا بازی‌بازان در نحوه‌ی انجام مراحل داستانی بازی هیچ حق انتخابی ندارند.

نقل‌قول:
بحث من بر سر این است که سازندگان حق انتخاب را از بازی‌بازان سلب کرده تا بتوانند از این طریق به یک داستان حماسی برسند. این در حالی است که این موضوع کاملاً قدرت تعامل بازی‌باز با گیم‌پلی و داستان بازی را تضعیف می‌کند. بنابراین به صورت کاملاً غیر منتظره‌، داستان بازی به گونه‌ای به اتمام می‌رسد که نه تنها حماسی نیست، بلکه من را از این موضوع که بازی به من به عنوان یک بازی‌باز اعتمادی ندارد، ناامید می‌سازد. بنابراین من فقط گزینه‌ها را علامت می‌زنم (اشاره به کسب مدال طلا در ماموریت‌های بازی) تا میان پرده‌ها یکی پس از دیگری آغاز شوند.

آقای استرلی ادامه داد:

نقل‌قول:
به طور مثال هنگامی که قصد داشتم تا از کنار دشمنان به آن‌ها حمله کنم، بازی به من این اجازه را نمی‌داد. بازی از شما می‌خواهد ماموریت‌ها را همان‌طور که او می‌خواهد پیش برده و به اتمام برسانید. این موضوع در ارتباط با اکثر ماموریت‌های داستانی بازی Red Dead Redemption 2 صدق می‌کند. اگرچه در طی ماموریت‌ها جهان بازی آزاد است و من نیز مهارت‌های لازم را دارم اما هنگامی که خواستم ماموریت را به روش خودم انجام دهم، بازی به جای پاداش من را تنبیه کرد.

این توییت آقای استرلی توجهات بسیاری را به خود جلب کرده  و جالب است اگر این نکته را در نظر بگیریم که در گذشته نیز انتقادات بسیاری نسبت به خطی بودن داستان سری Uncharted و The last of Us مطرح شده است. در ادامه آقای استرلی اعلام کرد که کارهای شرکت راک استار را دوست دارد و به شوخی پیشنهاد داد که برای ساخت بازی جهان آزاد بعدی راک استار به این شرکت ملحق شود:

نقل‌قول:
ماجرا چیست؟ مردم هر چیزی را که من در توییتر پست می‌کنم، می‌خوانند و به آن گوش می‌دهند.
هی راک استار! من به کارهای شما علاقه مندم. اگر قصد ساخت بازی جهان آزاد دیگری داشته و مشغول نوشتن داستان آن هستی، من به عنوان مشاور در دسترس هستم. فقط .۰۱% درصد از درآمد بازی را به من بده و من در اختیار تو هستم.

آقای استرلی اولین فردی نیست که از بازی Red Dead Redemption 2 انتقاد می‌کند. همان طور که اشاره کردیم، اگرچه این بازی بالاترین نمرات را کسب کرده اما بدون مشکل نیست. بسیاری از کاربران از بخش آنلاین بازی ناامید هستند؛ بخشی که از هنگام انتشار تا به حال با مشکلات فراوانی همراه شده است. اگرچه، راک استار و تیم توسعه‌دهنده‌ی بازی Red Dead Redemption 2 نیز سعی بر این داشته تا مشکلات بخش آنلاین بازی را برطرف ساخته و حتی حالت‌های جدیدی به آن اضافه‌ کنند. بهبود سیستم اقتصاد بازی و اضافه شدن حالت‌ بتل رویال Gun Rush از جمله‌ی این تغییرات هستند.

بازی‌بازان انتظار دارند که شرکت راک استار در طولانی مدت از Red Dead Online پشتیبانی کرده و محتویات جدیدی برای آن منتشر کند. در هر صورت Red Dead Online هنوز در فاز بتا قرار داشته و بنابراین مطمئنا راک استار برنامه‌های زیادی دارد تا تجربه‌ی آنلاین بازی را سرگرم کننده‌تر سازد.

بازی Red Dead Redemption 2 هم‌اکنون برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان در دسترس قرار دارد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید این عنوان، نکاتی را که باید قبل از خرید Red Dead Redemption 2 بدانید را از طریق وب‌سایت گیمفا مطالعه کنید. به علاوه می‌توانید تحلیل فنی و بررسی عملکرد این بازی را از اینجا مشاهده کنید. همچنین می‌توانید نقد و بررسی Red Dead Redemption 2 با عنوان بازگشت باشکوه پادشاه غرب وحشی | نقد و بررسی بازی Red Dead Redemption 2 به قلم مهدی رضایی را از طریق وب‌سایت گیمفا مطالعه کنید.


منتظر نظرات شما هستیم...