Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: جهان بازی Days Gone تنها توسط یک تیم ۶ نفره از سازندگان بازی طراحی شده است
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
جهان بازی Days Gone تنها توسط یک تیم ۶ نفره از سازندگان بازی طراحی شده است

[تصویر:  Days-Gone-Gameplay-Trailer-ds1-1340x1340-250x141.jpg]

مطمئنا یکی از دلایلی که بازی Days Gone، عنوان انحصاری پلی‌استیشن ۴ و ساخته‌ی بند استودیو (SIE Bend Studio) نمی‌تواند در کنار دیگر بازی‌های بزرگ انحصاری شرکت سونی (Sony) قرار گیرد، منابع و نیروی انسانی نسبتا محدود در این استودیو بوده است. به طور کلی Days Gone عنوان خوب و قابل قبولی است هرچند دچار مشکلاتی نیز هست اما با درنظر گرفتن اینکه این بازی با بودجه و نیروی انسانی کمتری نسبت به عناوین God of War و Uncharted ساخته شده است، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

محیط جهان باز Days Gone بزرگترین محیطی نیست که در بازی‌ها دیده‌ایم، اما همچنان محیط و جهان قابل قبولی نسبت به بازی محسوب می‌گردد. محیط و جهان بازی به اندازه‌ی کافی بزرگ است و تنوع زیادی در آن وجود دارد و حتی می‌توانست بهتر از این نیز باشد. اما نکته‌ای که جالب توجه است این است که طراحی کل جهان بازی توسط یک تیم ۶ نفره انجام شده است. این موضوع را سازندگان در انجمن Reddit بیان کرده‌اند.

آقای اریک جنسن (Eric Jensen) طراح ارشد جهان بازی Days Gone در این مورد توضیحاتی ارائه داده است:

نقل‌قول:
چیزی که من به آن بسیار افتخار می‌کنم این است که قادر بودیم چه محیط‌های پویایی برای یک بازی جهان باز با یک تیم کوچک ۵-۶ نفره بسازیم. ما با دانستن محدودیت‌های نیروی انسانی باید به طور هوشمندانه و موثر در مورد همه‌ی طراحی‌ها فکر می‌کردیم. دیدن همه ویدیوهای و تصاویر دیوانه‌واری که مردم از جهان باز و نیز شخصیت اصلی بازی یعنی Deacon برای ما ارسال و یا حتی با خودمان ارتباط برقرار می‌کنند، برای تیم ما بسیار جالب بود!

طراحی بازی‌های جهان باز آسان نخواهد بود ونیازمند یک تیم کامل برای این کار است. به همین دلیل کار بند استودیو در طراحی محیط بازی با یک تیم ۵-۶ نفره واقعا چشمگیر بوده است.

شما می‌توانید نقد و بررسی بازی Days Gone را به قلم محمد آریا مقدم در اینجا مطالعه بفرمایید.