Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: [Tech] چهارشنبه چیزی بزرگ به سیاره مشتری برخورد کرد که از زمین هم قابل دیدن بود
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  tvtz_jupiter-impact_1024.jpg]
یک ستاره‌شناس آماتور، چهارشنبه شب با استفاده از تلسکوپ شخصی خود توانست نقطه‌ای درخشان را بر روی سطح مشتری ببیند. از بزرگترین سیاره منظومه شمسی مرتبا عکس‌های جالبی گرفته می‌شود ولی در این مورد خاص منجم فکر می‌کند که این نقطه درخشان احتمالا به خاطر برخورد یک شهاب است.
ایتان چپل (Ethan Chappel) در زمان درستی تلسکوپش را به سمت این غول گازی گرفت و توانست این نقطه سفید را در پایین سمت چپ تصویر بالا مشاهده کند.
به جز چپل بیننده دیگری این اتفاق را تایید نکرده است. این روشنایی یک لحظه به وجود می‌آید و سریع محو می‌شود که ایده به وجود آمدن آن توسط برخورد را تایید می‌کند.
دکتر هیدی همل (Dr. Heidi B. Hammel) در توییتر:
نقل‌قول:
امروز بر سطح مشتری یک برخورد دیگر اتفاق افتاد. یک شهاب آذرین که احتمالا مثل SL9 در ۲۵ سال پیش غبار تاریک بر جا نمی‌گذارد.
SL9 ستاره دنباله‌داری بود که در سال ۱۹۹۴ به مشتری برخورد کرد. همل تیمی را هدایت کرد که این برخورد و اثر آن بر روی اتمسفر گازی سیاره را با استفاده از تلسکوپ هابل بررسی کردند.
نکته قابل توجه این است که اندازه این نقطه تقریبا به اندازه سیاره زمین است که در مقایسه با سیاره گازی مشتری خیلی کوچک به حساب می‌آید. در لکه سرخ مشتری که قابل دیدن است می‌توان حدود سه سیاره زمین را جا داد.
البته این به معنی این نیست که چیزی که به مشتری برخورد کرده است اندازه سیاره زمین است، بلکه بزرگی این نقطه به دلیل این است که این تصادم مقدار بسیار زیادی انرژی انفجاری آزاد کرده است. این هفتمین برخورد ثبت شده روی سیاره مشتری از زمان SL9 و اولین برخورد در دو سال اخیر است.
بهتر است که ترافیک شهاب سنگ‌ها در قسمت بیرونی منظومه شمسی باقی بمانند تا برای سیاره زمین تهدیدی محسوب نشوند.