Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: طبق یک نظرسنجی، اروپایی‌ها علاقه‌ی نسبتا کمی به استیدیا و xCloud دارند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
به تازگی وب‌سایت GamesIndustry یک نظرسنجی جدیدی را با کمک موسسه‌ی GameTrack انجام داده است که نتایج جالبی را از علاقه‌ی شهروندان اروپایی به دو سرویس استیدیا و xCloud نشان می‌دهد.
زمانی که یک فناوری و یا یک دستگاه جدید معرفی می‌شود، افراد بسیاری هستند که نسبت به استفاده و یا ورود آن به بازارها هیجان و یا ترس خاصی دارند. دو پلتفرم جدید استیدیای گوگل و xCloud شرکت ماکروسافت در آینده‌ی نزدیک منتشر می‌شوند. اما به نظر می‌رسد که افراد ساکن در قاره‌ی اروپا هنوز آمادگی و علاقه‌ی چندانی نسبت به استفاده ار آن‌ها ندارند.
طبق نظرسنجی جدید وب‌سایت GamesIndustry، تنها ۱۵ درصد از افرادی که به صورت فعالانه به تجربه‌ بازی‌های ویدئویی می‌پردازند به استفاده از سرویس‌های استریم بازی «علاقه» دارند. این در حالیست که تنها ۳ درصد از این افراد «علاقه‌ی زیادی» برای استفاده از آن‌ها دارند. ۱۲ درصد از آن‌ها نیز در حال حاضر نمی‌دانند که از آن‌ها استفاده خواهند کرد و یا خیر. البته برخی دیگر از این بازی‌بازان از سرویس‌های کنونی استریم بازی‌ها همچون PlayStation Now بهره می‌برند.
بازی‌بازان بریتانیایی با ۲۳ درصد در صدر لیست علاقه به سرویس‌های استریم بازی‌ها هستند. رتبه‌های بعدی این لیست نیز به دو کشور فرانسه و اسپانیا (هرکدام ۱۴ درصد) تعلق دارند. در قعر این لیست اما کشور آلمان با نرخ ۱۰ درصد قرار دارد که ۷۵ درصد از بازی‌بازان این کشور علاقه‌ای به استفاده از این سرویس‌ها ندارند.
برداشت‌ها و برخوردهای متفاوتی نسبت به این نظرسنجی وجود دارد. اما به صورت کلی جامعه‌ی اروپایی آمادگی و انتظار چندانی برای استفاده از سرویس‌های استریم بازی‌های ویدئویی جدید دو شرکت گوگل و ماکروسافت نشان نداده و باید دید پس از انتشار استیدیا و xCloud در این قاره، چه استقبالی از آن‌ها خواهد شد.