Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: از جزییات حالت رتبه‌بندی بازی Apex Legends رونمایی شد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
فصل دوم بازی Apex Legends قرار است فردا برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه شده و با خود محتوای بتل پس (Battle Pass) کاملا جدید و محتویات اضافه‌ی تازه‌ای را به همراه داشته باشد.

در این محتویات اضافه، حالت رتبه‌بندی به بازی Apex Legends اضافه شده است که طرفداران از زمان عرضه‌ی بازی به شدت خواستار آن بوده‌اند. استودیوی ریسپاون (Respawn) از قبل، اضافه شدن حالت رتبه‌بندی را به همراه محتویات اضافه‌ی فصل دوم بازی تایید کرده و جزییات آن را در اختیار بازی‌بازان قرار نداده بود. اما امروز با اضافه شدن حالت رتبه‌بندی در این بازی سبک بتل رویال از جزییات آن نیز پرده‌برداری شد.
طبق توضیحات استودیوی ریسپاون، ویژکی «نردبان رتبه‌بندی» به بازی اضافه شده است تا به بازی‌بازان موقعیت و رتبه‌ی آن‌ها را نسبت به دیگر بازی‌بازان به طور مشخص نشان دهد. به علاوه در انتهای هر فصل، بازی‌بازان پاداش‌هایی را مبنی بر موقعیت رتبه‌بندی خود دریافت خواهند کرد. همچنین رتبه‌ی شما تصمیم‌گیرنده‌ی رویارویی با دیگر بازی‌بازان است که به بیان دیگر شما با بازی‌بازان هم‌ سطح خود که رتبه‌ای مشابه با شما را دارند، مواجه خواهید شد.
استودیوی ریسپاون به طور واضح اعلام کرد که تمایل ندارد فشاری را مبنی بر دست‌یابی به رتبه‌های بالا به وسیله‌ی تعداد کشتن، برروی رقابت‌کنندگان اعمال کند. رتبه‌ی بازی‌بازان در آخر هر رقابت بر اساس چندین عامل و نه فقط تعداد کشتن مشخص خواهد شد و در این خصوص توضیح داد:
نقل‌قول:
ما نخست با یک سیستم رتبه‌بندی بر پایه‌ی رتبه‌ی اولیه شروع خواهیم کرد ولی قصد نداریم تا این موضوع را در بلندمدت حفظ کنیم. ما بازی‌بازان را برای مشخص شدن عواملی که باعث موفقیت در حالت رتبه‌بندی می‌شود، به طور دقیق رصد خواهیم کرد. همچنین ما بررسی خواهیم کرد تا متوجه شویم که کدام بازی‌بازان و با چه شیوه‌هایی سریع‌تر از بقیه به رتبه‌های بالاتر در حالت رتبه‌بندی دست پیدا خواهند کرد. هدف ما دست‌یابی به چنین اطلاعاتی بوده تا بتوانیم حالت رتبه‌بندی را بر اساس آن‌ها برای بازی‌بازان سازگار کنیم.
شایان ذکر است که به منظور شرکت در رقابت حالت رتبه‌بندی، شما باید سطح ۱۰ یا بالاتر از آن را کسب کنید. استودیوی ریسپاون تایید کرده است که حالت رتبه‌بندی به چند سری تقسیم شده و سری نخست آن همراه با فصل دوم این بازی عرضه و در سری‌های بعدی تغییراتی را شامل خواهد شد. همچنین در مورد ویژگی‌های حالت رتبه‌بندی توضیح داد:
نقل‌قول:
حالت رتبه‌بندی ۶ مقام را برای رقابت‌کنندگان در نظر گرفته است که شامل: برنز (Bronze)، نقره (Silver)، طلا (Gold)، پلاتینیوم (Platinum)، الماس (Diamond) و پرداتور (Apex Predator) می‌شود؛ هر مقام به استثنای پرداتور به چهار بخش تقسیم می‌شود. به عنوان نمونه: در مقام طلا شما در موقعیت‌های طلای ۴ (Gold IV)، طلای ۳ (Gold III)، طلای ۲ (Gold II) و طلای ۱ (Gold I) قرار خواهید گرفت و طلای ۱ از نظر موقعیت از بقیه طلاها بالاتر است. در زمان عرضه‌ی حالت رتبه‌بندی، تمام بازی‌بازان در ابتدا از برنز ۴ (Bronze IV) شروع خواهند کرد ولی در سری‌های آینده، رتبه‌ بر اساس آخرین موقعیت بازی‌باز در هر فصل تصمیم‌گیری می‌شود و بستگی به پیش‌روی رقابت‌کننده در نردبان رتبه‌بندی را دارد.
بازی Apex Legends در حال حاضر برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس است. شما می‌توانید اخبار و اطلاعات بازی Apex Legends را از ایننشانی دنبال کنید.