Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: دلیل عدم استفاده از موتور بازی‌سازی یوبی‌آرت از زبان مدیر ارشد اجرایی یوبی‌سافت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
دلیل عدم استفاده از موتور بازی‌سازی یوبی‌آرت از زبان مدیر ارشد اجرایی یوبی‌سافت

[تصویر:  Ubisoft-250x141.jpg]

مدیر ارشد اجرایی شرکت یوبی‌سافت در آخرین مصاحبه‌ی خود به این موضوع پرداخته است که چرا در سال‌های اخیر به ندرت شاهد توسعه‌ی یک بازی با موتور بازی‌سازی اختصاصی یوبی‌آرت بوده‌ایم.

شرکت یوبی‌سافت (UbiSoft) اولین بار در سال ۲۰۱۰ از موتور بازی‌سازی یوبی‌آرت فریم‌ورک (UbiArt Framework Engine) رونمایی کرد و از آن زمان شاهد خلق عناوینی بسیار زیبا و دوست داشتنی به وسیله‌ی این موتور بازی‌سازی بوده‌ایم. در مجموع ۱۱ محصول به وسیله‌ی این موتور بازی‌سازی خلق و برروی پلتفرم‌های مختلف عرضه شده‌اند که در این میان می‌توان به بازی‌هایی مانند Rayman Origins، Rayman Legends، Valiant Hearts: The Great War و Child of Light اشاره کرد. اگرچه گرافیک و طراحی هنری این بازی‌ها با بازخوردهای بسیار خوبی از سوی هواداران و منتقدین روبه‌رو شد ولی متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد معرفی و ساخت هیچ عنوان جدیدی توسط این موتور بازی‌سازی نبودیم. آخرین عنوانی ساخته شده توسط این پلتفرم، بازی Gravity Falls: Legend of the Genome Gemulets بود که در سال ۲۰۱۵ برای کنسول نینتندو ۳DS منتشر شد.

شرکت یوبی‌سافت تا به امروز هیچ بیانیه و پاسخ رسمی را در رابطه به عدم استفاده از موتور بازی‌سازی یوبی‌آرت در سال‌ها اخیر منتشر نکرده بود. خوشبختانه آقای ایوز گویلموت (Yves Guillemot)، مدیر ارشد اجرایی شرکت یوبی‌سافت این سکوت خبری را شکسته و در آخرین مصاحبه‌ی خود با وب‌سایت IGN به این موضوع پرداخته است.

براساس صحبت‌های آقای گویلموت، این موتور بازی‌سازی به دلیل «سختی و دشواری در استفاده از ابزارها»، به آن محبوبیتی که شرکت یوبی‌سافت انتظارش را داشته، نرسیده است. اگرچه شرکت یوبی‌سافت برنامه داشته این موتور بازی‌سازی را در اختیار تمامی استودیوها قرار دهد ولی تنها ۶ استودیو از این پلتفرم برای توسعه‌ی یک بازی استفاده کرده‌اند.

با توجه به پیچیده بودن این موتور بازی‌سازی، شرکت یوبی‌سافت به این نتیجه رسیده است که برای گسترش استفاده از این پلتفرم، «آن‌ها باید زمان زیادی را صرف آموزش نیروی متخصص» کنند. به همین دلیل، در نهایت آن‌ها توزیع این موتور بازی‌سازی بین دیگر استودیوها را متوقف کردند.

واقعا جای تاسف دارد که موتور بازی‌سازی یوبی‌آرت برخلاف موتور بازی‌سازی Snowdrop (این پلتفرم برای توسعه‌ی عناوینی مانند Tom Clancy’s The Division  ۲، Mario + Rabbids Kingdom Battle و South Park: The Fractured But Whole استفاده شده است) بین استودیوهای تحت مدیریت شرکت یوبی‌سایت به محبوبیت نرسید. با این حال، به گفته‌ی آقای گویلموت هنوز کار شرکت یوبی‌سافت با این موتور بازی‌سازی به پایان نرسیده است.