Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: شرکت سونی یک اختراع جدید در زمینه‌ی پشتیبانی از نسل قبل ثبت کرده است
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
شرکت سونی یک اختراع جدید در زمینه‌ی پشتیبانی از نسل قبل ثبت کرده است

نویسنده: حمید کوهپیما

[تصویر:  playstation-250x141.jpg]

به نظر می‌رسد شرکت سونی با جدیت تمام در حال بررسی قابلیت پشتیبانی از نسل قبل (Backward Compabililty) و امکان اضافه کردن این قابلیت به کنسول جدید خود است.



دیگر زمان زیادی تا معرفی و انتشار کنسول‌های نسل جدید باقی نمانده است. سوال بسیار مهمی که ذهن همه‌ی هواداران و منتقدان را به خود مشغول کرده این است که کنسول‌های نسل بعدی تا چه حد از عناوین موجود برروی کنسول‌های نسل قبل پشتیبانی خواهند کرد. با توجه به این موضوع که شرکت مایکروسافت در همین نسل نیز یک سرویس پشتیبانی از نسل قبل موفق و قابل قبول را ارائه کرده است، ادامه‌ی این راه و معرفی یک سیستم کامل‌تر از سوی آن‌ها در نسل جدید دور از انتظار نیست. ولی شرکت سونی چه برنامه‌ای برای نسل بعد خود در نظر گرفته است؟

به نظر می‌رسد شرکت سونی نیز هیچ برنامه‌ای برای عقب ماندن در این مسابقه ندارد. براساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده از سوی دفتر ثبت اختراعات کشور ژاپن، شرکت سونی یک طرح کاملا جدید برای اجرای بازی‌های قدیمی برروی یک سیستم جدید معرفی کرده است. این سیستم که کاربرد جامعی خواهد داشت به سیستم مقصد اجازه می‌دهد بازی اجرا شده را بررسی کند. اگر بازی اجرا شده منطبق با سخت‌افزار کنسول جدید باشد که طبیعتا هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد. اگر بازی اجرا شده مربوط به یک سخت‌افزار قدیمی باشد، پردازنده‌ی دستگاه با تغییر آی‌دی و اطلاعات هسته‌ی خود به نرم‌افزار القا می‌کند که در حال اجرا برروی سخت‌افزار اصلی خود است.

به طور حتم، این تنها اولین قدم در راستای اضافه کردن قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل به کنسول پلی‌استیشن ۵ است. با این حال، ثبت این اختراع جدید نشان می‌دهد که شرکت سونی در زمینه‌ی اضافه کردن این قابلیت به کنسول آینده‌ی خود مصمم است. حال سوال این‌جا است که کنسول پلی‌استیشن ۵ از عناوین کدام کنسول پشتیبانی خواهد کرد. با توجه به وجود یک پردازنده‌ی نسل جدید با معماری ۶۴ بیتی برروی کنسول پلی‌استیشن ۴، به احتمال بسیار زیاد شاهد پشتیبانی کنسول پلی‌استیشن ۵ از بازی‌های این کنسول خواهیم بود. ولی آیا شاهد اجرا شدن بازی‌های کنسول‌های قدیمی‌تر شرکت سونی برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ خواهیم بود یا خیر؟

به هر حال با معرفی کنسول نسل جدید، پاسخ تمامی این سوال‌ها مشخص خواهد شد.