Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: مرگ در کمین سایه‌ها | نقدها و نمرات Sekiro: Shadows Die Twice [به‌روزرسانی]
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مرگ در کمین سایه‌ها | نقدها و نمرات Sekiro: Shadows Die Twice

[تصویر:  sekiro__shadows_die_twice_wallpaper_by_d...50x140.jpg]

بازی Sekiro: Shadows Die Twice طی روزهای آینده رسما عرضه می‌شود و حال به تازگی نقدها و نمرات آن نیز منتشر شده است که با یکدیگر مروی بر آن‌ها خواهیم داشت.



سلما با استودیوی فرام سافتور و عناوین این شرکت به خوبی آشنایی دارید. استودیویی که شاهکار‌هایی به مانند سری Dark Souls  و Bloodborne را خلق کرد. اثر جدید این استودیوSekiro: Shadows Die Twice نام دارد که فردا رسما عرضه خواهد شد. اگرچه در نگاه اول Sekiro دارای همان فرمول همیشگی استودیوی فرام سافتور است اما به نظر می‌رسد سازندگان مکانیک‌های جدید را به گیم‌پلی بازی اضافه کرده اند و این بار مبارزات بازی به جای پارامترها، برروی سیستم مهارت‌ها متمرکز است و از این روی با گیم‌پلی متفاوتی نسبت به بازی‌های قبلی استودیوی فرام سافتور روبرو هستیم. حال به تازگی هم‌زمان با عرضه‌ی  بازی Sekiro: Shadows Die Twice نقدها و نمرات آن نیز منتشر شده است که با یکدیگر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

Areajugones 9.5/10

نقل‌قول:
Sekiro: Shadows Die Twice بدون شک یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ و شاید حتی کل نسل هشتم است. Sekiro قدم بعدی فرام سافتور محسوب می‌شود؛ عنوانی که تجربه‌ای مابین Dark Souls و Bloodborne را ارائه می‌دهد و بدون از دست دادن ویژگیهای ذاتی خود، هم زمان اورجینال و قابل دسترس است. یک شاهکار جدید از میازاکی (Miyazaki) که تمام بازی‌بازان باید آن را تجربه کنند.

Atomix 9.5/10

نقل‌قول:
من تا به حال عنوانی را تجربه نکرده بودم که مکانیک‌های استفاده از یک شمشیر این قدر طبیعی باشد. در همین حین، استفاده از کنترل‌های سنتی به شدت منطقی است. مهم نیست شما تا چه اندازه با مضامین ژاپنی آشنایی دارید، Sekiro چیزی است که تاکنون تجربه نکرده‌اید. Sekiro عنوانی است که باید در اولویت تمام عاشقان این مدیوم قرار داشته باشد. Sekiro قدم بعدی برای ژانر و زیر ژانری است که ارائه می‌دهد. Sekiro استاندارد جدیدی است که قطعاً در ادامه برروی دیگر توسعه دهندگان تاثیر خواهد گذاشت. Sekiro فقط یک Dark Souls دیگر با نینجا‌ها و سامورایی‌ها نیست. بلکه شاهکاری است که نباید آن را از دست بدهید.

PlayStation LifeStyle 9.5/10

نقل‌قول:
جدای از انتظاراتی که به واسطه‌ی سری بازی‌های Dark Souls و Bloodborne داریم، استودیوی فرام سافتور قادر شد تا عنوانی بسازد که علاوه بر حفظ هویت‌ بازی‌های این استودیو، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مکانیک‌ها و روش‌های جدیدی برای روایت داستان را آزمایش کنند. Sekiro یک بازی چالش برانگیز اما منصفانه است؛ عنوانی که به بازی‌بازان اجازه می‌دهد تا رشد کنند و نه به شخصیت بازی. این عنوان مکانیک‌های گیم‌پلی و روایت داستانی را به نحوی با یکدیگر ترکیب می‌کند که امروزه نمونه‌ی آن بسیار کمیاب است. مهم نیست که مبارزات چقدر سخت می‌شوند بلکه این موضوع باعث می‌شود تا بازی‌بازان به طور عمیقی در دنیای بازی غرق شده و مبارزات بیشتری را طلب کنند.

IGN 9.5/10

نقل‌قول:
Sekiro فرمول موفق استودیوی فرام سافتور را به یک اکشن ماجراجویی مدرن تکامل می‌بخشد که مبارزات آن بر‌روی دقت و مهارت متمرکز است. بازی تجربه‌ای از یک مخفی کاری و مبارزات خطرناک با سلاح سرد را ارائه می‌دهد که باید با دشمنان زیادی در زمین و یا دنیاهای دیگر ( اشاره به زمان گذشته) مبارزه کنید. ویژگی‌های (ابزار) تخیلی و انعطاف پذیر بازی تجربه‌ای متمرکز را رقم می‌زنند که اگرچه فهم آن نسبت به سایر بازی‌های فرام سافتور ساده‌تر شده اما هنوز هم رمز و رازهای مخصوص خود را داراست. Sekiro یک برداشت جدید از یک فرمول آشنا است که می‌تواند در کنار نیاکان خود با قدرت ایستادگی کند.

Gameblog.fr 9/10

نقل‌قول:
Sekiro یک بازی شگفت انگیز با مبارزات فوق العاده، کاوش گسترده و کارگردانی هنری بسیار زیبا است؛ عنوانی که حتما باید آن را تجربه کرد.

Game Informer 9/10

نقل‌قول:
Sekiro یک سفر چالش برانگیز در یک دنیای شگفت انگیز و پیچیده است که شما را وادار می‌کند تا برای موفقیت، مبارزات بی‌رحمانه‌ی آن را یاد گرفته و در آن استاد شوید. علیرغم اینکه به دفعات در بازی مرگ را تجربه خواهید کرد، اما هیجان ناشی از پیروزی باعث می‌شود تا همچنان به پیش‌روی در آن ادامه دهید. Sekiro یکی از سخت‌ترین بازی‌هایی است که من تا به حال تجربه کردم اما برای کسانی که به دنبال ماجراجویی، اکتشاف و یک بازی نینجای فانتزی هستند، قطعا Sekiro انتظارات آن‌ها را برآورده خواهد کرد.

JeuxActu 8.5/10

نقل‌قول:
Sekiro به مانند Dark Souls و Bloodborne، بازی بسیار قدرتمندی است. این بازی بار دیگر تمام استعدادهای استودیوی فرام سافتور را به رخ می‌کشد. با وجود کارگردانی هنری بی‌نظیر سیستم مبارزات هوشمندانه‌ی بازی، Sekiro یکی از بهترین بازی‌های حال حاضر است.

Hardcore Gamer 8/10

نقل‌قول:
Sekiro: Shadows Die Twice فرمول موفق و آن چیزی که یک عنوان استودیوی فرام سافتور را خاص می‌کند، به مجموعه‌ای با ساختار قوی و تحسین برانگیز تبدیل کرده که هواداران مطمئنا عاشق آن خواهند شد. شاید مرگ ویژگی ثابتی در Sekiro باشد اما پس از هر بار مرگ، این بازی قطعا ارزش تلاش دوباره را دارد.

IGN Japan 8/10

نقل‌قول:
Sekiro: Shadows Die Twice ضعف‌های واضحی دارد؛ دشمنان زیاد تکرار می‌شوند و ما دوست داشتیم تا تنوع بیشتری را در نقشه‌های بازی شاهد باشیم. همچنین پیش نیاز ارتقای شخصیت خود، شکست دادن یک باس اشت که می‌تواند مشکل ساز شود. اما از دید یک بازی مخفی کاری، روش‌‌های زیادی برای اکتشاف و کشتن دشمنان خود ارائه می‌دهد. اما مهمتر از هر چیز، سیستم مبارزات با شمشیر بازی، اید‌ه‌های واقعاً جدیدی نظیر نوار Posture و دفع ضربات دارد که نبرد‌های Sekiro را به یک هنر واقعی تبدیل می‌کنند. با این‌که سیستم ارتقای ساده‌تر و تکیه‌ی بیشتر برروی اکتشاف سبب می‌شود تا Sekiro به عنوانی خیلی سخت‌تر نسبت به سری Dark Souls و Bloodborne تبدیل شود، اما مبارزات نزدیک هیچوقت تا این اندازه خوب نبوده‌اند.


[تصویر:  download-1-2-768x373.jpg]

[تصویر:  download-2-1-768x374.jpg]

[تصویر:  download-3-1-768x370.jpg]

بازی Sekiro: Shadows Die Twice در تاریخ ۲ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ (۲۲ مارس ۲۰۱۹) برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان منتشر خواهد شد. پیشنهاد می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر از این بازی، نگاهی به پیش نمایش آن به قلم مصطفی زاهدی تحت عنوان سایه‌ها دوبار می میرند، بازیبازان صدها بار!!! | پیش نمایش Sekiro Shadows Die Twiceداشته باشید. همچنین به تازگی مصاحبه‌ای با آقای هیدتاکا میازاکی، کارگردان بازی Sekiro: Shadows Die Twice، صورت گرفته است؛ مصاحبه‌ای خواندنی که شاید با مطالعه‌ی آن بتوانید پاسخ بسیاری از سوالات خود را پیدا کنید.