Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: مدیر مالی سونی: استریم بازی‌ها در آینده‌ی نزدیک جایگزین کنسول‌ها نخواهد شد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مدیر مالی سونی: استریم بازی‌ها در آینده‌ی نزدیک جایگزین کنسول‌ها نخواهد شد

نویسنده: حمید کوهپیما

[تصویر:  PlayStation-Now-250x126.jpg]

یکی از مباحث داغ این روزها در صنعت بازی‌های ویدئویی، اهمیت سرویس استریم بازی‌ها است. براساس اخبار منتشر شده، بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند مایکروسافت، یوبی‌سافت (Ubisoft)، گوگل (Google) و اپل (Apple) در حال بررسی این تکنولوژی جدید هستند. شرکت سونی نیز سرویس PlayStation Now را راه‌اندازی کرده که به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یافته است.



با توجه به این موضوع که بسیاری از شرکت‌های بزرگ در حال سرمایه‌گذاری و تحقیق درباره‌ی این تکنولوژی هستند، طبیعتا این باور در ذهن ایجاد می‌شود که این تکنولوژی آینده‌ی صنعت بازی‌های ویدئویی را تحت سلطه‌ی خود در خواهد آورد. با این وجود، مدیر ارشد مالی شرکت سونی، آقای هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki)، نظر متفاوتی در این زمینه دارد. در جریان آخرین جلسه‌ی مالی شرکت سونی، آقای توتوکی بیان کرده است که بعید می‌داند کنسول‌ها در آینده‌ی نزدیک به واسطه‌ی همه‌گیر شدن استریم بازی‌ها کنار گذاشته شوند.

مدیر ارشد مالی شرکت سونی در پاسخ به سوال یکی از سرمایه‌گذاران درباره‌ی ریسک‌های احتمالی سرمایه‌گذاری در شرکت سونی بیان کرده است که پیشرفت تکنولوژی استریم بازی‌ها در نهایت نیاز به سخت‌افزار برای دسترسی به بازی‌های ویدئویی را رفع خواهد کرد. با این حال، به نظر آقای توتوکی این اتفاق در آینده‌ی نزدیک رخ نخواهد داد.

به عبارتی، تکنولوژی استریم بازی‌ها به طور حتم نقش بسیار مهمی در آینده‌ی صنعت بازی‌های ویدئویی ایفا خواهد کرد ولی زمان زیادی تا همه‌گیر شدن این تکنولوژی باقی مانده است