Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: تهیه‌کننده‌ی بازی Monster Hunter World از موفقیت آن در غرب می‌گوید
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
تهیه‌کننده‌ی بازی Monster Hunter World از موفقیت آن در غرب می‌گوید

[تصویر:  monster_hunter_world_reveal_artwork_2-250x141.jpg]

ریوزو سوجیموتو (Ryozo Tsujimoto)، تهیه کننده‌ی بازی Monster Hunter World، عرضه‌ی بازی برروی کنسول‌های نسل هشتم را دلیل موفقیت آن در غرب می‌داند؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با وب‌سایت خبری گیمفا همراه باشید.



انتقال بازی Monster Hunter World از کنسول‌های دستی در زمان رونمایی برای بسیاری از طرفداران شوکه‌کننده و عجیب بود. این مجموعه در کشور ژاپن بسیار محبوب بود، در حالی که در بازار کشورهای دیگر چندان موفق عمل نمی‌کرد و همیشه برای طرفداران کنسول‌های دستی و رایانه‌های شخصی در حاشیه قرار می‌گرفت. با این حال شرکت کپکام (Capcom) از تمرکز برروی کنسول‌ و کشورهای مشخصی دست برداشته و حتی آن را برروی کنسول Nintendo 3DS در غرب نیز عرضه کرده بود. این حقیقتا یک شرط‌بندی پرمخاطره بود که در طول گذشت زمان به موفقیتی بزرگ تبدیل گشت؛ بازی Monster Hunter World به سریع‌ترین فروش در میان بازی‌های شرکت کپکام تبدیل شده است و ریوزو دلیل آن را انتشار برروی کنسول‌های خانگی می‌داند.

ریوزو سوجیموتو در مصاحبه ای با منبع مطبوعاتی VGC درباره‌ی موفقیت بازی Monster Hunter World صحبت کرد و به دلایل مختلفی اشاره نمود. اما هایلایت آن خواسته‌ی طرفداران در غرب بود؛ آن‌ها دوست داشتند این مجموعه را برروی صفحه‌ی نمایش تلویزیون‌های بزرگ تجربه کنند. ریوزو این موضوع و عرضه‌ی آن در غرب را از جمله مواردی می‌داند که بازی برای تبدیل شدن به یک مجموعه‌ی بزرگ و موفق را نیاز داشت.

ریوزو در این خصوص توضیح داد:

موفقیت ما با بازی Monster Hunter World مستلزم مجموعه عواملی بوده که در نسخه‌های پیشین وجود نداشته است.  ما حقیقتا در گذشته مجموعه‌ی Monster Hunter را در غرب منتشر کرده و خواستار رضایت طرفداران بودیم، اما همیشه در بازخوردهای بازی‌بازان مواردی کلیدی وجود داشت که مانع از موفقیت آن می‌شد.

ریوزو در ادامه در مورد موارد کلیدی در بازخوردها توضیح داد:

نقل‌قول:
مورد اول: بازی‌بازان همواره خواستار عرضه‌ی سری Monster Hunter برروی کنسول‌های خانگی بودند زیرا در گذشته تمرکز ما برروی کنسول‌های دستی و قابل حمل بود. ما متوجه شدیم که بازی‌بازان در غرب، خواستار تجربه‌ی بازی‌ها برروی کنسول‌های خانگی و تلویزیون‌های بزرگ هستند.
مورد دوم: ما هرگز تا قبل از بازی Monster Hunter World، این مجموعه را به صورت هم‌زمان در کشورهای مختلف عرضه نکرده بودیم. ما همیشه بازی را در ابتدا در ژاپن و سپس کشورهای دیگر عرضه می‌کردیم. به همین دلیل طرفداران در غرب همیشه از قبل به اطلاعات بسیار زیادی از بازی دست پیدا می‌کردند و هرگز آن طور که باید در مورد بازی هیجان‌زده نمی‌شدند.

این موضوع کمی طعنه‌آمیز است چرا که این مجموعه نخست با انتشار برروی کنسول‌های خانگی شروع کرده و سپس در باتلاق کنسول‌های دستی به دام افتاد و در نهایت دوباره به خانه‌ی اولیه خود بازگشت. این موضوع تغییر سریع و ناگهانی بازار صنعت بازی‌های رایانه‌ای را نشان می‌دهد و این موضوع که سلایق می‌تواند در طول زمان تغییر کند را شفاف‌سازی می‌کند.

بازی Monster Hunter World در حال حاضر برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس است و به تازگی اطلاعاتی در مورد آخرین بسته‌ی الحاقی بازی Monster Hunter World منتشر شده است.