Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: فیل اسپنسر: اکس‌باکس در حیطه‌ی عناوین انحصاری در نسل هشتم عملکرد خوبی نداشت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
فیل اسپنسر: اکس‌باکس در حیطه‌ی عناوین انحصاری در نسل هشتم عملکرد خوبی نداشت

[تصویر:  Phil-Spencer-750x460-250x153.jpg]

رئیس بخش اکس‌باکس بیان کرده است که عملکرد آن‌ها در آینده باید به مراتب بهتر از گذشته باشد.

اگر بخواهیم یک تفاوت عمده‌ی سونی و رقیب بزرگش، مایکروسافت، را در نسل هشتم بیان کنیم، قطعا به سراغ سیل عظیم عناوین انحصاری سونی و از آن طرف کمبود این نوع بازی‌ها در برنامه‌ی اکس‌باکس می‌رویم. موارد دیگری را نیز مانند تفاوت قیمت دو کنسول نسل هشتمی شرکت‌های مذکور نیز به ذهن می‌رسند، ولی به جرئت می‌توان گفت برگ برنده‌ی سونی در نسل هشتم همین بازی‌های انحصاری بود. این مورد چیزی نیست که بخواهیم با طرفداری از اکس‌باکس، آن را نادیده بگیریم. رئیس بخش اکس‌باکس یعنی آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) نیز این حقیقت را پذیرفته و بیان کرده است که در آینده باید عملکردی به مراتب بهتر از خود نشان دهد.

به تازگی مصاحبه‌ای با آقای اسپنسر صورت گرفته است که در این میان، صحبت‌هایی از جنبه‌های مختلف بخش اکس‌باکس و نقاط قوت و ضعف آن شد. زمانی که صحبت از بازی‌های انحصاری شد، آقای اسپنسر به روشنی بیان کرد که در این حیطه ضعف داشتند و باید در آینده تلاش بسیاری کنند تا این مورد جبران شود:

نقل‌قول:
من اهمیت و قدرت محتویات ارائه شده را درک می‌کنم. تعداد کمی از افراد هستند که به سمت اکس‌باکس می‌آیند چون سخت‌افزار قدرتمند یا وسیله‌ی خانوادگی فوق‌العاده‌ای است. مردم به سراغ اکس‌باکس می‌آیند تا بازی کنند. زمانی که به عناوین اکس‌باکس فکر می‌کنم، به ذهنم خطور می‌کند که این بازی‌ها باید از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار باشند. خب…ما بهترین نتیجه و بهترین عملکرد را در چند سال گذشته نداشتیم.

نمی‌توان بیان کرد که اکس‌باکس، در نسل هشتم هیچ انحصاری قدرتمندی نداشت؛ عناوینی همچون Halo 5 و Gears 4، هر دو بازی‌هایی بودند که چه از نظر منتقدین و چه از نظر بازی‌بازان، یک تجربه‌ی کامل و لذت‌بخش را ارائه می‌دهند. ولی از طرف دیگر مایکروسافت در نسل هشتم، هیچ آی‌پی جدیدی را پایه‌گذاری نکرد. شاید بازی Sea of Thieves به ذهن شما خطور کند، ولی این بازی نیز شروع سختی را داشت و هنوز هم برای ماندن در عرصه‌ی رقابت، تلاش بسیار می‌کند.

به هر حال، نسل هشتم به اواخر خود نزدیک شده و به زودی شاهد آغاز نسل نهم کنسول‌ها خواهیم بود. آیا در نسل نهم نیز همانند نسل هشتم شاهد سکوت انحصاری‌های اکس‌باکس خواهیم بود یا فیل اسپنسر قصد دارد تا با نسل جدید، گذشته‌ی اکس‌باکس در چند سال اخیر را به صورت کلی پاک کرده و دوران جدیدی را برای اکس‌باکس رقم بزند؟ نظر شما کاربران گیمفا در این رابطه چیست؟