Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: [Tech] اپل تحت پیگرد قانونی قرار گرفت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  9anv_295.png]
هفته گذشته در سایت تکفارس اعلام کردیم که اپل به مکالمات کاربران با دستیار هوشمند خود موسوم به سیری (Siri) گوش می‌دهد. حالا به نظر می‌رسد این موضوع برای کمپانی مالک iOS به یک دردسر تبدیل شده زیرا دادخواستی علیه این شرکت به راه افتاده است.
دلایل ارائه این دادخواست آن است که اپل به کاربران اعلام نکرده بود داده‌های ضبط شده مکالمات آنها با سیری را به سایر شرکت‌ها می‌دهد. به علاوه، گزینه‌ای هم برای غیرفعالسازی این ویژگی در اختیار افراد قرار نداده بود.
در این دادخواست آمده است:
نقل‌قول:
به نظر نمی‌رسد که این کار اپل با رضایت کاربران بوده باشد. این کمپانی همچنین اعلام نکرده بود که مکالمات افراد با سیری و یا سایر صداهای اطراف ضبط می‌شوند. برای مثال، شاکیان و شرکت A.L موافق ضبط شدن صداهایشان نبوده‌اند
یکی از وکلای حوزه فناوری اطلاعات می‌گوید:
نقل‌قول:
اگر شرایط به گونه‌ای بود که وقتی از سیری می‌پرسیدیم آیا در حال گوش دادن به حرف‌های ماست یا خیر؟ جواب می‌داد من فقط زمانی به حرف‌های شما گوش می‌دهم که با من صحبت می‌کنید، بسیار خوب بود
بر این اساس، شنود صحبت‌های روزمره افراد و ارسال آنها به سایر شرکت‌ها و سرویس‌های مختلف، خلاف آن چیزی است که از اپل انتظار می‌رفت. کسانی که علیه کمپانی مالک iOS دادخواست ارائه کرده‌اند، از او می‌خواهند مکالمات ضبط شده توسط سیری را حذف کند و در صورت ارائه رأی دادگاه مبنی بر پرداخت غرامت، نسبت به آن اقدام نماید.