Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: اجازه کروم ورژن ۷۸ برای غیرفعال کردن پاپ آپ فلش
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  42l6_google-chrome-browser-update-1.jpg]
با توجه به اعلام پیشین گوگل مبنی بر متوقف کردن فعالیت فلش بر روی مرورگر کروم، بالاخره فلش در بروزرسانی ورژن ۷۶ کروم غیرفعال خواهد شد. این مسئله زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم، فلش برای مدت‌هاست که از رده خارج شده و از لحاظ امنیتی یک کابوس به شمار می‌آید. هرچند با این تفاسیر هنوز هم بخش اعظمی‌ از اینترنت توسط فلش پشتیبانی شده و مدتی طول می‌کشد تا همه کاربران اینترنت به HTML5 روی آورند.
برای سرعت بخشیدن به این پروسه، گوگل پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که پشتیبانی از فلش را در سال ۲۰۲۰ متوقف می‌کند تا از این طریق بتواند شرکت‌ها را برای مهاجرت به HTML5 مجاب کند. در همین حال، فلش در گوگل غیرفعال شده و شما برای فعال‌سازی دستی آن باید به بخش تنظیمات بروید تا بتوانید محتوای وابسته به فلش را در کروم ببینید. همچنین پاپ آپ هشدار دهنده‌ای نیز در بالای کروم شما نمایش داده می‌شود تا به کاربر اطلاع دهد که گوگل در حال مقدمه‌چینی برای متوقف کردن پشتیبانی از فلش است. این پاپ آپ البته مکرراً و با هر بار باز کردن کروم نمایش داده می‌شود که کمی آزاردهنده است. خوشبختانه گوگل متوجه آزاردهنده بودن این پاپ آپ‌ها شد و از همین رو، مشکل مربوطه را رفع کرد.
این شرکت تغییری در سیستم بروزرسانی کروم ورژن ۷۸ به وجود آورده که نمایش این پاپ آپ‌ها را پس از بسته شدن توسط کاربر تا ۱۴ روز به تعویق می‌اندازد. قطعاً این رویکرد بسیار بهتر از نمایش تکراری و متعدد پاپ آپ با هر بار باز شدن کروم است. این تغییر با بروزرسانی ورژن ۷۸ اعمال خواهد شد و تا زمانی که این بروزرسانی اعمال نشود شما باید هر بار، پاپ آپ غیرفعال شدن کروم را ببندید.