Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: کوری بارلوگ از تاثیرات The Last of Us برروی God of War می‌گوید
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
کوری بارلوگ از تاثیرات The Last of Us برروی God of War می‌گوید

[تصویر:  GodOfWar-10-ds1-670x377-constrain-250x141.jpg]

به تازگی کارگردان بازی God of War در رابطه با تاثیر عنوان The Last of Us برروی آخرین ساخته‌اش صحبت‌هایی داشته است که در ادامه مروری بر آنان خواهیم داشت.

بازی The Last of Us را می‌توان در حیطه‌ی داستان‌سرایی یک سر و گردن بالاتر از تمامی عناوین هم‌دوره‌اش دانست. در سال ۲۰۱۳ استودیوی ناتی‌داگ (Naughty Dog) با انتشار این بازی، اثبات کرد که بغیر از گیم‌پلی و گرافیک، داستان‌سرایی نیز می‌تواند نقش بزرگی در موفقیت یک بازی داشته باشد. The Last of Us از آن زمان تا کنون یکی از بهترین داستان‌ها و البته روایت‌ها را داشته است که هنوز هم مانند آن را ندیده‌ایم. ولی بازی‌هایی هستند که با الگو گرفتن از این اثر هنری، توانسته‌اند بخش داستانی خود را به مراتب بهبود ببخشند. در این میان می‌توان به دیگر بازی انحصاری سونی و ساخته‌ی استودیوی سانتامونیکا (Santa Monica) یعنی God of War اشاره کرد. در نسخه‌های قبلی این سری شاهد داستانی جالب و گیرا بودیم، ولی در نسخه‌ی جدید به کلی شاهد داستان‌سرایی متفاوت و جنبه‌هایی تازه از شخصیت اصلی این سری یعنی کریتوس بودیم.

در نسخه‌های قبلی، کریتوسی را مشاهده کردیم که انتقام و جنون جلوی چشمش را گرفته بود و به چیزی به جز این دو مورد فکر نمی‌کرد. خشونت حرف اول و آخرش را می‌زد و هیچ خدا و شیطانی جلودار او نبود. فریادهای بی امان او لحظه به لحظه به گوش بازی‌باز می‌رسید و خشمش بدون هیچ مانع و سرپوشی فوران می‌کرد. اما در نسخه‌ی آخر می‌توان تغییر شخصیت او را به خوبی مشاهده کرد. اکنون کریتوس به دنبال انتقام نیست. هر کسی را که می‌بیند به قصد کشت جلو نمی‌رود. فریادهایش تنها برای محافظت از گنجینه‌ی زندگی‌اش است: آترئوس. تمامی این موارد را می‌توان به داستان‌پردازی بازی نسبت داد. اکنون کریتوس پسری دارد که باید از او محافظت و کرده و البته تعلیمش دهد تا به یک جنگجوی قوی تبدیل شود. نوع داستان، شباهت زیادی به رابطه‌ی جوئل و الی دارد که مشخصا الهام سازندگان از The Last of Us را نشان می‌دهد.

به تازگی کوری بارلوگ (Cory Barlog)، کارگردان بازی God of War، در این رابطه صحبت‌هایی داشته است:

نقل‌قول:
زمانی که من بازی The Last of Us را برای اولین بار تجربه کردم، احساس کردم که این بازی دقیقا لحظه‌ی بیداری صنعت بازی‌هایی ویدئویی است. بسیاری از بازی‌ها پیش از عنوان The Last of Us نیز داستانی همین‌قدر تاریک و خشن را روایت کردند، ولی قبول کنید که The Last of Us کاملا با آن‌ها تفاوت داشت و به مراتب قوی‌تر بود. این نوع داستان‌پردازی مورد قبول بازی‌بازان بود و من با خود گفتم: «خب…این کار بهترین چیزی است که می‌توانیم انجام دهیم».

بازی God of War هم اکنون برای کنسول پلی‌استیشن ۴ به صورت انحصاری در دسترس است. شما می‌توانید نقد و بررسی آن تحت عنوان « خدای جنگ یا خدای نسل هشتم؟! | نقد و بررسی بازی God of War» که به قلم «سعید آقابابایی» است را از این نشانی مطالعه کنید.