Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: سونی: هارد سطح بالا و پرسرعت SSD پلی‌استیشن ۵، صفحات بارگذاری را قدیمی می‌سازد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سونی: هارد سطح بالا و پرسرعت SSD پلی‌استیشن ۵، صفحات بارگذاری را قدیمی می‌سازد

[تصویر:  PlayStation-Logo_678x452-e1556804053371-250x148.jpg]

از میان همه چیزهایی که مارک سرنی (Mark Cerny) در خصوص کنسول نسل بعدی سونی موسوم به پلی‌استیشن ۵ شرح داد، چیزی که بیش از همه باعث جلب توجه شد و هیجانِ طراح ارشد کنسول‌های سونی را در پی داشت، هارد SSD آن بود. او در نسخه‌ای آزمایشی به نمایش تاثیر این ویژگی پرداخت که در جریان آن، شاهد کاهش سرعت بارگذاری بازی Spider-Man از ۱۵ ثانیه به ۰٫۸ ثانیه بودیم که تقریباً ۱۹ برابر سریعتر از عملکرد این عنوان برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ است.
البته شاید این تغییر بیشتر به بازی‌های ساخته شده برای کنسول پلی‌استیشن ۵ و مقیاس و عظمت آن‌ها بستگی داشته باشد و برای هر عنوانی شاهد عملکرد متفاوتی باشیم اما باز هم این چشم‌انداز، خبر از چیزی هیجان‌انگیز می‌دهد. بر اساس گفته‌های سونی، در حقیقت چشم‌انداز آن‌ها از نسل بعدی کنسول‌های پلی‌استیشن تمرکز برروی رسیدن به این ویژگی است و قصد دارند با استفاده از هاردهای پرسرعت SSD تماماً یا تقریباً، صفحات بارگذاری را پشت سر بگذارند.

یکی از سخنگوهای شرکت سونی به تازگی مصاحبه‌ای با مجله پلی‌استیشن در شماره ۱۶۲ آن داشته است و در خصوص تاثیر هاردهای SSD بر کنسول پلی‌استیشن ۵ صحبت کرده است. وی در این زمینه ابراز داشت که:

نقل‌قول:
یک SSD سطح بالا و پرسرعت، کلید اصلیِ نسل بعدی ماست. چشم‌انداز ما این هست که صفحات بارگذاری را به چیزی قدیمی تبدیل سازیم و سازندگان را قادر سازیم که تجربه‌های گیم‌پلی جدید و منحصر به فرد خلق کنند.

همانطور که گفته شد، هاردهای SSD مورداستفاده در کنسول پلی‌استیشن ۵، باعث از پیشِ‌ روی برداشتن صفحات بارگذاری خواهد شد یا حدالامکان مدت زمان آن‌ها را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد. به جز چند مورد، صفحات بارگذاری طولانی و نامناسبی را شاهد هستیم و قطعاً پشت سر گذاشتن این ویژگی، باعث خوشنودی علاقه‌مندان و پیشرفت صنعت بازی‌های ویدئویی خواهد شد.
اگرچه تاکنون شرکت سونی اظهار داشته است که حداقل تا ۱۲ ماه آینده شاهد عرضه کنسول پلی‌استیشن ۵ نخواهیم بود، اما منابع مختلفی تاکید دارند که این کنسول سرانجام در سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه خواهد شد.