Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: [News] دانشمندان: تاثیر بازی‌های ویدئویی برروی خشونت به مانند تاثیر موز بر اقدام به خ
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
دانشمندان: تاثیر بازی‌های ویدئویی برروی خشونت به مانند تاثیر موز بر اقدام به خودکشی است

[تصویر:  my-friend-pedro-580x334-250x144.jpg]

در حالی که در هفته‌ی گذشته شاهد دو تیراندازی خون‌بار در ایالات متحده بودیم که یکی از آن‌ها به کشته شدن یک نوزاد چهارماه ختم شد، دونالد ترامپ طی سخنرانی، مقصر اصلی این حوادث را بازی‌های ویدئویی بر شمرد. پس از این سخنرانی‌ بود که شاهد واکنش بسیار جدی علیه‌ صحبت‌ها وی بودیم. حال سرپرست تیم تحقیق و بررسی تاثیر بازی‌های ویدئویی برروی اقدامات خشونت‌بار، با ارائه‌ی توضیحاتی، صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا را به کلی رد کرد.

پس از صحبت‌های دونالد ترامپ، کاربران شبکه‌های اجتماعی با هشتگ «بازی‌های ویدئویی مقصر نیستند» نسبت به صحبت‌های وی واکنش نشان دادند. البته واکنس‌ها به صحبت‌های ترامپ تنها به کاربران و مردم عادی شبکه‌های اجتماعی محدود نشد و بسیاری از محققین و دانشمندان، دست اندرکاران حوزه‌ی سرگرمی به خصوص بازی‌های ویدئویی و روزنامه‌نگاران نیز به صحبت‌های وی خرده گرفتند.
در سال ۲۰۱۷، انجمن روانشناسی ایالات متحده، گروهی را برای بررسی تاثیر محصولات حوزه‌ی سرگرمی برروی افزایش و ترویج خشونت شکل داد. نتایج مربوط به این تحقیقات نیز در همان سال منتشر گشت:
شواهد بسیر ناچیزی نسبت به تاثیر بازی‌های ویدئویی و ارتباط آن‌ها با ترویج و افزایش خشونت و همچنین فعالیت‌ها و رفتارهای خشونت آمیز یافت شده‌اند.
دکتر کریس فرگوسن (Chris Ferguson)، سرپرست تیم تحقیقاتی فوق، طی مصاحبه‌ای که روز گذشته با مجله‌ی نیویورک تایمز به عمل آورد، توضیح داد:
تاثیر بازی‌های ویدئویی برروی خشونت به مانند این است که بگوییم موز باعث می‌شود تا انسان‌ها دست به خودکشی بزنند. در واقع اعداد به دست آمده از تحقیقات مربوط به هردو مورد در یک سطح قرار دارند.
درست است که اکثر افرادی که دست به اقدامات خشونت آمیز مانند تیراندازی‌ها مرسوم در ایلات متحده زده‌اند، بخشی از وقتشان را به تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی اختصاص می‌دادند اما از نظر آقای دکتر جیمز ایووری (James Ivory)، بازی‌های ویدئویی هیچ تاثیری بر افزایش رفتارهای خشونت‌بار ندارند:
اینکه بگوییم عوامل حملات مسلاحانه به انجام بازی‌های ویدئویی می‌پرداختند به مانند این است که بگوییم همه‌ی آن‌ها کفش پایشان بوده است. در واقع تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی به صورت روزمره به عنوان یک فعالیت عادی در عموم جامعه تلقی می‌شود.
آقای رجی فیلس-ایمی (Reggie Fils-Aime)، مدیرعامل سابق شعبه‌ی آمریکای شمالی شرکت نینتندو نیز با انتشار جدولی در توییتر، علیه صحبت‌های ترامپ عکس العمل نشان داد.

[تصویر:  Annotation-2019-08-08-002315.png]
واقعیت این است که دو تیراندازی اخیر در ایالات متحده تنها علیه‌ی مهاجران به وقوع پیوسته است و در واقع با نام «جنایت برپایه‌ی نفرت» شناخته می‌شوند پس به صورت کلی می‌توان گفت که خود دونالد ترامپ و حرف‌های نژاد پرستانه و سیاست‌های ضد مهاجرتی وی به عنوان مقصر اصلی حوادث اخیر شناخته می‌شوند و نه بازی‌های ویدئویی.