Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: محدودیت نرخ فریم از روی Mortal Kombat 11 برداشته خواهد شد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
محدودیت نرخ فریم از روی Mortal Kombat 11 برداشته خواهد شد

[تصویر:  7-mortal-kombat-11-250x141.jpeg]

طی عرضه‌ی آخرین به‌روزرسان Mortal Kombat 11 و بر اساس برخی توضیحات استودیوی ندررلم (NetherRealm)، در رابطه با این به‌روزرسان، به زودی محدودیت نرخ فریم از روی آخرین محصول این استودیو برداشته خواهد شد.



روز قبل، به‌روزرسان جدیدی برای نسخه‌ی رایانه‌‌ی شخصی Mortal Kombat 11 عرضه گشت که باعث رفع بسیاری از مشکلات گرافیکی و فنی این عنوان شد. از اصلی‌ترین تغییرات و رفع‌ مشکلات که توسط این بهینه‌ساز به وجود آمده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • در دسترس قرار گرفتن دو قابلیت Ansel و Highlights برروی کارت‌ گرافیک‌های انویدیا (Nvidia). قابلیت Nvidia Ansel به عنوان ابزاری بسیار قدرتمند و پیشرفته برای ثبت تصاویر بسیار با کیفیت از محیط یک بازی ویدئویی شناخته می‌شود. همچنین قابلیت Nvidia Highlights ابزاری را ارائه می‌دهد که توسط آن، بازی به صورت خودکار تمام صحنه‌ها و اتفاقات مهم را ثبت کرده و با دیگران به اشتراک خواهد گذاشت.

  • رفع مشکلات گسترده‌ی مربوط به گزینه‌ی TAA در بخش تنظیمات «ضد شکستگی» (Anti-Aliasing).

  • رفع مشکل نمایش نشانگر ماوس در بخش Krypt.

  • رفع مشکل دوبار کشته شدن در بخش Krypt در صورت عدم تکمیل پازل‌ها.

  • رفع مشکل عدم همگام‌سازی بافت‌ها در مبارزات گروهی.

  • رفع مشکلات رابط‌ کاربری بازی.

  • رفع بسیاری از مشکلات مربوط به تنظیمات و گزینه‌های ماوس و کیبورد.

  • اضافه شدن قابلیت بررسی عملکرد سیستم قبل از آغاز یک مبارزه‌ی آنلاین.
همچنین در صفحه‌ی اختصاصی سری Mortal Kombat برروی سایت ردیت، اعلام شد که به زودی استودیو بهینه‌سازی را برای اضافه کردن قابلیت «کنترل نرخ فریم توسط کاربر» عرضه خواهد کرد. این گزینه، این اجازه را به کاربران می‌دهد تا محدودیت نرخ فریم در بخش منو، میان پرده‌ها و فیتالیتی‌ها (Fatalities) را از ۳۰ به ۶۰ تغییر دهند.

نقل‌قول:
ما اعتراضات شما را در رابطه با موضوع وجود محدودیت نرخ فریم ۳۰ در بخش‌هایی از عنوان Mortal Kombat 11 را شنیدیم. ما در حال کار برروی گزینه‌ای هستیم که با فعال کردن آن، به نرخ فریم ۶۰ در این بخش‌ها دست پیدا خواهید کرد. به زودی اطلاع جدیدی را در این رابطه با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

یکی از مواردی که بازی‌بازان و طرفداران Mortal Kombat 11 را اذیت می‌کرد، وجود محدودیت نرخ فریم در بخش منو، میان پرده‌ها و فیتالیتی‌ها (Fatalities)، بوده است. Mortal Kombat 11 برروی تمام کنسول‌ها از جمله نینتندو سوییچ به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود اما متاسفانه نرخ فریم این عنوان در بخش های اشاره شده، به ۳۰ فریم برثانیه محدود شده است. توسعه دهندگان اعلام کرده‌ بودند که دلیل وجود این محدودیت، بهتر جلوه دادن فیتالیتی‌ها و ضربات مرگبار بر روی تمامی پلتفرم‌های در دسترس بوده است. همچنین مادسازی به نام اندری لاسون (Endri Lauson) مادی را برای Mortal Kombat 11 عرضه کرد که محدودیت نرخ فریم را از روی این عنوان برمی‌داشت اما این ماد پس از عرضه‌ی اولین به‌روزرسان Mortal Kombat 11 برروی رایانه‌های شخصی، غیر فعال شد. بسیاری از کاربران رایانه‌های شخصی که از سخت افزار قدرتمندی در دستگاه‌های خود بهره می‌بردند، امید داشتند که این محدودیت نرخ فریم برای آن‌ها به صورت رسمی و توسط استودیوی سازنده برداشته شود.

بازی Mortal Kombat 11 هم‌اکنون برروی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌بکس وان، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ در دسترس قرار دارد. پیشنهاد می‌کنیم نقد و بررسی این عنوان با نام «و خون جاری خواهد شد…» به قلم آقای سعید آقابابایی مطالعه کنید. همچنین شما می‌توانید برای آشنایی با فنون و همچنین شخصیت‌های این بازی محبوب، به مطلب «ساده نخواهی مرد…» مراجعه فرمائید.