Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: Roblox در تعداد بازی‌باز ماهیانه از Minecraft پیشی گرفت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
Roblox در تعداد بازی‌باز ماهیانه از Minecraft پیشی گرفت

[تصویر:  Roblox-games-Jailbreak-580x334-250x144.jpg]

شب گذشته، استودیوی روبلوکس کورپُریشن (Roblox Corporation) اعلام کرد که بازی Roblox توانسته است تا به تعداد ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه دست یابد.



بر اساس آماری که در ماه اسفند توسط موهانگ (Mojang) ارائه شد، بازی Mincraft دارای ۹۱ میلیون کاربر فعال ماهیانه بوده است که با توجه به آمار جدید مربوط به Roblox، در حال حاضر این رکورد شکسته شده و Roblox به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال و ۹ میلیون بیشتر از Mincraft دست یافته است.

البته به دلیل اینکه بازی Roblox رایگان است، همچنان رکورد  میزان فروش در دست Mincraft قرار دارد. یکی از مواردی که باعث شد تا بازی‌بازان طی چندماه گذشته بیشتر به سمت Roblox کشیده شوند تا Mincraft، جبهه‌ای بود که علیه Mincraft و از سوی یوتیوبرها و استریمرهای توییچ و به دلیل عرضه‌ی بروزرسانی‌ها معمولی و غیرقابل توجه و بدون هیجان‌ برای این اثر بود.

دیوید بازوسکی (David Baszucki)، مدیر عامل روبلوکس کورپریشن، توضیح داد:

نقل‌قول:
ما حدود یک دهه‌ی قبل توسعه‌ی Roblox را با این هدف که بازی‌بازن را از تمام نقاط جهان در کنار هم و در یک اثر گردآوری کنیم، آغاز کردیم. Roblox کارش را تنها با ۱۰۰ بازی‌بازان و خالقان اندکی که همه الهام بخش یکدیگر بودند آغاز کرد و پس از آن نیز توسعه‌‌ی این اثر همراه با قدرت خلاقیت، همکاری و تصورات استودیو و بازی‌بازان و کاربران این اثر ادامه پیدا کرد.

همچنین این استودیو در ادامه اعلام کرد که ۵۰ درصد بازی‌بازان این عنوان در هر ماه، تغییراتی را در آواتار و شخصیت درون بازی خود اعمال می‌کنند. همچنین بازی Roblox در حال حاضر توسط بازی‌بازانی از ۲۰۰ کشور جهان تجربه می‌شود. همچنین بر اساس آمار این استودیو، ۴۰ جامعه‌ی بازی‌بازان Roblox را بانوان تشکیل می‌دهند.کاربران با وارد شدن به بازی Roblox و سات شخصیت خود، می‌توانند به میلیون‌ها بازی و جهانی که توسط بازی‌بازان و یا استودیو سازنده توسعه یافته‌اند دسترسی پیدا کرد و به تجربه این جهان‌ها و یا رقابت در آن‌ها همراه با دوستان خود بپردازند.

بازی Roblox در حال حاضر به صورت رایگان در دسترس کنسول اکس‌باکس وان و پلتفرم‌های رایانه‌ی شخصی و تلفن‌های همراه هوشمند قرار دارد.